Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Pyrzowice - koniec już w 2016 roku
Od 20 miesięcy na lotnisku w Pyrzowicach realizowana jest największa w historii portu, pod względem skali robót oraz nakładów finansowych, inwestycja pn. "Port Lotniczy w Katowicach - rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej". W tym czasie w ramach projektu wykonano 110 tys. m kw. powierzchni płyty postojowej i około 13 tys. m kw. dróg kołowania. Ponadto Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze podpisało już umowę na budowę nowej drogi startowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i nawigacyjną. Prace w tym zakresie rozpoczną się w najbliższych dniach.
Projekt rozbudowy i modernizacji infrastruktury w Katowice Airport rozpoczął się w maju 2011 roku. Pierwszym przedsięwzięciem realizowanym w ramach projektu jest trwająca dotychczas budowa nowej części płaszczyzny postoju samolotów, która pomieści jednocześnie 13 samolotów - 10 samolotów kodu C (np. Airbus 320) i 3 kodu D (Boeing 757) lub alternatywnie 7 samolotów kodu C i 5 kodu D.
Równolegle do rozbudowy płaszczyzny postoju samolotów prowadzona jest modernizacja dróg kołowania. Po jej zakończeniu pyrzowickie lotnisko zyska 39 tys. m kw. nowych nawierzchni lotniskowych, które umożliwią statkom powietrznym przemieszczanie się pomiędzy drogą startową a budowaną obecnie płaszczyzną postoju samolotów. Aktualnie realizowane są prace ziemne, związane z przygotowaniem powierzchni gruntu północnej strony drogi kołowania E2 do dalszych robót, w tym odhumusowanie i korytowanie. Trwa również układanie warstwy stabilizującej oraz mrozoochronnej, jak również budowa kanalizacji deszczowej. Koszt rozbudowy płaszczyzny postoju samolotów i modernizacji dróg kołowania to ponad 71 mln zł netto.
- W 2012 roku skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na inwestycjach, które zwiększą możliwości operacyjne portu. W tym czasie oddaliśmy do użytku nowo wybudowaną bazę techniczną dla samolotów oraz zmodernizowaną drogę kołowania D i skrzyżowanie dróg D z E. Zakończyliśmy również prace przy wschodniej części płyty postojowej o powierzchni 22 tys. m kw., stąd już teraz w naszym porcie mogą stacjonować dodatkowo trzy samoloty kodu C lub dwie maszyny kodu D. Niebawem rozpocznie się budowa nowego pasa startowego, który pozwoli na pełną obsługę dalekodystansowych połączeń pasażerskich oraz cargo - mówi Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Pod koniec listopada br. została podpisana umowa na budowę nowej drogi startowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i nawigacyjną. Nowa droga startowa, dłuższa od obecnej o 400 m, będzie liczyć 3200 m. Z szerokiej na 45 m nowej drogi startowej będą mogły skorzystać nawet największe statki powietrzne z pełnym obciążeniem. Nowa infrastruktura zostanie wyposażona na kierunku zasadniczym w świetlne i radiowe pomoce nawigacyjne CAT II, dzięki którym możliwe będzie przyjmowanie samolotów przy widzialności wzdłuż drogi startowej nie mniejszej niż 300 m i widzialności pionowej nie niższej niż 30 m. Przy drodze startowej zostanie zainstalowany również system "Ice alert" informujący o pojawieniu się oblodzenia na nawierzchni drogi startowej. Wartość kontraktu na roboty budowlane to 150 mln zł brutto.
Rozbudowa płaszczyzny postoju samolotów, modernizacja dróg kołowania oraz budowa nowej drogi startowej to przedsięwzięcia realizowane przy wsparciu środków unijnych. W lipcu br. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze podpisało umowę na dofinansowanie inwestycji z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość dofinansowania to 157 mln zł netto. POIiŚ obejmuje znaczące inwestycje, realizowane w najważniejszych sektorach gospodarki, które mają kluczowe znaczenie dla rozwoju Polski. Wartość dofinansowania wyniesie do 50 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji.
Rozbudowa płaszczyzny postoju samolotów w kierunku wschodnim wraz z modernizacją dróg kołowania oraz budowa nowej drogi startowej to dwa z trzech zadań realizowanych w ramach projektu pn. "Port Lotniczy w Katowicach - rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej". Po zakończeniu budowy nowej drogi startowej obecny pas startowy zostanie przekształcony w drogę kołowania. Planowo projekt powinien zakończyć się w 2016 roku. Wartość całego przedsięwzięcia to 412 mln zł brutto.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Touroperatorzy podsumowują i zdradzają
Przewoźnicy zacieśniają współpracę
Kultowa restauracja do wynajęcia
100 mln dolarów dla nowojorskiego Central Parku
W Dzień Ziemi: Trójmiejski Marsz: na zdrowie!
Modlin zamknięty do końca roku?
Jak tanio zdobyć waluty na wakacje?
Słupsk przygotował specjalną kartę dla turystów
Motel winien odszkodowanie prostytutce
PESA dostarczy składy dla Deutsche Bahn
Klienci Mati World Holidays wracają do kraju
Kolejny serwis noclegowo-przewodnikowy
Radisson Blu Hotel Kraków serwuje kuchnię śródziemnomorską
Nałęczowskie Towarzystwo Inwestycyjne kupuje Konstancin
Sprzedaje się Sylwester pod palmami
Biuro SOPOL wycieczka Włoch-Grecja wczasy i zwiedzanie z rejsem po Adriatyku