Sezon na Śląskie: turyści skorzystają ze zniżek
Samorząd województwa śląskiego przeznaczył na kampanię "Sezon na Śląskie" 4 mln zł. Dzięki temu turyści, w okresie od września do końca listopada, będą mogli skorzystać w hotelach, klubach, muzeach, teatrach, kawiarniach czy ośrodkach rekreacyjnych z dużych zniżek.
W telewizji i internecie pojawią się spoty, których celem będzie zachęcanie turystów do weekendowego odwiedzenia Śląska. - Nasze poprzednie kampanie przyniosły zakładany efekt, zmieniając postrzeganie województwa śląskiego. Przełamany został stereotyp województwa jako regionu wyłącznie przemysłowego. Teraz ruszamy z pierwszą kampanią, która ma charakter nie wizerunkowy, ale produktowy - mówił w miniony czwartek Jerzy Gorzelik, wicemarszałek województwa śląskiego.
Po wakacjach, kiedy jesienią turyści zwalniają tempo, region chce stać się sposobem na zabicie jesiennej nudy bez wydawania wielkich sum pieniędzy. Spoty reklamowe są kierowane głównie do osób aktywnych z przedziału wiekowego 20 - 35 lat. To właśnie ta grupa turystów licząca w Polsce około 2,7 mln osób, jest gotowa do spontanicznych wyjazdów na weekend.
Kampania ma być powtarzana w trakcie kolejnych lat. Jej celem jest stworzenie mody na "sezon po sezonie". Śląskie ma być ośrodkiem posezonowych wyjazdów weekendowych. Z takiej propozycji mogłyby skorzystać między innymi osoby, które nie wyjechały na wakacje. Samorządowa kampania ma wspierać miejscową branżę turystyczną, która po wakacjach odczuwa duży zastój.
W ramach działań promocyjnych przygotowano pakiety dwóch noclegów dla dwóch osób tańsze o 30-50 procent. Turyści będą mogli również skorzystać ze zniżek na inne atrakcje. Oferta została podzielona na część beskidzką, jurajską, a także pakiet "Industria" (znalazły się tutaj głównie zabytki przemysłowe centralnej części regionu). W akcji bierze udział łącznie prawie 200 podmiotów. Uczestnictwo w kampanii jest bezpłatne, wszystkie koszty pokrywa samorząd.
W 2011 roku region odwiedziło około 4 mln turystów, którzy wydali łącznie około 3 mld zł.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Co przyciąga turystów do Polski?
Wrocławskie lotnisko rozpoczyna sezon letni
Nietrzeźwa wychowawczyni kolonii zatrzymana
Przewoźnicy inwestują w nową flotę
Grono touroperatorów MerlinX powiększa się
Hotel Przyjazny Rodzinie III edycja 2010/2011
Szykuje się największy debiut giełdowy w sektorze hotelowym
Zoover i HolidayCheck - połączyły siły
Podpity kierowca autobusu wiózł pasażerów
Widmo bankructwa ciągle nad LOT-em
sprzedam prywatne konto na allegro 800 pozytywnych