Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Berlin - Cały czas trwa spór o przyszłość lotniska Tempelhof
Obecnie w Berlinie trwa coraz ostrzejsza dyskusja na temat konieczności likwidacji lotniska Tempelhof.
W stolicy Niemiec co kilkanaście metrów wiszą plakaty zarówno zwolenników, jak i przeciwników zamknięcia jednego z berlińskich lotnisk. Na jednym z plakatów zwolenników zamknięcia Tempelhohofu napisano: "Lotnisko dla superbogaczy? Nie damy się oszukać".
W niedzielę, 27 kwietnia odbędzie się referendum w sprawie przyszłości lotniska w Berlinie. Będzie to pierwsze w historii miasta tego typu spotkanie przy urnach, którego wynik ma zostać wzięty pod uwagę przez władze Berlina przy decydowaniu o losie Tempelhof.
Andreas Peter, szef ICAT, stowarzyszenia broniącego lotniska zaznacza - Od Tempelhofu łapy precz. ICAT liczy ponad tysiąc członków, a powstał w 1995 roku, kiedy władze Berlina postanowiły powoli zamykać lotnisko, a ruch lotniczy przenieść na rozbudowane lotnisko we wschodnioberlińskim Schönefeldzie. Stowarzyszenie próbowało obalić już tę decyzję w sądach. Jednak kiedy trzy lata temu poniosło porażkę, wówczas postanowiło walczyć na drodze referendum.
Lotnisko Tempelhof jest symbolem Berlina. W latach 20-tych, kiedy powstawał port lotniczy leżał na południowych obrzeżach stolicy, natomiast dzisiaj ze wszystkich stron otacza go miasto. Monumentalny terminal wzniesiony został krótko po objęciu władzy przez Adolfa Hitlera. Przyciąga on wielu turystów.
Dla wielu berlińczyków lotnisko jest symbolem przeszłości. W 1948 roku, kiedy Rosjanie blokowali zachodnią część miasta, właśnie Tempelhof stał się istotnym miejscem dla amerykańskiego "mostu powietrznego". Dostawy, które Amerykanie przewozili samolotami uratowały Berlin Zachodni.
Andreas Peter zaznacza - Nie możemy rezygnować z tak doniosłego symbolu. Tempelhof może być dochodowym lotniskiem. Według niego lotnisko można zamienić w tzw. city air port, który będzie obsługiwał małe samoloty.
Jednak Hans Krüger z ruchu Tempelhof bez Samolotów jest innego zdania. - Kto widział, by w XXI wieku utrzymywać lotniska w centrum miasta? Już dziś hałas z samolotów jest problemem. Członkowie Tempelhof bez Samolotów przekonują, że lotnisko zagraża Berlinowi.
Lotniska jako symbolu miasta bronią politycy CDU, natomiast przeciwko jest SPD, Zieloni oraz postkomuniści z Lewicy. Za Tempelhofem są też mieszkańcy dawnego Berlina Zachodniego, którzy zżyli się z lotniskiem.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Duży wzrost ilości wyjazdów
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
San Marino: 4-procentowy wzrost liczby turystów zagranicznych
Mariusz Wiatrowski nowym prezesem lotniska Ławica. Czy teraz spełnią się marzenia poznaniaków?
Rok 2010 okresem dynamicznych zmian w branży hotelarskiej
Otwarto Biuro Obsługi Podróżnego na dworcu w Krakowie!
Pierwszy lokal Da Grasso w 2011 roku
Wenecja: studenci oszukali restauratora na ponad 2 tys. euro
Po kontroli ITD przewoźnik ma 37 tys. kilometrów do wyjaśnienia. Grozi mu kara 36 700 zł.
Rośnie liczba rezerwacji w Europie
Baza Firm Szkoleniowych dla Ciebie
