Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wakacje.pl Łódź CH M1
- Specjalista ds. turystyki, Albatros Travel...
- Sprzedam agencję turystyczną w Kielcach
- KIEROWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Specjalista ds. Turystyki
- Organizator imprez / Specjalista d.s. turystyki...
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
Podsumowanie konferencji Nowe Trendy w Turystyce
Prawie 300 uczestników i 22 prelegentów - sukcesem zakończyła się V edycja konferencji "Nowe Trendy w Turystyce", która odbyła się 28 marca 2014 roku w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto.
Podobnie, jak w latach poprzednich konferencja zorganizowana przez Gdańską Organizację Turystyczną/Gdańsk Convention Bureau przyciągnęła przedstawicieli branży turystycznej i eventowej.
W programie tegorocznego wydarzenia znalazły się prezentacje dotyczące m.in. pozyskiwania środków unijnych, rozwoju turystyki medycznej czy kulturalnej oraz roli Corporate Social Resposibility w branży turystycznej. Nowością w tym roku były panele tematyczne dedykowane turystyce kulinarnej, komunikacji e-marketingowej oraz turystyce biznesowej.
Podczas tegorocznej konferencji prelegenci skupili się na najważniejszych trendach, które funkcjonują w turystyce, a mianowicie Magdalena Rutkowska, Prezes Medical Travel Europe Sp. Z o.o zaprezentowała rynek turystyki medycznej i jego potencjał. Natomiast trendy w turystyce kulturowej, czyli jak skutecznie wykorzystać kulturę dla rozwoju turystyki przestawiła uczestnikom Dagmara Plata - Alf General Manager (Castle Inn). Nie pozostał również bez echa trend "srebrnej turystyki", a tym samym polskiego seniora w objęciach branży turystycznej. Jaki tak naprawdę jest senior roku 2014
i jakie ma nieoczywiste oczekiwania w podróży? Na to odpowiedziała Aleksandra Harasiuk, konsultantka strategii obsługi klienta goodatservice.com. Kolejny prelegent, P. Monika Michałowska z Agencji Rozwoju Pomorza S.A przekonała uczestników, że również małe i średnie firmy zasługują na miano Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie.
Podczas konferencji podjęty został również temat finansowania działań w obszarze turystyki. Często, pomimo znakomitych pomysłów i idei, to właśnie brak środków stanowi jedną z barier uniemożliwiających ich podejmowanie i podążanie za trendami. Organizator chcąc przekazać wiedzę na temat możliwości pozyskania środków unijnych w perspektywie 2014 - 2020 zaprosił Adama Mikołajczyka Głównego specjalistę w Departamencie Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, który przedstawił aktualne założenia Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konferencja to także nagrody dla zwycięzców VI edycji konkursu na Gdański Produkt Turystyczny. Konkurs ma na celu inicjowanie tworzenia i rozwój produktów turystycznych dotyczących turystyki przyjazdowej. IV edycja konkursu należała do firmy Czerwiński Travel S.C, która otrzymała wyróżnienie i nagrodę internautów za produkt: "Szlakiem Złotego Smaku" natomiast za drugi produkt "Turystyczny Rajd Samochody" firma otrzymała Nagrodę Kapituły. Dodatkowo wyróżnienie w konkursu otrzymał produkt Centrum Hewelianum "Zwiedzanie Góry Gradowej z przewodnikiem".
Organizator udostępnił także dla uczestników konferencji dedykowany hashtag #nttGdansk wykorzystywany w mediach społecznościowych (twitter, instagram). Trzech najbardziej aktywnych "hastagowiczów" otrzymało atrakcyjne vouchery do Dworu Prawdzica, Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto oraz Faktorii.
