TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sfinks Polska podaje wyniki za I półrocze

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.


Równocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej - z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br. Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48% r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec 4,01 mln zł straty netto rok wcześniej.

W pierwszej połowie br. grupa otworzyła 4 nowe lokale. Restauracje w Blue City w Warszawie oraz w Jankach zostały przeniesione do nowych, większych lokali. Otwarto drugą restaurację w Białymstoku - w Centrum Handlowym Alfa oraz nową restaurację franczyzową w Wesołej w Warszawie. W lipcu, uruchomiono kolejną restaurację Sphinx w centrum handlowym, Silesia City Center w Katowicach. Spółka jest w trakcie negocjacji umów w nowych lokalizacjach.

Zdaniem przedstawicieli grupy na wzrost rentowności Sfinks Polska znaczący wpływ miały zmiany efektywnościowe wprowadzone w ramach sieci Sphinx, która ma największy wpływ na przychody spółki. Obok karty głównej obecnie funkcjonują w tej sieci trzy karty uzupełniające: Sphinx Cafe, Kids Menu i Alkohole Menu. Wprowadzono także nowe karty związane z porą dnia: menu lunchowe oraz menu śniadaniowe. Sieci Sphinx i Chłopskie Jadło regularnie też wprowadzają menu sezonowe z nowościami.

"W tym roku zrealizowaliśmy szereg działań, które pozwoliły na wzrost średniej sprzedaży godzinowej oraz wydłużenie przedziału czasowego w ciągu dnia, na który przypadają wysokie obroty. Strzałem w dziesiątkę jest nowa oferta kaw i jej promocja w restauracjach, która ma wpływ na naszą sprzedaż i rentowność. Bardzo dobre efekty przynoszą też nowe menu dla dzieci i wprowadzenie oferty śniadaniowej. W godzinach przedpołudniowych sprzedaż śniadań stanowi już 20% przychodów generowanych w tym czasie wobec 5% notowanych w zeszłym roku. Zdecydowaliśmy się też na zwiększenie częstotliwości wprowadzania ofert sezonowych z nowościami, dzięki którym nasi klienci mogą regularnie próbować nowych smaków. W tym roku w restauracjach Sphinx będzie ich w sumie sześć, a w Chłopskim Jadle cztery. Dania proponowane w ramach takiej oferty odnotowują coraz większy udział w sprzedaży" - komentuje prezes Sfinks Polska, Sylwester Cacek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sfinks polska wook sphinx chłopskie jadło przychody ebidta zysk netto centrum handlowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję