Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Jakie trendy będą obowiązywać w hotelarstwie?
Rok 2017 zapowiada się bardzo dobrze dla branży hotelarskiej w Polsce. Czekają ją kolejne wzrosty na wielu płaszczyznach, a zwłaszcza w sprzedaży online, gdzie przewidywany jest przyrost mogący przekroczyć nawet 20 proc.
W przyszłym roku hotelarze zwrócą większą uwagę na niezwykle ważną w kontekście budowania silnej marki sprzedaż bezpośrednią, a także na kwestię zrównoważonego rozwoju i wykorzystanie nowoczesnych technologii do optymalizacji zysku. Powyższe prognozy znajdują się w IV edycji raportu "Hotel Marketing & Technology Trends", przygotowywanej przez ekspertów Profitroom przy współpracy z partnerem - firmą doradczą Deloitte.
Tegoroczny raport wskazuje na 13 trendów z zakresu technologii, marketingu i sprzedaży, które będą miały bezpośredni wpływ na funkcjonowanie obiektów hotelarskich w 2017 roku. Wśród nich znajdziemy między innymi technologię VR, coraz bardziej popularny livestreaming czy istotne dla komunikacji marketingowej zastosowanie emocji w przekazach do konsumentów. Autorzy raportu zwracają także uwagę na spersonalizowanie komunikacji z gośćmi, które może pomóc w zwiększeniu ich lojalności. Trendem, który warto wykorzystać w hotelarstwie jest także microadventure - chęć aktywnego spędzania czasu na działaniach nie wymagających specjalistycznych umiejętności czy doświadczenia. Mowa tu np. o turystyce rowerowej, czy pieszej. Autorzy raportu podkreślają, iż ten trend warto wykorzystać zwłaszcza w obiektach znajdujących się na terenach mniej atrakcyjnych turystycznie - wówczas liczba możliwych aktywności może zadecydować o przyciągnięciu gości do tego a nie innego hotelu. Jeśli mowa o podejmowaniu decyzji przez gości hotelowych, to w raporcie została zwrócona uwaga na to, że coraz częściej mają na nie wpływ różnego rodzaju blogerzy, vlogerzy czy youtuberzy.
Podobnie jak w ostatnich 12 miesiącach, w 2017 roku wzrośnie sprzedaż usług hotelarskich przez internetowe kanały sprzedaży. Hotelarze w Polsce będą podejmować działania zmierzające do zwiększenia udziału w sprzedaży tzw. "direct bookingu", czyli bezpośrednich rezerwacji przez stronę internetową obiektu. Są one korzystne nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia, ale także ze względu na wizerunek marki, której siła stanowi swoistą polisę ubezpieczeniową dla hotelu.
Zdaniem autorów raportu w dalszym ciągu w hotelarstwie będzie wzrastać sprzedaż online. Jak można przeczytać w Hotel Marketing & Technology Trends 2017 samo planowanie wyjazdów w 80 procentach odbywa się w sieci, a ponad 36 proc. rezerwacji w europejskich hotelach to rezerwacje online. Ten trend ma dynamicznie wzrastać.
Czego jeszcze powinni spodziewać się hotelarze w najbliższej przyszłości? - Po kolejnym rekordowym roku każdy przedsiębiorca naturalnie zastanawia się nad tym, czy jest to już szczyt koniunktury i czy przypadkiem nie czekają go spadki. W Profitroom jesteśmy w tym zakresie optymistami. Silny popyt powinien utrzymać się jeszcze przez dłuższy czas. Natomiast w tak niepewnych czasach warto zabezpieczać swój biznes. Inwestycja we własną markę może być swoistą polisą ubezpieczeniową hoteli, zapewniającą przychody, gdy popyt globalny okaże się niewystarczający, by obłożyć wszystkie obiekty" - przekonuje Marcin Dragan, Dyrektor Zarządzający w Profitroom.
