Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT CITO CITO CHORWACJA GR SZKOLNA
- Specjalista ds. Turystyki - Żyrardów
- Pilot Włochy-Monako-Francja 23.09-29.09.2024
- Specjalista/Specjalistka ds. turystyki w salonie...
- Pilotaż 4-6.10/ Podlasie z Lublina
- pilot Paryż 06-11.10.2024
- Specjalista ds. rozwoju rynku (z j. ukraińskim)
- Marki - Specjalista ds. Turystyki
- WARSZAWA - specjalista ds. turystyki
- Zatrudnię pilota
Sfinks: poprawa rentowności sieci
Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, po trzech kwartałach 2012 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza obroty na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku 2011. Jednocześnie Sfinks zanotował kolejny znaczący wzrost zysku brutto na sprzedaży - po 9 miesiącach br. wyniósł on 13,3 mln zł wobec 7,2 mln zł rok wcześniej. Taki wynik oznacza poprawę rentowności sieci o 85% rok do roku.
Analizując sprzedaż w trzecim kwartale 2012 r. w podziale na zarządzane sieci Sfinks Polska, największą dynamikę wzrostu obrotów zanotowało Chłopskie Jadło. Sprzedaż tych restauracji od lipca do września 2012 r. zwiększyła się o 10,4% w stosunku do takiego samego okresu 2011 r. Wynika to przede wszystkim ze zmian wdrożonych w I półroczu tego roku zarówno w zakresie oferty, jak i wystroju Chłopskiego Jadła. Wzrost sprzedaży w trzecim kwartale rok do roku zanotowała też sieć Sphinx. W jej przypadku dynamika obrotów wyniosła 2,5%.
Po dziewięciu miesiącach 2012 r. skonsolidowany wynik netto ukształtował się na poziomie (-)9,1 mln zł, co oznacza jego poprawę o 0,8 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Natomiast w samym trzecim kwartale 2012 r. skonsolidowany wynik netto wyniósł (-) 0,9 mln zł, poprawiając się o 50% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011.
- Na ukształtowanie wyniku netto miały wpływ inwestycje w marketing i działania pro sprzedażowe. Część z nich została zrealizowana wiosną i na początku lata, a kolejna tura przypadła na wrzesień. Nadal jednak największy udział w notowanej przez Sfinksa stracie mają obciążenia odsetkowe z tytułu kredytów oraz amortyzacja. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu zysku brutto ze sprzedaży o 85% i nadal będziemy konsekwentnie realizować strategię poprawy efektowności i zyskowności sieci - mówi prezes Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Na koniec września 2012 r. w ramach sieci Sfinksa w Polsce działały 53 restauracje franczyzowe, 43 restauracje zarządzane przez operatorów oraz 12 zarządzanych bezpośrednio przez spółkę. W ciągu 9 miesięcy roku 2012 uruchomiono siedem nowych restauracji Sphinx, a już w IV kwartale br. miało miejsce otwarcie nowej restauracji, w Rzeszowie. W toku są prace inwestycyjne dotyczące kolejnych lokali.
- Bardzo duży nacisk kładziemy na to, by wszystkie nowe inwestycje miały realny potencjał osiągnięcia oczekiwanych przez nas wyników. Z podobną konsekwencją podchodzimy do restauracji obecnych w sieci. Jak widać po poziomie zysku na sprzedaży, takie podejście przynosi realne efekty. Jednocześnie zwiększone zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców oraz obserwowana podaż nieruchomości komercyjnych pozwala nam starannie dobierać oferty - komentuje Sylwester Cacek.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
POT rozdał nagrody dwudziesty
Rośnie liczba Turystów odwiedzających
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Rozpoczęły się targi TT
TSUE rozpatrywał skargi
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Hilton uznany za najlepsze miejsce do
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla
Niecodzienne zdarzenie na lotnisku
Polacy odkrywają nowe lądy w turystyce
Polak wiceprzewodniczącym zarządu EASA
Hotele Orbis i Accor bardziej ekologiczne
Linie lotnicze, którymi podróżują Polacy
Turyści wolą Sądecczyznę od Sopotu
Nordic Walking na Mazurach, Zawody Miłomłyn Cup 2012
Zagrożenie dla ruchu lotniczego
Browar świętuje narodziny królewskiego potomka
Amadeus podpisuje umowę z Orbitz Worldwide
Thomas Cook - problemy nad Sekwaną
Orbis sprzedał Cracovię i Neptuna