TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jacy turyści wybierają polskie hotele za granicą?

Jacy turyści wybierają polskie hotele za granicą? Czego oczekują? Jak zmienia się turystyka w ciągu ostatnich kilkunastu lat? M.in. na te tematy rozmawiamy z Januszem Buksą, dyrektorem biura podróży Buksa Travel.


Wiele ostatnio się mówi o "polskich strefach". Buksa Travel od lat sprzedaje podobny produkt - polskie hotele za granicą. Jacy klienci najczęściej decydują się na tego typu wypoczynek? Czego oczekują?

Z naszych usług korzystają najczęściej dwa typy klientów.W maju i czerwcu, czyli miesiącach przedsezonowych oraz we wrześniu po sezonie, przyjmujemy turystów unikających nadmiernych upałów, preferujących spokojny, bezpieczny i bezzgiełkowy wypoczynek. Często są to emeryci ceniący sobie zarówno stałą obecność przedstawiciela Buksa Travel w hotelu i ułatwiającą pobyt możliwość porozumiewania się z obsługą hotelową w ojczystym języku jak i przystępną cenę naszej oferty. W szczycie sezonu, z uwagi na duże zniżki dla najmłodszych klientów, najczęściej gościmy rodziny z dziećmi, nierzadko przyjeżdżające na wypoczynek razem z dziadkami. Ponieważ wszyscy nasi klienci są Polakami, zarówno dorośli jak i dzieci bardzo łatwo nawiązują między sobą kontakty interpersonalne i niepotrzebni są do tego żadni animatorzy.

Jakie kierunki z Państwa oferty cieszą się największym zainteresowaniem?

Od 20 lat naszą najważniejszą destynacją pozostają Włochy - kraj słońca, kąpielisk i zabytków, z niepowtarzalnym śródziemnomorskim klimatem, uznawany przez turystów za jeden z najpiękniejszych regionów świata. Morze we Włoszech w regionie, w którym są zlokalizowane nasze hotele, czyli w okolicach Rimini, jest przyjazne dla takiej grupy klientów, gdyż jest płytkie a przez to bezpieczne, ciepłe, z piaszczystymi plażami. Temperatura wody już w maju jest wyższa niż temperatura w Bałtyku w okresie wakacji.

Czym Państwo chcecie przyciągać turystów w nadchodzącym sezonie?

W celu uatrakcyjnienia naszej oferty w nadchodzącym sezonie letnim uruchamiamy we Włoszech, w miejscowości Cesenatico, kolejny hotel. Wybór tej miejscowości nie jest przypadkowy. Położone w połowie drogi między Rawenną a słynnym Rimini, Cesenatico, w ciągu ostatnich kilku dekad zmieniło się z miasta rybaków w jeden z najbardziej atrakcyjnych włoskich ośrodków nadmorskich ze specjalizującymi się, w różnorodnych potrawach rybnych, restauracjami, licznymi sklepami, pizzeriami, pubami, lodziarniami, barami przy plaży i całonocnymi dyskotekami.

Jakie są Pana oczekiwania wobec nadchodzącego sezonu letniego?

Z dużym optymizmem patrzymy na nadchodzący sezon letni 2017. Włochy z roku na rok stają się coraz bardziej popularne ze względu na odległość, znakomicie rozwiniętą sieć autostrad umożliwiającą szybki i bezpieczny przejazd, możliwość zwiedzenia niezliczonych zabytków oraz na pewną pogodę. Już teraz widzimy, że sprzedaż naszych ofert jest lepsza niż w roku ubiegłym, co daje nam nadzieję na lepsze wyniki finansowe. Na pewno istotny wpływ na ich osiągnięcie będzie miał stabilny kurs walut.

Czym przekonujecie Państwo do siebie turystów? Co doceniają Agenci? Z jakich narzędzi promocyjnych korzysta Buksa Travel?

Główne zalety naszej oferty to przede wszystkim obfite i smaczne wyżywienie, swojska, rodzinna atmosfera w hotelach, duże zniżki dla dzieci oraz wspomniana wcześniej kompleksowa polska obsługa. Chciałbym tutaj nadmienić, iż jako jeden z niewielu touroperatorów serwujemy klientom pełne wyżywienie w postaci trzech posiłków dziennie, przygotowywane przez naszych polskich kucharzy. Wprowadziliśmy także dla wszystkich naszych klientów bezpłatne ubezpieczenie od następstw chorób przewlekłych, co jest szczególnie ważne w przypadku starszych turystów oraz gwarancję bezpłatnej zmiany terminu wyjazdu, hotelu lub uczestnika. To wszystko jest przyczyną bardzo dobrej współpracy z naszymi Agentami, którzy bez obaw polecają klientom nasze usługi. Dodatkowo Agenci bardzo cenią sobie realizację przez nasze biuro wszystkich połączeń antenowych z prawie 60 miast w Polsce. Jeśli chodzi o promocję, to najlepszą formą reklamy naszej oferty jest oczywiście dalsze jej polecanie rodzinie lub znajomym przez zadowolonych klientów, natomiast w praktyce stosujemy takie sprawdzone narzędzia promocji jak gwarancja niezmienności ceny, różnego rodzaju rabaty w tym zniżki dla stałych klientów i minigrup, a także specjalne niespodzianki dla klientów.

