Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista do spraw turystyki
- Młodszy Specjalista ds Rozliczeń
- doradca klienta d/s turystyki
- Szukam wychowawcy na zimowisko, Zakopane...
- Ośrodek nad morzem wolne terminy 2020r
- Specjalista ds. turystyki Itaka Warszawa Bemowo
- Poszukujemy agentów turystycznych
- BP Itaka - Product Manager Oferty Na Dojazd Własny
- Wolne terminy na zimowiska, białe szkoły, grupy...
- Specjalista ds Sprzedaży

Polacy chętniej jedzą burgery
Coraz więcej osób stołuje się poza domem - przynajmniej raz w tygodniu jada dwie trzecie badanych. Posiłek na mieście traktujemy jako pretekst do spotkań, a w restauracjach spędzamy coraz więcej czasu.
W czołówce zamawianych posiłków znalazły się burgery, które można dowolnie modyfikować pod kątem upodobań klientów. Cena nie ma już decydującego znaczenia. Liczy się przede wszystkim smak i jakość serwowanych posiłków - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger.
Jedzenie na mieście stało się stałym elementem stylu życia mieszkańców dużych miast w Polsce. Ponad 65 proc. zbadanych przez nas Polaków stołuje się na mieście minimum raz w tygodniu, kolejne 15 proc. robi to nawet częściej - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dorota Żurkowska, R&D manager w Bobby Burger.
Z badania "Gastronomiczne preferencje mieszkańców dużych miast" przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger wynika także, że na jedzenie w restauracjach wydajemy coraz więcej. Średnia wartość rachunku z wizyty w lokalu gastronomicznym wynosi około 43 zł, natomiast wydatki miesięczne to około 100 zł. Co warto zauważyć, to najwyższa jak dotąd odnotowana wartość - wskazuje Dorota Żurkowska.
O wyborze lokalu decyduje smaczne jedzenie (dla 61 proc. badanych to jeden z głównych powodów) oraz odpowiednia lokalizacja (55 proc.). Rzadziej zwracamy uwagę na cenę. Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości spożywanych produktów. 63 proc. badanych deklaruje, że jest skłonnych zapłacić więcej za produkty wyższej jakości, co jest spójne z tym, że cena była dopiero na czwartym miejscu wśród kryteriów, którymi kierują się klienci lokali gastronomicznych -podkreśla Maciej Sobolewski, brand manager w Bobby Burger.
Z raportu sporządzonego przez GfK wynika, że wartość polskiego rynku gastronomicznego w 2017 roku wyniosła ponad 36 mld zł. W ciągu roku wzrost przekroczył 10 proc. Do wizyty w restauracji najczęściej motywuje nas głód, ale także potrzeba społeczna. Blisko 75 proc. badanych przyznaje, że posiłki poza domem traktują jako pretekst do spotkania ze znajomymi.
Ponad 65 proc. wizyt w lokalach gastronomicznych, o których opowiedzieli nam respondenci, było wcześniej zaplanowanych. Osoby badane wiedziały nie tylko co, gdzie, ale też z kim zjedzą. Co istotne, większość takich wizyt odbywa się w towarzystwie partnera bądź przyjaciół i znajomych. Warto zauważyć, że większość respondentów wskazuje na kontekst społeczny takich wyjść - mówi Dorota Żurkowska.
Najchętniej poza domem jemy frytki, choć często jest to prostu dodatek do dań. W czołówce są też pizza czy dania obiadowe, ale wysoką pozycję zajmują burgery, które już teraz są drugim najczęściej zamawianym daniem.
Fenomen burgerów polega głównie na formie, w jakiej są podawane. Ograniczeniem jest jedynie bułka, która również może być dowolnie modyfikowana przez klienta. Możemy zjeść burgera w bułce bezglutenowej, pełnoziarnistej, maślanej, z sezamem i możemy w niej zamknąć dowolny produkt. Może to być wołowina, kurczak, jak również burger wegetariański. Burgery umożliwiają również korzystanie z sezonowości warzyw. Tworząc oferty sezonowe, możemy dowolnie modyfikować ofertę pod kątem preferencji i upodobań klientów - tłumaczy Maciej Sobolewski.
Większość fast foodów ma w swojej ofercie burgery, jednak Polacy doceniają produkty wysokiej jakości i chętnie wybierają burgerownie - z większym wyborem rodzajów bułek i mięsa, oferujących też produkt dla wegetarian i wegan.
Od burgerowni oczekuje się również znacznie więcej niż tylko usługi gastronomicznej. Klienci lokali chcą spędzać tam coraz więcej czasu, co z kolei przekłada się na wzrost średniej wartości rachunku. Chcą np. mieć możliwość oglądania transmitowanych meczy, wydarzeń sportowych czy takich rozrywek jak gry planszowe lub po prostu spędzenia czasu ze znajomymi - wymienia Maciej Sobolewski.
Komentarze
Premier Mateusz Morawiecki ogłosił skład nowego rządu. Turystyka nie będzie już wchodzić w zakres kompetencji Ministerstwa Sportu. Odtąd turystyka znajdzie się w zakresie nowo utworzonego Ministerstwa Rozwoju. Zakres jego kompetencji będzie dość...
Zarząd Neckermann Polska wydał specjalny komunikat, w związku z upadłością biura podróży Thomas Cook. Szanowni Państwo, drodzy Klienci, Kontrahenci, Agenci, Współpracownicy, W związku z ogłoszoną w dniu dzisiejszym upadłością brytyjskiej Spółki...
Tagi:
Dział gastronomia:
Jak rodziny planują posiłki w
Makarun otwiera lokal poza
Starsze aktualności:
Rainbow przewyższył Thomasa
Fontanna Di Trevi zamykana przy zbyt dużej liczbie
Dwie z najstarszych piramid zostały udostępnione
Chatbot obsłuży klientów
Decyzja Trybunału Sprawiedliwości wzbudzi sprzeciw
Polonus wprowadza podróże
Kto powinien wypłacić odszkodowanie za opóźniony lot przy połączeniach
Włoskie lotnisko zostanie
Chińczycy dofinansują Thomasa
Somalia: Atak na hotel w
Gdańsk Airport podsumowuje pierwsze
Sfinks podpisał umowę na objęcie akcji
Enter Air wchodzi na rynek brytyjski
POT rusza z nową kampanią kulinarną
Ferie na stoku, czy pod palmami?
Niewielki efekt strajku pilotów Ryanaira w Niemczech
Sejm przyjął ustawę o usługach turystycznych
Zima 2020: gdzie ceny rosną, a gdzie spadają?
Kraków Airport wprowadza dogoterapię dla bojących się latać
Rosyjscy turyści wrócą do Egiptu?
Kayak analizuje dodatkowe usługi w LCC
POT nagradza dobre praktyki w turystyce wiejskiej
PAŻP i CPK będą współpracować przy planowaniu i budowie nowego lotniska
Turyści pozwali organizatora o zaginiony bagaż
UNWTO nagradza startupy poświęcone turystyce aktywnej
Pierwsze food trucki przyjechały pod Tatry
Mniej procentów, więcej jakości - jakie piwo wybierali Polacy?
Rekordowy 2018 rok na Heathrow
Z jakich rezerwacji klienci nie mogą się wycofać?
Polscy turyści uwięzieni w Dolomitach
Wybrano nowego prezesa świętokrzyskiej ROT
szkolenia z systemów rezerwacji