Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Mondial Assistance: samochody turystów psuły się rzadziej
Okres wakacyjny upłynął w Polsce pod znakiem kapryśnej niepogody. Niekorzystne warunki pogodowe nie miały jednak wpływu na zwiększenie liczby interwencji. Centrum Operacyjne Mondial Assistance w lipcu i sierpniu odnotowało ich 3% mniej w porównaniu do analogicznego okresu z 2010 roku. Zauważalna jest jednakże zależność pomiędzy zgłaszanymi potrzebami, a miejscem spędzania urlopu.
Z pomocy Mondial Assistance można swobodnie korzystać na całym świecie. Jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na usługi pomocowe na terenie Europy, najwięcej zgłoszeń od polskich klientów przychodziło z Niemiec (24%). Było to jednakże mniej o 3% w zestawieniu z danymi za lipiec i sierpień 2010 r. Niezmiennie od dwóch sezonów 17% wszystkich zgłoszeń z zagranicy pochodzi od osób przebywających w Chorwacji. Wzrost odsetka zdarzeń Centrum Operacyjne Mondial Assistance zanotowało we Włoszech (12% w porównaniu do 9% w zeszłe lato). 8% i 7% zgłoszeń pochodziło od klientów przebywających we Francji i w Austrii (w zeszłym roku było dokładnie na odwrót). Nic się nie zmieniło w porównania do zeszłego lata w przypadku zgłoszeń z Czech, Węgier, Słowacji i Holandii (odpowiednio 6%, 5%, 5% i 3%). Listę krajów, z których przychodzi najwięcej powiadomień do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance to Rumunia (3%, a w roku ubiegłym 2%).
- Zebrane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance dane dotyczące rozkładu zgłoszeń pokazują, jakie kraje Polacy odwiedzali w wakacje najczęściej. Zapewne w przypadku Niemiec były to wyjazdy głównie o charakterze zawodowym, ale takie destynacje jak: Chorwacja, Włochy czy Francja wskazują już raczej na cel wypoczynkowy - komentuje Tomasz Brożyna, Dyrektor Pionu Operacyjnego w Mondial Assistance. - Zebrane dane pokazują, że popularne są również takie kraje jak Austria, Czechy i Słowacja, jako miejsca docelowe lub będące po drodze do punktu docelowego - dodaje.
Podobnie w te, jak i zeszłe wakacje wśród usług pomocowych, na które było największe zapotrzebowanie poza granicami Polski dominowało holowanie. Było to 56% i 55% odpowiednio w wakacje 2011 i 2010 r. Proporcjonalnie w porównywanych okresach występowało takie samo zapotrzebowanie na pomoc w zorganizowaniu noclegu w hotelu (13%), a także na udostępnienie samochodu zastępczego (7%). Nastąpił za to wzrost zapotrzebowania na usługi naprawcze na miejscu zdarzenia (12% w porównaniu do 8% w 2010 roku). Z tego względu klienci Mondial Assistance rzadziej korzystali z pomocy taksówek (9% w stosunku do 12% w zeszłoroczne wakacje). Oprócz tego Centrum Operacyjne Mondial Assistance odnotowało marginalne zapotrzebowanie na pomoc w załatwieniu biletów na pociąg czy samolot, naprawy samochodów w warsztacie oraz miejsce parkingowe.
W przypadku kierowców, którzy korzystali z usług Mondial Assistance na terenie Polski również przeważały powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdów. Było to 57% wszystkich odebranych przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance w miesiącach wakacyjnych. Oznacza to, że w porównaniu do lata 2010 roku zapotrzebowanie na tę usługę spadło o 5%. Na drugim miejscu znalazły się interwencje związane z zapewnieniem klientom samochodów zastępczych (24%), z których z kolei klienci Mondial Assistance korzystali 5% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. 12% zgłoszeń dotyczyło napraw na miejscu zdarzenia (w zeszłe lato było to 11%), a 8% wynajmu pokoju w hotelu oraz zamówienia taksówki (7% rok wcześniej).
- Regularnie zbierane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance dane pokazują, że struktura zapotrzebowania na poszczególne usługi assistance dla kierowców generalnie nie ulega wyraźnym zmianom. Porównując jednakże dane dotyczące zgłoszeń z Polski i z zagranicy można zauważyć, że w tym drugim przypadku nasi klienci potrzebują szerszego wachlarza usług. Jest to zrozumiałe ze względu na fakt, że obcym miejscu, z dala od domu trudniej samemu sprawnie załatwić wszystkie formalności związane z nieprzewidzianymi i nieprzyjemnymi zdarzeniami - mówi Tomasz Brożyna.
Dane zebrane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance pokazują również, że generalnie zmianom nie ulegają preferencje Polaków co do wyboru wakacyjnego środka lokomocji. Zarówno w przypadku wyjazdów krajowych, jak i zagranicznych niezmiennie podróż odbywa się głównie samochodami osobowymi.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Dział dla turystów:
Nowe połączenie z Kraków
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
Veniti wchodzi na NewConnect jeszcze tego lata
Itaka: nowe kraje i nowy przewoźnik w ofercie
Niemcy biją własny rekord w turystyce
Zakaz palenia w klubach martwym przepisem?
Accor nawiązuje współpracę z Huazhu Hotels
Branża turystyczna nie ma powodów do zadowolenia
Dostali 157 tys. dolarów od linii lotniczej
Wielka prośba do mieszkanek i mieszkańców Krakowa o wypełnienie ankiety
Jakie ferie wybierali klienci e-Travel?
Warszawska Organizacja Turystyczna przedstawiła swoją strategię
Polacy zdecydowali: Na Święta do hotelu
W samolotach zostawiamy majątek
Wspólny program edukacji i szkoleń
Eurolot otwiera nowe połączenie
2011 - Orbis zwiększył przychody
Wielka prośba do mieszkanek i mieszkańców Krakowa o wypełnienie ankiety