Panel "Tradycja czy awangarda? Co powinno dominować w ofercie turystyki kulinarnej regionu Pomorskiego?" był doskonałą okazją do rozmowy o kulinariach, a w szczególności o szansach, jakie otwierają się przed regionem w związku ze wzrostem popularności tego zjawiska. Kim jest turysta kulinarny, czego poszukuje, za co jest w stanie najwięcej zapłacić? Jakie trendy w gastronomii można wykorzystać do rozwoju turystyki kulinarnej? Jaki wpływ na budowanie mody destynacji turystyki kulinarnej mają kreatywność, design i tradycja? Odpowiedzi na te i inne pytania uczestnicy znaleźli w prezentacjach i dyskusjach panelowych z udziałem praktyków z Pomorskiego i nie tylko.
4 tematy, 12 specjalistów i ożywiona dyskusja - to wszystko i wiele więcej co gwarantował panel kulinarny, który poprowadzili Krystyna Hartenberger-Pater - dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Hubert Gonera - ekspert w zakresie kreacji produktów turystyki kulinarnej.
Natomiast alternatywne i tradycyjne kanały komunikacji e-marketingowej w branży turystycznej zaprezentowali eksperci z TravelCamp: Piotr Kasperczak i Dagmara Plata - Alf, którzy udowodnili, że e-marketingu nie trzeba się bać. Travelcamp to nieformalne cykliczne spotkanie środowiska internetowego z branżą turystyczną i hotelarską, które każdorazowo spotykają się dużym zainteresowaniem.
Gośćmi panelu "Turystyka biznesową siłą napędową metropolii" byli Anna Jędrocha, Prezes Zarządu Symposium Cracoviense i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) oraz prof. Marek Pawełczyk, Prezes International Institute of Acoustic and Vibration. Podczas spotkania prelegenci
i uczestnicy rozmawiali o roli PCO (Profesjonalnego Organizatora Kongresów) w procesie organizacji międzynarodowych kongresów oraz o współpracy pomiędzy Ambasadorami Kongresów Polskich a PCO.
Prof. Pawełczyk na przykładzie kongresów stowarzyszenia, w którym od 2012 roku pełni funkcję Prezesa, przybliżył uczestnikom, co decyduje o wyborze kolejnej destynacji i na co powinny zwrócić uwagę miasta starające się o pozyskanie kongresu (unikalność oferty, profesjonalizm w jej przygotowaniu). Na koniec swojego wystąpienia prof. Pawełczyk zaznaczył, że Gdańsk ma szansę na organizację jednego z kolejnych wydarzeń stowarzyszenia.
Na koniec panelu poświęconego przemysłowi spotkań Gdańsk Convention Bureau GOT zaprezentował dwa projekty promocyjne wykorzystujące nowe technologie zrealizowane z pomorskimi firmami. Aplikacje wykorzystujące m.in. rozszerzoną rzeczywistość były prezentowane podczas międzynarodowych targów turystyki biznesowej EIBTM w Barcelonie oraz IMEX we Frankfurcie.
Konferencja "Nowe Trendy w Turystyce" to wydarzenie związane z turystyką, eventami i marketingiem miejsc. Ubiegłoroczna edycja wydarzenia odbyła się w Hotelu Radisson Blu w Gdańsku (13 marca 2014) i zgromadziła prawie 200 gości.
Komentarze
Tagi:
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
6 powodów, dla których Polacy odwiedzają Bułgarię
Best Western dla miłośników jednośladów
Nieproszeni pasażerowie, czyli karaluchy na pokładzie samolotu
Menu Bez Glutenu, czyli nowe lokale przyjazne osobom z celiakią
Wspólny konkurs Rainbow Tours i Tanie-Loty.com.pl
Zmalały przychody z turystyki biznesowej
Pyrzowice-Gdańsk strzałem w dziesiątkę
Friuli-Wenecja Julijska kusi touroperatorów
Która destynacja najpopularniejsza?
DreamTours uruchamia stronę Luksusowe-hotele.pl
TravelProfit wspiera Polską Akcję Humanitarną
ois Livigno - kampania turystyczna - poraszka