Czy wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego wpłynęło w jakiś sposób na Państwa pracę?

W związku z koniecznością rozliczania, raportowania i odprowadzania składek na powstały niedawno TFG nasza księgowość ma więcej dodatkowej pracy, natomiast jest jeszcze za wcześnie na ocenę rezultatów wprowadzenia tego funduszu.

Zgodnie z projektem, nowa ustawa o imprezach turystycznych ma wejść w życie w lipcu 2018 r. Czy środek sezonu to dobry termin na zmiany w prawie turystycznym? Jak to wpłynie na pracę organizatorów turystyki?

Każda zmiana przepisów niesie za sobą spore utrudnienia, więc środek sezonu letniego na pewno nie jest najszczęśliwszym momentem na wprowadzanie tak poważnych zmian w obowiązującym prawie. Mamy nadzieję, że jak zawsze sobie poradzimy i nie przyczyni się to do powstania obiektywnych trudności w realizacji zakontraktowanych usług turystycznych.

Na co zwraca Pan uwagę rekrutując pracowników? W jaki sposób można sprawdzić czy dany kandydat będzie odpowiedni?

Jedynym tak naprawdę skutecznym sposobem sprawdzenia pracownika jest jego zatrudnienie. Po paru dniach obserwacji jest jasne, czy wybór był trafny czy nie. Aby zoptymalizować wybór analizujemy dogłębnie dotychczasowy przebieg nauki i pracy aplikanta oraz przeprowadzamy długie rozmowy. Niejednokrotnie zdarza się nam nie trafić z prawidłową oceną pracownika, wtedy musimy go wymienić lub przesunąć na inne stanowisko, odpowiednie do jego predyspozycji. Dobry pracownik to tak naprawdę w tej chwili największa bolączka chyba wszystkich polskich pracodawców prywatnych.

Od ponad 20 lat organizujecie Państwo wyjazdy zagraniczne? Jakie zmiany w tym czasie nastąpiły, zwłaszcza jeśli chodzi o turystów?

W ostatnich latach obserwujemy duże zmiany, jakie zaszły szczególnie w świadomości turystów. 20 lat temu spełnieniem marzeń był wyjazd za granicę gdziekolwiek. Nie zwracało się wtedy tak bardzo uwagi na jakość usług, a jedynie na cenę. W obecnej chwili klienci dysponują o wiele większą gotówką i wymagania odnośnie jakości są na pierwszym miejscu. Klienci mają także świadomość, że za jakością idzie w parze wyższa cena. Ułatwieniem od pewnego momentu dla wszystkich jest zniesienie kontroli granicznych w strefie Schengen, co poważnie skraca czas podróży. Z uwagi na wzrost zagrożenia terroryzmem bardzo ważne stało się bezpieczeństwo zarówno przejazdu, jak i samego pobytu. Dlatego klienci skłaniają się do wyboru kierunków bliższych i bardziej dostępnych. Dlatego zainteresowanie Włochami wzrosło również ze względu na rosnące zagrożenia terrorystyczne w północnej Afryce i Turcji. Nastąpił także duży wzrost różnorodności wyjazdów turystycznych. Coraz większą popularność zyskują aktywne formy wypoczynku, rozwija się turystyka zdrowotna, wzrasta zainteresowanie wyjazdami typu wellness. Można zaobserwować także pogłębiającą się chęć poznawania okolicznych zabytków, historii i miejscowej kultury.

Wszystkie te zmiany mają niewątpliwy związek ze zmianami w stylu życia, wzrostem poziomu wykształcenia i mobilności społeczeństwa oraz postępem technologicznym i związanym z tym wzrostem znaczenia internetu. Dodatkowo starzenie się społeczeństwa i zwiększenie długości życia powoduje, że rosnąca grupa konsumencka osób ze starszego pokolenia będzie miała coraz większy wpływ na rynek turystyczny.

Jakie plany na przyszłość ma Buksa Travel?

Jeśli chodzi o Włochy to w najbliższym czasie chcielibyśmy poszerzyć sieć naszych hoteli o kolejny obiekt, najlepiej z własnym basenem i plażą. W celu uatrakcyjnienia naszej oferty cały czas szukamy hoteli w Czarnogórze i Chorwacji. Szczególnie Czarnogóra wydaje się być idealnym rozwiązaniem z uwagi na zainteresowanie klientów i niewielką podaż na rynku ofert wypoczynku w tym pięknym kraju. Będziemy się także ze szczególną uwagą przyglądać sytuacji w Albanii, którą mieliśmy w swoim portfolio w sezonie 2016, ale z której w nadchodzącym sezonie świadomie zrezygnowaliśmy z uwagi na wojnę cenową między touroperatorami i związany z tym skokowy wzrost cen na kierunku albańskim. Bardzo ważne jest dla nas ciągłe poszerzanie sieci sprzedaży. Obecnie współpracujemy na rynku z około tysiącem Agentów, którym zapewniamy 12% prowizji, nawet w przypadku rezerwacji anulowanych. Oprócz tego corocznie ustalamy próg, powyżej którego Agent otrzymuje dodatkowy procent prowizji od sezonowej nadwyżki sprzedaży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biuro podróży wywiad organizator turystyki Buksa Travel wyjazdy turyści Włochy Czarnogóra hotel


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję