Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Konsultant ds. turystyki
- Gdańsk Biuro Podróży w CH zatrudni studenta
- Specjalista/tka ds. turystki - Manager biura
- praca w biurze podróży
- Kraków - pracownik biura podróży poszukiwany
- Pilot sezonie zimowym
- Przewodnik Ołomuniec 7.10.2023
- Gdańsk - Sun Way Travel
- Praca w Krakowie - PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki Rainbow Tours Tarnów

Turecka turystyka skorzysta na rosnących kosztach życia w Europie?
W związku z rosnącymi kosztami życia w Europie, zaufanie podróżnych po raz kolejny spadło, a Turcja może stać się najchętniej wybieranym celem podróży przez osoby dbające o swój budżet w 2022 roku - wynika z badania firmy analitycznej GlobalData.
Badania przeprowadzone przez GlobalData w ramach bazy danych Traveler Spending Patterns pokazują, że wydatki na miejscu są stosunkowo niskie w Turcji, pomimo tego, że średni pobyt turystów przyjazdowych (9,7 dnia) był drugim najdłuższym w Europie w 2021 roku. W porównaniu ze średnimi wydatkami w popularnych destynacjach wypoczynkowych, takich jak Hiszpania i Portugalia, podróżni mogą potencjalnie zaoszczędzić od 230 do 770 dolarów na jednej podróży, jeśli pojadą do Turcji.
Pozycja rynkowa Turcji prawdopodobnie wzmocni się ze względu na obecne nastroje konsumentów. W badaniu GlobalData Q3 2021 Global Consumer Survey, 58% respondentów stwierdziło, że koszt był kluczowym czynnikiem wpływającym na rezerwację podróży, co czyni go główną zachętą do rezerwacji wakacji - mówi Craig Bradley, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.
Podczas gdy średnie wydatki prawdopodobnie wzrosną w Turcji w tym roku ze względu na inflację, porównując średnie wydatki z wieloma innymi głównymi kierunkami podróży w Europie, będą one nadal znacznie niższe. Różnica ta może się nawet powiększyć, biorąc pod uwagę trudności gospodarcze, z jakimi boryka się wiele krajów Europy Zachodniej.
Wielu podróżnych w tym roku odczuje skutki wzrostu kosztów utrzymania, a także wysokich cen paliw i energii. Jednak według kilku wiodących europejskich touroperatorów, niewykorzystany popyt w branży turystycznej wciąż rośnie. W rezultacie firmy turystyczne wydają się być bardziej ufne w stosunku do Turcji niż kiedykolwiek wcześniej w czasie pandemii, a niektórzy touroperatorzy informują o podobnym poziomie liczby dostępnych miejsc jak w 2019 roku. - dodaje Bradley.
Reputacja Turcji jako atrakcyjnego taniego kierunku podróży prawdopodobnie wzrośnie, biorąc pod uwagę obawy finansowe w całej Europie. Podróżni mogą teraz zrezygnować z droższych wakacji w Europie Zachodniej na rzecz słonecznych tureckich kurortów. Euro i funt szterling pozostają mocne w stosunku do tureckiej liry, co również może być kluczowym czynnikiem napędzającym popyt. Ze względu na duży popyt, wiele osób, par i rodzin będzie szukało okazji tego lata, a Turcja może być jednym z niewielu krajów, które mogą zaspokoić tę potrzebę.
Osoby, które zazwyczaj podróżują do krajów takich jak Hiszpania, Portugalia czy Francja, mogą w tym roku wybrać przystępniejszą cenowo Turcję. W rezultacie może to pomóc w pobudzeniu popytu na wakacje w Turcji, co pomoże temu krajowi stać się wiodącym celem podróży w miarę słabnięcia pandemii. - podsumowuje Bradley.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wracają kontrole na granicy ze
Dział przewodnicy i piloci:
Obchodzimy Światowy Dzień
Ruszyła kolejna edycja konkursu Małopolska
Starsze aktualności:
Czy Polaków stać na
Workation - czy może pomóc
Jak przedłużyć ważność bonu turystycznego? Sprytny
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6
Ecco Holiday świętuje 20-lecie
Poszukiwacze słońca wybierają
Francja nałoży podatek ekologiczny na bilety lotnicze
Wakacje z dojazdem własnym - Skisun Travel zaprasza do współpracy
Brak zgody na zakaz wiz dla Rosjan
Wyjazd językowy to też czas wakacji
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: ustawa odszkodowawcza szansą na przetrwanie
Program Szef dla Młodych Talentów przechodzi do kanałów cyfrowych
Air France wprowadza nową markę na rynek lotniczy
Riwiera Francuska walczy z ogniem
Wakacje.pl o wyjazdach w końcówce lata
AmRest przejmuje większość udziałów spółki Restaurant Partner Polska
Znamy zwycięzcę Konkursu Fair Play Turystyki Polskiej o Kryształowy Globus
Turysta domagał się 5 tys. za stan łazienki w hotelowym pokoju
Kiwi.com rozpoczyna współpracę z VisitUkraine