TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rejsy wycieczkowe coraz popularniejsze

Zdaniem firmy analitycznej GlobalData, pandemia wpłynęła na wzrost popularności rejsów wycieczkowych. Turyści jednak coraz częściej dokonują bezpośrednich rezerwacji.


Przychody internetowych biur podróży z tytułu pośrednictwa w sprzedaży rejsów wycieczkowych w 2021 roku wzrosły o 65% rok do roku z 11,8 mld USD do 19,5 mld USD. Jednak liczba pasażerów rejsów wycieczkowych wzrosła w znacznie większym tempie. Według Cruise Lines International Association (CLIA), turystyka rejsowa wzrosła o 95% rok do roku z 7,1 mln do 13,9 mln osób.

W przeciwieństwie do innych sektorów turystyki, procentowy wzrost przychodów dla wyspecjalizowanych pośredników nie jest skorelowany ze wzrostem liczby pasażerów rejsów wycieczkowych w 2021 roku, co sugeruje, że turyści rejsowi wolą obecnie odciąć się od pośredników i dokonać rezerwacji bezpośrednio - komentuje wnioski GlobalData z najnowszego raportu "Key Trends in Cruises (Cruise), 2022 Update - Analysing Key Market Trends, Opportunities, Challenges, and Projects", Craig Bradley, Associate Travel & Tourism Analyst w GlobalData.

W sytuacji pandemii, generalnie oczekuje się, że zarówno przychody pasażerów, jak i podróże będą zasadniczo podobne w swojej dynamice wzrostu, z jedynie marginalnymi różnicami. Dla przykładu, jeśli spojrzymy na globalne podróże wyjazdowe w całości, całkowite wyjazdy wzrosły o 95% rok do roku w 2021 roku, a przychody z wyjazdów wzrosły o 99% rok do roku, zgodnie z bazą danych Tourism Demands and Flows firmy GlobalData. Jednakże, gdy przyjrzymy się konkretnie branży rejsów wycieczkowych, okaże się, że pośrednicy nie radzą sobie najlepiej ze wzrostem przychodów o 30% niższym niż wzrost liczby pasażerów.

Z drugiej strony, dalsze badania GlobalData ujawniają, że ta zmiana w zachowaniu rezerwacyjnym odzwierciedla obecny sentyment konsumentów do pośredników. W badaniu konsumenckim Tourism Consumer Survey z III kwartału 2019 roku 44% respondentów stwierdziło, że zazwyczaj rezerwuje przez pośrednika, takiego jak OTA. Jednak w badaniu przeprowadzonym w IV kwartale 2021, tylko 24% respondentów stwierdziło, że zarezerwowało swoje ostatnie wakacje za pośrednictwem biura. Ponadto, liczba respondentów, którzy powiedzieli, że dokonali rezerwacji bezpośrednio u dostawcy, wzrosła z 32% do 36%.

Istnieje cała lista powodów, dla których podróżni wolą teraz wybrać się bezpośrednio, z których wszystkie są wynikiem pandemii. Niektórzy chcą większej elastyczności i spokoju, podczas gdy inni stracili zaufanie z powodu słabego doświadczenia, w szczególności w zakresie zwrotu pieniędzy. Co więcej, problemem są również braki w kwalifikacjach w branży - wielu sprzedawców rejsów wycieczkowych zostało zwolnionych podczas pandemii, a następnie wybrało inne ścieżki kariery. Jednak wszystkie te problemy są możliwe do naprawienia, wskazując, że może to być tylko tymczasowa zmiana, ale pośrednicy rejsowi muszą działać już teraz, aby uchwycić popyt w 2022 roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rejsy wycieczkowe ota internetowe biuro podróży Cruise Lines International Association global data




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję