Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki / Ole Travel Wrocław
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej-...
- Pilot - Włochy
- Doradca Klienta
- Specjalista ds. turystyki - Salon firmowy Coral...
- Pilot wycieczki do Trójmiasta 16 - 18.06.2025
- Pilot do Saksonii 19-22.06.2025
- Biuro podróży zatrudni do salonu sprzedaży...
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej
- Pilotaż Ryga, Tallin, Sztokholm, Helsinki,


Znany jest plan rozwoju sieci lotniczej na EURO 2012
Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury ujawnił plan rozwoju sieci lotniczej na EURO 2012. Szacunkowy koszt całkowity projektu wynosi 1957 mln zł z listy podstawowej oraz 1055,3 mln zł z listy rezerwowej.
Lista Podstawowa:
1. Rozwoju infrastruktury Państwowego Organu Zarządzania ruchem lotniczym
- orientacyjny koszt całkowity projektu - 357 mln
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 304 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2007-2015
- miejsce realizacji: obiekty na terenie całego kraju
- instytucja odpowiedzialna za realizację: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej, jest bardzo ważny z punktu widzenia EURO 2012 dla wszystkich portów lotniczych w zakresie zwiększenia ich przepustowości.
2. Port Lotniczy w Gdańsku
Zaplanowano budowę drugiego terminalu pasażerskiego wraz z infrastrukturą, a także rozbudowę i modernizację infrastruktury lotniskowej i portowej.
- orientacyjny koszt całkowity - 149 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 74,7 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2009-2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: Port Lotniczy Gdańsk
3. Port Lotniczy w Gdańsku - modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie airside
- orientacyjny koszt całkowity - 116 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 58 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2009 - 2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: Port Lotniczy Gdańsk
4. Port Lotniczy w Katowicach - modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
- orientacyjny koszt całkowity - 179 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 90 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2009-2014
- instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL S.A.
5. Port Lotniczy w Katowicach - budowa nowego terminalu pasażerskiego C oraz niezbędnej infrastruktury
Etap I:
- orientacyjny koszt całkowity - 135 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 68 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2010-2012
- instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL S.A.
6. Port Lotniczy w Krakowie - rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego
- orientacyjny koszt całkowity - 184 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 92 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2009-2010
- instytucja odpowiedzialna za realizację: MPL Kraków - Balice
7. Port Lotniczy w Krakowie - rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej
- orientacyjny koszt całkowity - 175 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 88 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2008-2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: MPL Kraków - Balice
8. Port Lotniczy Warszawa - integracja Terminalu 1 z Terminalem 2 wraz z modernizacją terminalu T1
- orientacyjny koszt całkowity - 230 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 115 mln
- przewidywany okres realizacji: lata 2010-2013
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL
9. Port Lotniczy Wrocław - rozbudowa i modernizacja infrastruktury portowej i lotniskowej
- orientacyjny koszt całkowity - 256 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 128 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2007-2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PL Wrocław S.A.
10. Port Lotniczy Poznań-Ławica - rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
- orientacyjny koszt całkowity - 176 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 88 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2008-2013
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PL Poznań -Ławica
Lista rezerwowa:
1. Port Lotniczy w Krakowie - realizacja budowy nowego terminala II i infrastruktury towarzyszącej
- orientacyjny koszt całkowity - 342 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 172 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2009-2013
- instytucja odpowiedzialna za realizację: MPL Kraków -Balice
2. Port Lotniczy Warszawa -modernizacja systemów lotniczych lotniska
- orientacyjny koszt całkowity - 43 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 22 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2008-2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL
3. Utworzenie centrum szkolenia służb bezpieczeństwa i ratownictwa lotniskowego w Porcie Lotniczym Warszawa
- orientacyjny koszt całkowity - 72 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 36 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2009-2012
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL
4. Port Lotniczy Warszawa - stworzenie systemu paliwowego Hydrant
- orientacyjny koszt całkowity - 115 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 57,5 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2010-2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL
5. Port Lotniczy Warszawa - modernizacja nawierzchni lotniskowych i drogowych
- orientacyjny koszt całkowity - 251 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 126 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2009-2011
- instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL
6. Port Lotniczy Katowice - budowa budynku administracyjnego, parkingów i sieci dróg
- orientacyjny koszt całkowity - 41,3 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 20,5 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2008-2009
- instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL S.A.
7. Rozbudowa infrastruktury mającej na celu zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice
- orientacyjny koszt całkowity - 108 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 54 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2007-2013
- instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL S.A.
8. Port Lotniczy Wrocław - dodatkowe obiekty infrastruktury
- orientacyjny koszt całkowity - 37 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 19 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2008-2013
- instytucja odpowiedzialna za realizację: Port Lotniczy Wrocław S.A.
9. Port Lotniczy Gdańsk - modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie Airside
- orientacyjny koszt całkowity - 46 mln zł
- szacunkowa kwota dofinansowania unijnego - 23 mln zł
- przewidywany okres realizacji: lata 2011-2013
- instytucja odpowiedzialna za realizację: Port Lotniczy Gdańsk
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Jak Kraków przepalał
Dział prawo i podatki:
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Można ubiegać się o autoryzację wjazdu do Wielkiej
Unijna weryfikacja podróżnych coraz
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Starsze aktualności:
Polska destynacją dla
Decyzja o pomocy dla Condora
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Majówka rozpoczęta - czy sprawdzą się
Warsztaty "Hotele versus meeting plannerzy" już za nami
Kanał telewizyjny Travel Channel teraz również w Polsce
Baba Mazowiecka - nowym produktem turystycznym!
Amerykanie najbardziej interesujący naród świata wg Brytyjczyków
Turyści odwiedzają Ibizę, bo potrzebują ecstasy
Tatry: węgierska turystka zginęła pod Zawratem
Zakopane: saniami po kieliszku
Mniej o 24 pociągi w świętokrzyskim
Do szwedzkiej Karlskrony z Vision&Team
Losy absolwentów szkół turystycznych
Aktualna sytuacja finansowa Thomasa Cooka
Karnawał Furmański atrakcją dla turystów
Konsumenci wybrali: Hotele i restauracje
Dworzec Główny w Berlinie największy i najnowocześniejszy w Europie
Promocja Krakowa w zagranicznych mediach
50% ulgi w PKP i PKS dla nauczycieli obowiązują nadal!