Ogłoszenia
Ogłoszenia
- OBSŁUGA KLIENTA - OLIWIARNIA - KRETA GRECJA
- PRACA dla organizatora wycieczek
- Wychowawcy kolonijni poszukiwani - Lato 2024
- Pilot na wyjazd studyjny/ 21-23 maj
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Pilot wycieczek
- Pracownik biura podróży - Brzesko
- Company Representative in Tunisia 2024
- NEKERA-Opole-Product Manager (Junior)
- Ośrodek Archipelag
Zgniłe jabłka psują wizerunek branży turystycznej
W ocenie członków Polskiej Izby Turystyki rozwój branży powinien być ściśle powiązany ze wzrostem bezpieczeństwa ruchu turystycznego. Zagrożenie upadłościami podmiotów obsługujących turystów w kraju i za granicą nadal istnieje, a tegoroczne perspektywy rynku turystycznego oceniane są z pewną rezerwą - wynika z ankiety przeprowadzonej w kwietniu br. przez Grupę Ubezpieczeniową Europa wśród członków PIT.
W opinii aż 66 proc. respondentów obecne zabezpieczenia stosowane przez biura podróży nie są wystarczające, aby ustrzec klientów przez skutkami upadłości poszczególnych podmiotów. Konieczne jest zwiększanie kwot poszczególnych zabezpieczeń, ale także zwiększanie przejrzystości na rynku i eliminowanie podmiotów o wątpliwej reputacji. Przysłowiowe "zgniłe jabłka" w koszyku psują wizerunek całej branży i podkopują zaufanie do touroperatorów czy biur podróży. Dwie trzecie ankietowanych firm jest zdania, że branża turystyczna powinna współpracować ściślej z firmami ubezpieczeniowymi, tworząc mechanizmy zwiększające bezpieczeństwo klientów i eliminujące podmioty, które nie spełniają kryteriów jakościowych wymaganych przez rynek.
Oznacza to, że branża turystyczna jest gotowa poddać się weryfikacji, która przyczyniłaby się do oczyszczenia rynku z biur utrudniających funkcjonowanie innym, rzetelnym firmom. Blisko 20 proc. badanych wskazuje na konieczność dodatkowych zabezpieczeń gwarancyjnych po stronie touroperatorów czy biur podróży, a 16 proc. sugeruje korzystanie z dodatkowych produktów ubezpieczeniowych podnoszących bezpieczeństwo zarówno końcowych klientów, jak i samych biur.
- Poprawa bezpieczeństwa wyjazdów, szczególnie zagranicznych, leży w interesie zarówno samych dostawców usług turystycznych, jak i firm ubezpieczeniowych. Choć zrobiono już wiele, to nadal na rynku wyczuwalny jest pewien niepokój dotyczący poziomu zabezpieczeń i zagrożenia upadłościami. Konieczne są usystematyzowane działania uwzględniające punkt widzenia zarówno administracji państwowej, branży turystycznej, jak i ubezpieczycieli - mówi Mariusz Górski, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zagranicznych Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A.
Podczas badania członkowie Polskiej Izby Turystyki upatrywali zagrożenia rozwoju rynku w ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju. 66 proc. ankietowanych było zdania, że rynek w tym roku skurczy się. 26 proc. badanych uważało sytuację za stabilną, natomiast 14 proc. prognozowało, że Polacy chętniej niż w latach ubiegłych będą korzystali ze zorganizowanej turystyki.
- Dziś wiemy już, że obawy okazały się bezpodstawne. Dla turystyki wyjazdowej znakomicie wypadła sprzedaż długiego majowego weekendu, a poziom sprzedaży oferty letniej jest zadowalający. Rok 2013 nie powinien być gorszy od poprzedniego, a jeśli trendy sprzedażowe się utrzymają, to mimo kryzysu gospodarczego wypadnie lepiej. Aby to tego doszło, bardzo istotne są relacje z klientami - mówi Tomasz Rosset, Sekretarz Generalny Polskiej Izby Turystyki. - Dla przeszło połowy naszych członków biorących udział w ankiecie budowanie zaufania klientów to polepszenie komunikacji i pełna przejrzystość w relacjach z nimi - dodaje Rosset.
Dla 30 proc. ankietowanych dobór właściwych partnerów biznesowych będzie kluczowy we wzmacnianiu pozycji rynkowej i ograniczaniu ryzyka prowadzenia własnej działalności. To powinno przełożyć się na wzrost zaufania i poprawę jakości rynku. Bliska współpraca ze sprawdzonymi kooperantami to w czasach niepewności gospodarczej praktycznie rynkowy wymóg.
Analizując upadki biur podróży z ubiegłych lat łatwo zaobserwować, że zarówno dostawcy usług, jak i klienci nadal mają trudności z oceną wiarygodności poszczególnych podmiotów. Firmy powinny rozwijać mechanizmy weryfikujące własne środowisko i wspomagać klientów edukując, gdzie szukać informacji o wiarygodności oferentów wakacyjnego wypoczynku.
W ankiecie przeprowadzonej w kwietniu 2013 r. przez Grupę Ubezpieczeniową Europa i Polską Izbę Turystyki wzięło udział 50 podmiotów zrzeszonych w PIT. Nie jest to wprawdzie mocno reprezentatywna próba, warto jednak zapoznać się z opinią, niektórych członków Polskiej Izby Turystyki dotyczącą obecnej sytuacji na rynku sprzedaży ofert turystycznych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
Starsze aktualności:
Będą edukować z zakresu prawa
70% Polaków chce wyjechać na city
Ceny wyjazdów nieznaczenie w
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
Gdzie podróżować, aby się nie udusić?
Będzie porozumienie w sprawie Przewozów Regionalnych?
System SART - jak wygląda wdrożenie i współpraca?
Produkty Kaldewei w Eko-hotelu Scala w Mediolanie
Sanepid znalazł bakterie legionelli w hotelu
Nowa odsłona kampanii reklamowej w sieci kawiarni
Okęcie: 5 firm zakwalifikowało się do kolejnego etapu przetargu
Qtravel.pl: polscy turyści nadal zainteresowani ofertami wyjazdów do Egiptu
Meteoryt spadł na gospodarstwo agroturystyczne
AmRest kupił udziały w Blue Horizon
CZY KTOS WYJEZDZAŁ Z Biura Podrozy BON VOYAGE VIP z Poznania