Planując działania marketingowe w 2017 roku warto także pamiętać o zmianach technologicznych. Rynek jest dziś zdominowany przez urządzenia mobilne. Jak czytamy w Hotel Marketing & Technology Trends, aż 51 proc. stron internetowych w 2016 roku zostało wyświetlonych na tabletach i smartfonach, a 40 procent ruchu na stronach internetowych hoteli, to ruch z urządzeń mobilnych. Wyniki te potwierdzają, że posiadanie strony internetowej dostosowanej do urządzeń mobilnych jest w dzisiejszych czasach niezbędne. Dla internautów bardzo ważne jest, by strona WWW szybko się ładowała, była czytelna, przyjazna oraz wygodna w przeglądaniu na małych ekranach. Są to bardzo istotne kwestie potwierdzone badaniami Profitroom, które wykazały, że jeśli mobilna witryna internetowa nie działa prawidłowo na urządzeniach o mniejszych rozdzielczościach to aż 40 proc. użytkowników jest w stanie przerwać jej oglądanie i przejść do innego serwisu - podkreśla Magdalena Majchrzak, Project Manager w Profitroom.
Raport Hotel Marketing & Technology Trends wraz ze wskazówkami wyjaśniającymi w jaki sposób hotelarze mogą zastosować nadchodzące trendy w swoich obiektach można pobrać ze strony www.profitroom.pl .
Eksperci Deloitte zwracają z kolei uwagę na rosnące znaczenie modelu działania opartego o tzw. gospodarkę o obiegu zamkniętym na branżę hotelarską. Jej idea w głównej mierze kojarzy się z łańcuchem produkcyjnym, ale może się ona odnosić również do sektora usług, w tym hotelarstwa. Model gospodarki o obiegu zamkniętym obejmuje szereg działań, które pozwalają zwiększyć efektywność wykorzystania zasobów, wydłużyć czas użytkowania produktów, uniknąć tworzenia zbędnych odpadów oraz wpłynąć na rozwój innowacji.
Przykładem takich działań w branży hotelarskiej mogłoby być korzystanie ze źródeł energii odnawialnej czy implementacja efektywnej strategii zarządzania odpadami, ze szczególnym naciskiem na minimalizację odpadów spożywczych oraz ich wtórne wykorzystanie do produkcji energii. W Polsce funkcjonuje już kilka hoteli działających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Gospodarka o obiegu zamkniętym jest wyzwaniem, ale i ogromną szansą dla biznesu hotelarskiego. Poprzez zastosowanie takiej strategii hotele mogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz wykazać swoje zaangażowanie w kwestie zrównoważonego rozwoju, na które współcześni konsumenci są coraz bardziej wrażliwi i które, coraz częściej uwzględniają w swoich wyborach - mówi Julia Patorska, Senior Manager w zespole Sustainability Consulting Central Europe, Deloitte.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Naukowe wakacje coraz popularniejsze?
Sąd Okręgowy oddala apelację Skarbu Państwa
Trivago wybiera miasta z najciekawszą bazą noclegową
Zmiany cen na rynku turystycznym
Znamy laureatów konkursu Najpiękniejsze SPA 2015
Jakie wina są polecane na upały?
Wraca bezpośrednie połączenie kolejowe Wrocław - Drezno
Przedrostek Mc tylko dla McDonald`s
PKP Intercity podsumowuje sezon wakacyjny
Coraz więcej narciarzy wyjeżdża z biurami podróży?
Kanał Elbląski dostępny po rewitalizacji
Żeglowanie po wodach Chorwacji!
HomeToGo.pl rozpoczyna współpracę z noclegowo.pl
LHG ogłasza otwarcie nowego hotelu w Indonezji
Gdzie Polacy spędzali tegoroczne święta Wielkanocne?
Unia da bezpłatny bilet kolejowy na 18 urodziny?
Białoruś łagodzi obowiązek wizowy
Przemysł spotkań dużym potencjałem dla gospodarki
JAKIE WYNIKI FINANSOWE NAJWIĘKSZYCH BIUR PODÓŻY