TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Orbis podaje wyniki finansowe

Orbis w 3 kwartale roku odnotował wzrost wyniku EBIDTA o 14%. Zgodnie z z modelem "asset-light" jest więc liderem na polskim rynku hotelarskim


Potwierdziły się optymistyczne prognozy co do wyników Orbisu w 2013 r. "Dobre wyniki osiągnięte przez Orbis w trzecim kwartale 2013 r. są odzwierciedleniem oznak ożywienia gospodarczego w Polsce, sygnalizowanych przez analityków finansowych i Główny Urząd Statystyczny. Jednak jest jeszcze zbyt wcześnie na ogłoszenie końca spowolnienia gospodarczego w kraju. Z uwagi na wciąż niestabilną sytuację ekonomiczną nadal z uwagą obserwujemy trendy rynkowe i zachowania klientów, by przygotować plany działań na wypadek negatywnych scenariuszy" - powiedział Laurent Picheral komentując wyniki Spółki w 3 kwartale 2013 r.

Pozytywne wyniki operacyjne trzeciego kwartału 2013 r. ujawniają się we wzroście przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 3,1%, do poziomu 145 zł w ujęciu "like-for-like" dla całej Grupy Hotelowej Orbis. Dużą rolę odegrał w tym przypadku segment hoteli ekonomicznych, który odnotował wzrost RevPAR o 11,8% w ujęciu "like-for-like". Wynik ten jest efektem realizacji strategii zwiększania sprzedaży, dzięki której, w trzecim kwartale 2013 r. wskaźnik frekwencji w ujęciu "like-for-like" w segmencie hoteli ekonomicznych wzrósł o 8,8 punktu procentowego - do 66,2%. Hotele w segmencie średnim i wyższym także zanotowały pozytywne wyniki - poprawiając tym samym wskaźniki operacyjne.

EBITDA Grupy Hotelowej Orbis w porównaniu do w 2012 r. wzrosła o blisko 9 mln złotych. Lepsze wyniki potwierdzają wysoką efektywność zarządzania kosztami oraz pozwalają na podtrzymanie prognozy EBITDA za 2013 r. w wysokości 192,0 mln zł.

Kontynuowany jest też rozwój w oparciu o strategię "asset light" - w trzecim kwartale 2013 r. zostały podpisane trzy nowe umowy franczyzy hoteli: ibis Styles Nowy Sącz (57 pokoi), Mercure Riga (143 pokoje) i Mercure Sepia Bydgoszcz (90 pokoi). Wymienione projekty dotyczą budowy nowych obiektów, których otwarcie jest planowane na 2014 r. Wkrótce po zakończeniu trzeciego kwartału Orbis podpisał kolejną umowę franczyzy na hotel Mercure Wisła Patria, który dołączy do Grupy jeszcze w grudniu tego roku. W nadchodzących miesiącach planowany jest dalszy rozwój sieci hotelowej w oparciu o umowy zarządzania i umowy franczyzy.

W trzecim kwartale 2013 r. Grupa Hotelowa Orbis przeprowadziła modernizację głównie w hotelach na kluczowym rynku warszawskim. Kontynuowano prace renowacyjne w hotelach Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Warszawa Centrum, Mercure Warszawa Centrum oraz w 3 hotelach ibis, gdzie zmodernizowano powierzchnie ogólnodostępne. Hotele te mają istotny wpływ na wyniki finansowe Orbisu, w związku z czym grupa zapowiada podejmowanie kolejnych działań mających na celu dalszą poprawę produktu oferowanego na bardzo konkurencyjnym, stołecznym rynku.

Wśród nowości oferowanych przez Orbis pojawiła się zmieniona wersja strony internetowej LeClubAccorhotel.com w nowym kodzie komunikacyjnym. Wprowadzone zostały także dodatkowe udogodnienia dla posiadaczy kart, uzależnione od marki hotelowej i statusu karty będącej w posiadaniu klienta. Gościom hoteli należących do rodziny marek ibis w ramach programu Le Club proponowana jest nowa karta lojalnościowa "ibis business". Posiadacze karty mogą liczyć m.in. 10% zniżkę od ceny pokoju i śniadania oraz 10% rabat w barach i restauracjach hotelowych.

"Grupa Hotelowa Orbis zakończyła trzeci kwartał 2013 r. dobrym wynikiem. Biorąc pod uwagę wskaźniki operacyjne Grupy, Orbis patrzy na nadchodzące kwartały z rosnącym optymizmem. Najbliższe tygodnie upłyną pod znakiem Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (COP19), która odbędzie się w Warszawie z udziałem ponad 10 000 zaproszonych gości ze 194 krajów. Jesteśmy przygotowani, by ich przyjąć w naszych hotelach i współpracując z władzami Warszawy dołożymy starań, by zostali ambasadorami Polski w świecie" - zapewnia Laurent Picheral.

Grupa Hotelowa Orbis to obecnie największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza 60 obiektami w 28 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje 11500 pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, operator hotelowy obecny w 92 krajach, w których dysponuje ponad 3 500 hotelami z 440 tys. pokoi. Szerokie zróżnicowanie marek hotelowych Accor - Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget, hotelF1 gwarantuje całą paletę ofertę usług i produktów - od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 160 tys. pracowników na całym świecie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Orbis Accor wyniki grupa marka hotelowa hotel obiekt grupa hotelowa pokoje wzrost sprzedaż zysk Sofitel Novotel Mercure ibis ibis Styles i ibis budget EBIDTA asset-light lider like-for-like




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję