Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
PZOT ochroni turystów?
W ubiegłym tygodniu konwent marszałków zdecydował, że samorządy nie będą już zobowiązane do organizacji powrotów klientów upadłych biur podróży do kraju. Na odpowiedź Krzysztofa Piątka, prezesa Polskiego Związku Organizatorów Turystyki nie trzeba było długo czekać.
W opracowywanym co tydzień raporcie ze sprzedaży ofert turystycznych prezes PZOT zapewnił, że turyści nie mają powodów do niepokoju, bowiem w razie takiej konieczności to Polski Związek Organizatorów Turystyki zajmie się sprowadzeniem poszkodowanych klientów biur podróży do kraju.
Krzysztof Piątek napisał w swoim oświadczeniu: Po zakończeniu udanego urlopu przywieziemy bezpiecznie z powrotem do Polski, każdego klienta korzystającego z usług biur podróży. Gdyby zdarzyła się upadłość, któregokolwiek z organizatorów zarejestrowanych w Centralnym Rejestrze Organizatorów i Pośredników Turystycznych, zrobimy dokładnie to samo, co dotychczas było zadaniem
Urzędów Marszałkowskich tzn. sprowadzimy bezpiecznie wszystkich klientów do kraju. Wystarczy aby Marszałek uruchomił środki z gwarancji i nie ma problemu!
Mimo ubiegłorocznego zamieszania związanego z organizacją powrotów klientów upadłych biur podróży, rząd do tej pory nie opracował skutecznego planu, który regulowałby w sposób jasny i klarowny kto powinien zająć się procedurą sprowadzania turystów do kraju i kto powinien pokryć koszty takiego powrotu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
PZOT do Panów Marszałków
[2013-02-27 15:27 89.71.224.*]
Przypuszczam, że niedługo podobne deklaracje złożą PIT, Izba Turystyki RP i kilka innych instytucji. Ale tu wcale nie jest potrzebne pospolite ruszenie i harcerskie zobowiązania.
Potrzebny jest spójny i logiczny system gwarancji turystycznych, zapewniający pełne bezpieczeństwo klientom biur podróży, zgodny z dyrektywą UE i jednocześnie nie doprowadzający organizatorów na skraj bankructwa. I stworzenie takiego systemu, najlepiej przyjętego w drodze ustawy, jest obowiązkiem ministerstwa sportu i turystyki. odpowiedz »Ministerstwo Sportu i Turystyki sobie nie radzi
[2013-02-28 12:03 88.199.253.*]
Tak oczywiście powinno być, ale gołym okiem widać, że decydenci z ministerstwa nie rozumieją problemu i absolutnie sobie z nim nie radzą. Zaczyna to wyglądać niebezpiecznie bo sezon letni za pasem.
A w MSiT chyba nawet nie mają pomysłu! odpowiedz »Ministerstwo Sportu i Turystyki sobie nie radzi
[2013-03-03 15:02 89.68.218.*]
Organizatorzy wyjazdów, agenci, turyści a ostatnio marszałkowie wszyscy jednym głosem twierdzą, że obowiązujący system gwarancji turystycznych jest zły, nielogiczny i nieskuteczny. Innego zdania jest wyłącznie podsekretarz stanu Katarzyna Sobierajska i jej urzędniczy aparat. Stara zasada mówi, że "gdy kolejna osoba mówi, że jesteś pod wpływem alkoholu to - mimo dobrego samopoczucia - poddaj się badaniu alkomatem."
pozdrawiam - Grażyna odpowiedz »
PZOT do Panów Marszałków
[2013-02-28 13:41 81.18.205.*]
wiecie jakie jest rozwiązanie ? jedno - sprowadzaniem turystów powinny się zająć towarzystwa ubezpieczeniowe, w których ubezpieczył się dany tour operator lub agent. i tyle. odpowiedz »
PZOT do Panów Marszałków
[2013-02-28 14:52 89.75.55.*]
CO ZA BZDURA. Turystyką powinna zajmować się branża turystyczna. Urzędy marszałkowskie odwalają robotę nie znając się na niej. Owszem sprowadzą turystów, ale beznadziejnie drogo i nigdy im nie wystarczy gwarancji. Ubezpieczalnie zrobią to samo, tylko jeszcze drożej. odpowiedz »
PZOT do Panów Marszałków
[2013-02-28 15:08 81.18.205.*]
Masz rację w pierwszej części - Urzędy Marszałkowskie nie znają się na turystyce i dlatego płacą drogo za powrót turystów. Mylisz się w drugiej - ubezpieczalnie też lepiej się nie znają - ale WYDAWAĆ BĘDĄ SWOJĄ KASĘ, więc zrobią to lepiej i dwa razy obejrzą każdą złotówkę !!! odpowiedz »
PZOT do Panów Marszałków
[2013-02-28 16:00 91.231.104.*]
A ja myślę że ubezpiczyciel bankruta powinien wybrać sobie organizacje turystyczną która sprowadzi turystów. Pozdrawiam Dżonuś. odpowiedz »
Czy jest na dzisiaj wariant "B" ?
[2013-03-05 11:56 87.96.103.*]
Ja bym nie wykluczał ew. plajt organizatorów po wejściu w życie nowych opłat gwarancyjnych. Czy w takiej sytuacji MSiT rozpocznie licytację, kto ma sprowadzić pozostawionych z wielbłądami turystów? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Jakie nastroje ma pomorska branża
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Nowe lotnisko w Berlinie jeszcze nie teraz
Japonia: zawieszono ponad 300 lotów
Maroko wprowadzi podatek dla turystów?
Grecka turystyka ma szansę wyjść na prostą
Najlepszy produkt turystyczny pomorskiego
W Krośnie odwiedzimy Centrum Dziedzictwa Szkła
Kto przewiezie najważniejszych w kraju?
Zręczny barman zachętą dla turystów
Nowości w katalogu organizatora
Warszawa: galeria na Okęciu już czynna
Trzecia edycja targów dla gastronomii
LOT - wielka lipa wyszła na jaw
Biura oferują pomoc klientom GTI Travel