Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Brytyjczycy krytycznie o LOT
Zarząd lotniska Heathrow opublikował raport dotyczący linii lotniczych użytkujących port. Zawiera on zestawienie najmniej uciążliwych pod względem generowanego hałasu przewoźników. Niechlubne ostatnie miejsce przypadło Polskim Liniom Lotniczym.
W raporcie ujęto 50 największych przewoźników, realizujących połączenia z londyńskiego portu. Program Fly Quiet miał na celu przygotowanie dokumentu, w którym linie lotnicze sklasyfikowane zostaną według kilku kryteriów wpływających na uciążliwość hałasu. W stosunku do każdego z kryteriów stosowano trzystopniową skalę.
Najmniej uciążliwi przewoźnicy otrzymywali najwyższy stopień w odniesieniu do przyjętych kryteriów. W przypadku LOT-u wyniki są jednoznaczne - w dwóch kategoriach przewoźnik uzyskał najniższy możliwy stopień. Nisko oceniono kryterium certyfikatu hałasu i hałasu generowanego przy odlocie. W pozostałych kategoriach nie dopatrzono się większych uchybień. Jedynie odrobinę lepiej niż LOT wypadły linie El Al, oraz Thai Airways. Krytycznie oceniono również dalekodystansowe połączenia Turkish Airlines. Zwycięzcą rankingu okazały się linie British Airways na połączeniach krótkodystansowych. Doceniono także Virgin Atlantic, Aer Lingus i American Airlines.
Zwycięskie linie nie uzyskały jednak maksimum możliwych do zdobycia punktów. Krytycznie oceniono bowiem kryterium przestrzegania rozkładu lotów w godzinach porannych. Czynnik ten najbardziej daje się we znaki mieszkańcom okolic lotniska.
Dane do raportu zbierano w trakcie trzech miesięcy letnich - od lipca do września. Od publikacji raportu, kolejne wyniki mają ukazywać się periodycznie raz na kwartał. Celem publikacji danych jest wywarcie presji na linie lotnicze, aby podejmowały działania mające na celu zredukowanie hałasu. Przerzucenie walki z hałasem na przewoźników ma być dla Heathrow argumentem, który pozwoli uzyskać zgodę na otwarcie kolejnego pasa startowego. Dotychczas pomysł budził sprzeciw mieszkańców, obawiających się jeszcze większego hałasu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
LOT napiętnowany, bo zbytnio hałasuje
[2013-11-07 14:19 80.52.137.*]
Heathrow tak dba o pasażerów, a tymczasem na Luton hałas, brud, smród i totalny bałagan ... I gdzie tu brytyjskie (wysokie) standardy ? Po co się tak sadzić i nosa zadzierać ? odpowiedz »
LOT napiętnowany, bo zbytnio hałasuje
[2013-11-08 10:44 83.238.170.*]
Albo ląduje się ciszej i pasażerom rozsadza uszy szybka zmiana wysokości albo w normalnym trybie łagodnego podejścia i jest komfortowo. Taki urok lotnisk blisko dużych miast. odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Ryanair chce 60 proc. udziału w polskim rynku przewozów
Pierwsze wnioski audytorów Złotego Standardu
Najnowsze wiadomości z Accor-u
Turyści napadnięci w Zakopanem
Znana atrakcja turystyczna do remontu
Sky Club promuje turystykę zakupową
Do Watykanu tylko z tym przewodnikiem
Właściciel pizzerii wyprowadził w pole dziennikarzy
Otworzono nowy hotel sieci Mercure
Singapore Airlines powiększają flotę
Co hotele przygotowują na Wielkanoc?
