Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Pociąg się spóźnił? Od 1 lipca możesz wystąpić o odszkodowanie
Od 1 lipca br. pasażerowie będą mogli ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony pociąg. Jeśli skład dotrze na miejsce docelowe z więcej niż godzinnym poślizgiem, przewoźnik wypłaci odpowiednią rekompensatę.
Dotychczas o takie odszkodowanie mogli się ubiegać pasażerowie PKP Intercity. Od piątku ten obowiązek obejmie przewoźników obsługujących połączenia międzynarodowe, oraz ekspresy. Jak na razie zmiany nie dotkną TLK o InterRegio.
Jeśli pociąg przyjedzie spóźniony więcej niż o godzinę, ale mniej niż o dwie godziny, pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu. Jeśli jednak spóźnienie przekroczy dwie godziny, wysokość rekompensaty wyniesie 50 proc. ceny biletu. Przewoźnik będzie miał miesiąc na wypłacenie stosownego odszkodowania. Jeżeli tego nie zrobi, klient będzie mógł zgłosić się do UTK, który na drodze administracyjnej nakaże przewoźnikowi wypłatę rekompensaty.
Nowe prawo ma w efekcie zwiększyć terminowość kursowania pociągów.
Od 1 lipca w pociągach, w których obowiązkiem jest rezerwacja miejsc, będą stosowane przepisy unijne dotyczące zaliczek, co oznacza, że w przypadku śmierci bądź zranienia pasażera przewoźnik jest zobowiązany do wypłaty zaliczki na rzecz odszkodowania. Zaliczka ma być proporcjonalna do wielkości poniesionej szkody oraz ma zaspokoić bieżące potrzeby finansowe pasażera. W chwili zgonu klienta, zaliczka nie może być mniejsza niż 21 tys. euro.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Biura podróży - stop odpowiedzialności zbiorowej
Modernizacje na bydgoskim lotnisku
Chiny: branża turystyczna generuje 62 miliony miejsc pracy
Pięciu turystów rannych w wypadku busa
Wypadek polskiego autokaru w Niemczech
Eksperci: będzie coraz więcej wypadków lotniczych
W Tarnowie otwarto trzeci w Polsce lokal Sphinx Express
Terminal Portu Lotniczego Lublin wypełni się sklepami i kawiarniami