TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Telekom oferuje muzykę dla firm

Problemy przedsiębiorców, ale przede wszystkim pieniądze płynące do organizacji zbiorowego zarządzania zwracają uwagę coraz szerszego kręgu podmiotów. Także duże firmy łakomym okiem patrzą na setki milionów zbieranych przez OZZ z opłat od przedsiębiorców. Także sama oferta muzyki bez opłat jest coraz lepsza.


Teraz na rynek "muzyki bez opłat" weszła Netia z ofertą Muzyka dla Firm. Cena usługi to 79,90zł netto i obejmuje możliwość odtwarzania utworów muzycznych online z 10 playlist. Możliwe jest także domówienie urządzenia Set Top Box za ok. 1zł/m-c. Na infolinii Netii usługa proponowana jest obecnie tylko dla abonentów i na stały okres 24 miesięcy.

Wg. informacji producenta każdy z kanałów będzie obejmował około 250 utworów na licencjach Royalty Free. Kanały są podzielone wyraźnie pod kątem biznesu:

  1. Pop, Rock & Indie Pop, Rock, Indie Żywa, dynamiczna i optymistyczna muzyka. Wpisująca się w aktualne trendy, dopasowana do współczesnych konsumentów (raczej młodszych). Dobrze pasuje do sklepów odzieżowych, sklepów agd, salonów fryzjerskich, barów.
  2. Jazzy Smooth Jazz, Lounge Improwizacja, wolność, rytm. Nowoczesne, spokojniejsze i stonowane, ale nie usypiające brzmienia. Wyważone połączenie jazzu, lounge i chillout’u. Dobre dla punktów usługowych i nie tylko...
  3. Let’s go Shopping Pop, Rock Przyjemne, proste i żywe rytmy. Muzyka dopasowana do szerokiego grona odbiorców. Wprowadza w pozytywny nastrój zarówno klientów, jak i personel. Dopasowana do sklepów spożywczych (także tych większych) lub punktów gastronomicznych.
  4. Chill & Lounge Lounge, Chill, Chillhouse Wolniejsza, relaksująca, ale stylowa muzyka, pasująca do restauracji, modnych kawiarni czy sklepów odzieżowych.
  5. Let’s wait a while Smooth Jazz, Piano music Spokojna muzyka z klasą i na czasie. Wszędzie tam, gdzie ma być delikatnym tłem np. w poczekalniach, gabinetach lekarskich, kancelariach, punktach obsługowych (np. agenci ubezpieczeniowi), sklepach jubilerskich, czy salonach sprzedaży w których oczekuje się na obsługę.
  6. Dinner Music Smooth Jazz, Pop, Lounge Specjalnie dobrany mix lekkich gatunków pop, pop rock, lounge, jazz, chillout. Wprowadza poczucie komfortu i pewności siebie. Pasuje do restauracji i sklepów bez względu na branżę.
  7. Pop Music Pop Melodia, wokal, rytm to słowa kluczowe tego kanału (z mniejszym naciskiem na warstwę instrumentalną). To muzyka dla szerokiego grona odbiorców, wprowadzająca w pozytywny, energiczny nastrój. Ma uniwersalne zastosowanie.
  8. Groove & Fashion Bar grooves, Soul & Lounge House, NuJazz, Chillout Tzw. kanał modowy. Mieszanka stylów pasująca do sklepów odzieżowych, z akcesoriami modowymi, z kosmetykami czy z biżuterią.
  9. Relax & Meditation Odgłosy natury Muzyka relaksacyjna połączona z prawdziwymi odgłosami natury (dźwięki lasu, dźwięki oceanu); pasuje zarówno do salonów spa, jak i księgarni.
  10. Folk* Folk, Country, Indie, Pop Rock Muzyka typu folk z różnych krajów, ze znaczącą przewagą folku z krajów anglojęzycznych. Prosta forma, niewiele instrumentów: głównie gitara akustyczna i wokal. Dla chętnych.
    lub
    Special* mieszany Muzyka na konkretne okazje np. Boże Narodzenie lub związana ze specjalnymi wydarzeniami (układane ad hoc).

Sprzęt i muzykę dostarcza firma Make Sense Media.





Oferta Netii wydaje się być ciekawa, ale jej stała cena czyni ją mało atrakcyjną dla mniejszych firm - wystarczy bowiem wpisać w wyszukiwarce "radio bez zaiks", czy "muzyka dla firm bez opłat", aby odnaleźć wiele innych dedykowanych ofert o niższej cenie dla mniejszych firm. Są także całkowicie darmowe propozycje muzyczne dla firm np. radio.wolnemedia.net - dla firm kanały 2 i 9 są bezpłatne (choć mile widziana jest darowizna dla radia, aby mogło działać w modelu darmowym).

Teraz można śmiało powiedzieć, że OZZ się doigrały i fakt, iż duży gracz zwrócił uwagę na rynek muzyki bez licencji powinien stanowić jasne przesłanie dla tych organizacji, iż firmy uważają opłaty licencyjne za zbyt wysokie, żeby nie powiedzieć niewłaściwe lub zbędne (w końcu np. radio płaci OZZ).

Przy wyborze źródła muzyki dla firmy warto zwrócić uwagę na bezproblemowość działania, a także mieć jakieś źródło muzyki na wypadek braku internetu. Warto się przygotować na taką okoliczność, bowiem niewykluczone, że w przypadku większych awarii internetu, kontrolerzy OZZ odwiedzą znane im lokale bez licencji sprawdzając, czy np. ktoś puścił w nich zwykłego radia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
muzyka dla firm bez opłat ZAiKS ZPAV STOART OZZ bez licencji radio Royalty Free utwory creative commons


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję