Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany
Marzeniem każdego sprzedawcy jest klient po pierwsze mało kłopotliwy, po drugie z zasobnym portfelem. Zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Europie Zachodniej wzrasta popularność ofert skierowanych do mniejszości seksualnych. Jak wynika z badań to właśnie osoby homoseksualne dysponują nie tylko czasem ale i odpowiednimi środkami pieniężnymi, co stawia ich na pierwszym miejscu pośród ulubieńców reklamodawców grupy DINKS, co dosłownie znaczy: podwójny dochód, żadnych dzieci.
Jak podają zagraniczne agencje, w USA turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany. Aż 70 proc. z nich wyjeżdża na zagraniczne wakacje co najmniej dwa razy w roku, co ważne większość korzysta z ofert luksusowych. 80 proc. wybiera imprezy lotnicze i hotele o podwyższonym standardzie.
Rynek turystyki LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) nabiera rozpędu również w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsze tego typu biuro podróży powstało w Warszawie w 1998 roku, było to Strawberry Travel. Dziesięć lat później na polskim rynku sprzedaży ofert turystycznych dla klientów LGBT pojawiły się trzy kolejne.
Polski rynek usług dla osób homo- i biseksualnych charakteryzuję się tendencją wzrostową. W 2007 branża obsłużyła 590 tys. konsumentów, co dało wynik finansowy rzędu 4,3 mld USD. Cztery lata później, w 2011 było to już 860 tys. turystów, co w przeliczeniu na pieniądze dało 9,5 mld USD. Prognozy na najbliższe lata również napawają optymizmem. W 2016 spodziewana liczba konsumentów ma osiągnąć 1 150 000. Spodziewany przychód to 16,9 mld USD.
Turystyka gejowska może się rozwijać pod warunkiem, że powstaje konieczna dla tego przedsięwzięcia infrastruktura. W momencie pojawienia się pierwszego przewodnika dla mniejszości seksualnych "Navi - gaytor" (w 2008), w wydawnictwie znajdowało w sumie 19 gay-friendly klubów i pubów oraz jeden hotel. Dzisiaj ta oferta to również liczne sauny, gabinety odnowy, a nawet salon fryzjerski. Ewenementem w skali europejskiej są aż dwie dzikie plaże gejowskie w nieuregulowanej części Wisły.
Po drugie chcąc proponować ofertę dla mniejszości seksualnych trzeba wykazać się też nie lada tolerancją. Kluczem miała być parada środowisk homoseksualnych EuroPride, która odbyła się w Warszawie w 2010 roku. Wówczas ulicami Warszawy przeszło około 8 tysięcy osób.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Turystyka z gorszą obsługą
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Trzynasta kawiarnia sieci Green Caffe Nero
Stadion PGE Arena w Gdańsku został oddany do użytku
Dobry rok dla turystyki biznesowej
Konkurs Młody Kreator Sztuki Kulinarnej
Ułatwienia na przejściach z Ukrainą w ramach MRG
Leśne Runo ma nowych właścicieli
Dolny Śląsk: Polska ma swoje Alpy
wycieczki fakultatywne z Alanyi
Triada: wracają wycieczki do Tunezji
Rusza śledztwo przeciwko przewoźnikowi Ryanair
Na wakacje w ostatniej chwili i samolotem
Accor wzmacnia segment luksusowy
Czy ramadan przeszkadza turystom?
Lotnisko w Goleniowie: prognoza