TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Biuro Orbis wiecznie żywe

Już po raz drugi, magazyn Polska Wita przeprowadził badanie konsumenckie Korona Turystyki, którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek produktów oraz usług branży turystycznej. Wśród marek znalazł się Orbis... jako organizator wycieczek.


Zwycięzcy plebiscytu Korona Turystyki 2011 wyłonieni zostali na podstawie analizy ankiet rozesłanych do 120 000 internautów. Ankietowani zostali poproszeni o wskazanie produktów turystycznych, które najczęściej wybierali i kupowali w 2011 roku. Badanie polegało na spontanicznym wypełnieniu pustych pól kwestionariusza, w którym w 40 kategoriach pytano o najlepsze marki produktów i usługi branży turystycznej. Głosowanie trwało od 19 do 31 października 2011 roku. Wyniki opracowała firma badawcza Estymator.

W samym badaniu wyniki mogą nieco zaskakiwać. Patrząc wyłącznie na pozycje choć trochę związane z turystyką:

Nawigacje
TOM TOM 27,5%
MIO 16%
GARMIN 10,5%

Sklepy ze sprzętem turystycznym/sportowym
DECATHLON 31,1%
GO SPORT 10,7%
CAMPUS 8,4%

Ubezpieczenia w podróży
PZU 35,7%
WARTA 19,9%
ALLIANZ 11,7%

Ulubione miasto
KRAKÓW 13,9%
WROCŁAW 10,6%
WARSZAWA 7,0%

Ulubiony region/województwo
WARMIŃSKO-MAZURSKIE 13,8%
POMORSKIE 13,4%
DOLNOŚLĄSKIE 8,8%

Biuro podróży
ITAKA 19,8%
ORBIS 16,3%
TRAVEL 13,9%


Hotele
GOŁĘBIEWSKI 12,6%
MARIOTT 4,5%
SHERATON 4,0%

Restauracje
SFINX 11,4%
KFC 4,3%
MC DONALD'S 2,4%

Spa
DR ERIS 6,5%
GOŁĘBIEWSKI 3,6%
NAŁĘCZÓW 2,9%

Z racji metodyki badania znaczenie pierwszorzędne miało tu spontaniczne wymienienie marki kojarzącej się z daną kategorią. Jak widać wygrały tu marki stare lub obecnie popularne w mediach. I nie miało to znaczenia, czy istotnie ludzie z nich korzystali - świadczą o tym szczególnie wyniki kategorii Hotele i Ubezpieczenia turystyczne.

Natomiast gwoździem programu można śmiało nazwać kategorię biur podróży, w której zwyciężyła Itaka (co zrozumiałe), ale drugie miejsce zajął Orbis (który w 2011 już nie działa jako biuro, ale nadal mówi się o nim w podobnym kontekście hoteli), a trzecie TRAVEL. Zapewne na czwartym miejscu był TOUR...




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
magazyn Polska Wita Orbis Travel badanie konsumenckie branża turystyczna Korona Turystyki 2011 Itaka Hotel Gołębiewski Sfinx Spa Dr Irena Eris Mazury Kraków firma badawcza Estymator ankiety analiza ankiet produkt turystyczny kwestionariusz usługi branży turystycznej marka produkty głosowanie region miasto internauci


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję