TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Przed branżą turystyczną rozciąga się optymistyczna perspektywa?

W połowie tego roku, restauratorzy dostrzegli pewne ożywienie w branży. Przed nami Euro 2012. Czy wartość rynku przekroczy wtedy 30 mld zł?


Analitycy firmy badawczej Euromonitor oszacowali, że w 2011 roku Polacy przeznaczą na posiłki w lokalach ok. 29 mld zł, co daje wzrost o blisko 4 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W 2012 r. ma być jeszcze lepiej.

Dla przykładu, wyniki sprzedażowe Subwaya zwiększyły się w Polsce w pierwszej połowie 2011 r. o 14 proc. Firma przewiduje, że w przyszłym roku ten trend się utrzyma.

Branża turystyczna czeka na Euro 2012 z dużą nadzieją. Według niektórych właścicieli firm gastronomicznych, wartość rynku restauracyjnego wzrośnie w miastach o 4-5 proc, zaś restauracji przydrożnych o 8-9 proc. Euromonitor przewiduje natomiast, że Polacy będą przejawiać również większe zainteresowanie kawiarniami. Ten segment ma być warty za cztery lata ponad 4 mld zł. Według niektórych przedstawicieli branży czeka go również konsolidacja.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rynek turystyczny branża turystyczna gastronomia restauracje restauratorzy Subway Eromonitor firmy gastronomiczne wzrost wartości rynku gastronomicznego w Polsce rynek gastronomiczny w Polsce Euro 2012 ożywienie w branży gastronomicznej


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję