TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wielkopolska wybrała najlepsze produkty turystyczne

Wyłoniono Najlepsze Produkty Turystyczne Województwa Wielkopolskiego. Trzy z nich przeszły do ogólnopolskiego etapu konkursu na najlepszy produkt turystyczny.


Celem przyświecającym konkursowi od jego pierwszej edycji w 2003 roku jest promocja najlepszych i nowatorskich produktów turystycznych oraz inspirowanie przedstawicieli branży turystycznej oraz samorządów do budowy profesjonalnych produktów turystycznych. Głównym organizatorem konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi.

Zgłoszone do pierwszego etapu produkty turystyczne w kategoriach: wydarzenie cykliczne, impreza turystyczna, obiekt, szlak i obszar, oceniane były przez Kapitułę złożoną z ekspertów branży turystycznej m.in. pod względem atrakcyjności z punktu widzenia turystów, podjętych działań na rzecz komercjalizacji, stosowania nowatorskich metod promocji, korzystania z nowych technologii jak QR kody, aplikacje mobilne, planery podróży, geotagowanie, hologramy, wirtualne wycieczki, etc. Ważna jest też zgodność z "Marketingową strategią w sektorze turystyki na lata 2012-2020" oraz "Planem Działania POT na lata 2016-2017".

Wielkopolska ma wiele walorów turystycznych i praktycznie nieograniczony potencjał atrakcyjności w tym zakresie, a jednocześnie niewiele profesjonalnie przygotowanych produktów turystycznych. Dlatego wspieranie ich tworzenia, a także promocja zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym stanowi priorytet w działaniach Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej zgodnie ze Strategią Rozwoju Turystyki w Województwie Wielkopolskim - mówi prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, Tomasz Wiktor.

W tym roku wybrano następujące produkty turystyczne w Wielkopolsce:

  1. Piknik Szybowcowy "Leszno. Rozwiń skrzydła!" (nominacja do etapu ogólnopolskiego)
  2. Muzeum Pałac w Rogalinie, Oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu (nominacja do etapu ogólnopolskiego)
  3. Festiwal Kultury Słowiańskiej "Koronacja Królewska" w Gnieźnie (nominacja do etapu ogólnopolskiego)
  4. Folwark Wąsowo (wyróżnienie)
  5. Dni Twierdzy Poznań (wyróżnienie)
  6. Festiwal Kultury Słowiańskiej i Cysterskiej w Lądzie nad Wartą
  7. Ogólnopolski Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych im. Jerzego Samelczaka w Wilkowicach
  8. Podróże z Panem Tadeuszem
  9. Siedlisko CHATA MIŁKOWSKA
  10. Pałac Tłokinia Restauracja Hotel
  11. Wioska tematyczna COOLturalna Wioska


Do Konkursu na Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystyczne - etapu regionalnego nie zgłoszono tym razem kandydatur.

Najwyżej ocenione przez Kapitułę trzy produkty przechodzą do etapu ogólnopolskiego, w tym jeden z nich do rankingu internetowego, gdzie będą rywalizować z produktami z całej Polski. Wyłonionym produktom turystycznym zostaną przyznane Certyfikaty POT w trzech formach: Certyfikat POT, Złoty Certyfikat POT, Certyfikat Internautów. Ich łączna liczba nie może jednak przekroczyć liczby dziesięć.

Złoty Certyfikat POT będzie mógł uzyskać tylko ten produkt turystyczny, który otrzymał w latach ubiegłych Certyfikat POT i następnie twórczo rozwinął swoją działalność. Może być przyznany produktowi nie wcześniej niż po upływie pięciu lat od daty otrzymania Certyfikatu POT. Uroczysta gala wręczenia Certyfikatów odbędzie się 17 lutego 2017 roku, podczas targów Tour Salon w Poznaniu.

Nagrodą główną dla produktu turystycznego, który został wyróżniony "Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej", będzie kampania promocyjna w roku 2017 zrealizowana przez POT o wartości nie mniejszej niż 100 tys. zł. Pozostałe produkty wyróżnione Certyfikatem POT zostaną włączone w działania promocyjne na rynku krajowym oraz rynkach objętych działaniami Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej. Będą mogły posługiwać się logotypem Certyfikatu POT w swoich materiałach promocyjnych.

Produkty nominowane do etapu ogólnopolskiego konkursu zyskują dostęp do szeroko zakrojonych działań promocyjnych w kraju i za granicą. W ślad za wyróżnieniem idą korzyści wizerunkowe oraz ekonomiczne wyrażające się większym zainteresowaniem turystów. Ci bowiem szukają ofert, które będą nie tylko atrakcyjne turystycznie, ale także odpowiedzą na poszukiwanie wyjątkowych wrażeń i emocji - mówi prezes Tomasz Wiktor.

Dotychczas trzynaście produktów turystycznych z Wielkopolski otrzymało Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej i są to kolejno:
  1. Wielkopolski System Szlaków Rowerowych (2004 r.)
  2. Muzeum Rolnictwa w Szreniawie (2004 r.)
  3. Centrum Hipiki w Jaszkowie (2005 r.)
  4. Parowozownia Wolsztyn (2006 r.)
  5. Festiwal Malta w Poznaniu (2006 r.)
  6. Kłodawska Podziemna Trasa Turystyczna (2009 r.)
  7. Centrum Sztuki i Biznesu Stary Browar w Poznaniu (2011 r.)
  8. Kompleks Olandia (2011 r.)
  9. Szlak Piastowski (2012 r.)
  10. Wybierz Kalisz na weekend (2013 r.)
  11. Turystyka Kolejowa TurKol.pl (2013 r.)
  12. Brama Poznania Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego (2014 r.)
  13. Wielka Pętla Wielkopolski (2015 r.)




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wielkopolska organizacja turystyczna produkt turystyczna polska organizacja turystyczna konkurs certyfikat




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję