TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Najdłuższa kolej w Chinach - otwarcie wkrótce

Najdłuższa linia szybkiej kolei w Chinach zostanie otwarta 20 grudnia 2012 roku. Trasa, która połączy Pekin z Kantonem liczy 2294 km. 15-wagonowy pociąg będzie rozwijał prędkość ponad 300 km/h.


Podróż na tej trasie skróci się o około 12 godzin. Obecnie trwa 20 godzin. Najszybszy pociąg dojedzie do ostatniej stacji w 8 godzin, a ten wolniejszy, który będzie zatrzymywał się na ustalonych stacjach - w około 9 godzin.

Ostatnim przystankiem na trasie jest Shenzhen koło Kantonu. W przyszłości linia ma zostać wydłużona do Hongkongu. Ukończenie projektu przewidziano na 2015 rok.

We wrześniu 2012 roku większość odcinków nowej trasy została oddana do użytku. Na wielu z nich kursują już pociągi, na innych odbywają się jazdy próbne. Na peronach trwają jeszcze prace wykończeniowe oraz instalowanie urządzeń obsługi podróżnych. W związku z budową nowej trasy, powstały nowe dworce, a w Pekinie wyremontowano cztery perony.

Prawdopodobnie ceny biletów za przejazd drugą klasą będą kształtowały się w granicach 900 juanów (około 460 zł), a pierwszą klasą ponad 1500 juanów (około 770 zł). Oficjalne stawki nie zostały jeszcze podane.

Chiny zajmują obecnie pierwsze miejsce pod względem długości sieci kolei dużych prędkości. Liczy ona ponad 10 tysięcy km. Drugą pozycję zajmuje Japonia z blisko 3 tysiącami km sieci, a trzecią Francja z ponad 2 tysiącami 600 km.

Chiński rząd jest dumny z przedsięwzięcia. Z drugiej jednak strony, według ekonomistów w Chińskiej Akademii Nauk, poczynione inwestycje nie mają szans na zwrócenie. Ceny biletów będą zbyt wysokie dla przeciętnych obywateli. Budowa kolei, oraz inne ogromne inwestycje mają być sposobem na podtrzymywanie koniunktury gospodarczej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Chiny pociąg sieć szybkich kolei kolej koleje chińskie Hongkong Pekin-Kanton Shenzhen budowa kolei w Chinach składy szybkie pociągi bilety ceny biletów przewoźnicy kolejowi pasażerowie perony dworce Chińska Akademia Nauk ekonomiści inwestycje budowa kolei koniunktura gospodarcza Chin Francja Japonia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję