Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Ryanair zostanie ukarany?
Sprzedaż biletów lotniczych przez internet dziś jest już standardem. Problem zaczyna się, gdy cena podawana w czasie transakcji różni się od tej pobieranej z konta.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzy się praktykom taniego przewoźnika, na które skarżą się pasażerowie. Chodzi o nieprawidłowości w procesie zakupu biletów on-line. Klienci zauważyli, że dochodzi do podwójnego przeliczania płatności za bilety podczas transakcji kartami Visa.
Pasażerowie donieśli, że w trakcie procesu zakupu biletów lotniczych, suma wyświetlana na ekranie była niższa, niż ta pobierana z konta. W przypadku większości takich sytuacji kwota nie różniła się znacząco od podanej przy zakupie. Zdarzały się jednak sytuacje, w których nadmierne obciążenie rachunku opiewało na kilkadziesiąt złotych. Tym samym, przy teoretycznie niskiej cenie biletu, kwota pobierana za transakcję przeczyła taniemu lataniu.
Najczęściej swoje niezadowolenie poszkodowani klienci opisywali w internecie. Pojawiło się na ten temat również kilka artykułów prasowych. Zażalenia na praktyki przewoźnika w końcu wpłynęło także do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. "Otrzymaliśmy kilka skarg konsumentów. Przeanalizowaliśmy je dokładnie. Zamierzamy wszcząć postępowanie wyjaśniające, które pozwoli ustalić, który podmiot (banki czy linia lotnicza) ponosi odpowiedzialność. Postępowanie wyjaśniające ma zazwyczaj za zadanie ustalenie mechanizmów działających na danym rynku, nie toczy się przeciwko, ale "w sprawie". Drugim etapem jest postępowanie skierowane przeciwko przedsiębiorcy (gdy materiały zebrane w trakcie postępowania wyjaśniającego dałyby podstawę do postawienia zarzutów). Ostatecznie - Urząd wydaje decyzję. Maksymalna sankcja to 10 proc. ubiegłorocznego przychodu" -podaje Agnieszka Majchrzak z UOKiK.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UOKIK przyjrzy się praktykom Ryanaira
[2013-10-18 11:23 83.15.137.*]
swietnie ze UOKiK sie tym zajał , dotknelo to chyba kazdego agenta posredniczace w sprzedazy biletow - sprawa jest oczywista wiec moze szybko bedzie final odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Lecisz na wakacje z Warszawy? - masz zniżki
Kto dostanie odszkodowanie za spóźnienie pociągu?
Tegoroczny Meet Poland w Warszawie
Jednodniowa restauracja - gdzie tym razem?
co zobaczyc w okolicach kłodzka kudowy zdroju?
Poprawią bezpieczeństwo na kolei
Jedzenie online coraz popularniejsze
Branża oburzona wypowiedziami eksperta
10 nowych restauracji Bon Apetito ma powstać jeszcze w tym roku
POT ma nowy pomysł na promocję Polski
Airberlin: specjalne programy dla firm
System viaTOLL zostanie rozbudowany?