Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Travel Designer - Specjalista ds. turystyki...
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...

Będzie można odroczyć termin wprowadzenia kas online
Termin na zakup kas online dla branży gastronomicznej mija 1 stycznia 2021 r. Do końca 2020 r. przedsiębiorcy, którzy znaleźli się w wyjątkowo trudnej sytuacji, mogą wnioskować o przedłużenie terminu na ich zakup. Indywidualne decyzje w takiej sytuacji będą podejmować urzędy skarbowe - poinformowało Ministerstwo Finansów.
Zgodnie z ustawą VAT przedsiębiorcy z branży gastronomicznej mają obowiązek zakupienia kas online. Z powodu pandemii koronawirusa, która odcisnęła skutki na całej gospodarce, ale szczególnie dotknęła m.in. branżę gastronomiczną, pierwotnie planowany termin ich zakupu (30 czerwca 2020 r.) został wydłużony do 1 stycznia 2021 r.
Branża gastronomiczna przygotowała się do zmiany przepisów. Jak przekonuje resort finansów, ponad 85% punktów jest już w kasy zaopatrzone. Mając jednak na względzie przedłużające się obostrzenia, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński zapowiedział, że choć termin wciąż obowiązuje, to ci przedsiębiorcy, których sytuacja jest szczególnie trudna, mogą wnioskować o indywidualne rozstrzygnięcia w tej sprawie.
O odroczenie zakupu kasy należy wystąpić z uzasadnionym wnioskiem do naczelnika urzędu skarbowego. We wniosku, który należy złożyć do końca roku, konieczne jest wskazanie terminu, w którym nastąpi zakup kasy.
Na podstawie art. 48 § 1 Ordynacji podatkowej organ podatkowy może, na wniosek podatnika, odraczać terminy przewidziane w przepisach podatkowych, jeśli jest to uzasadnione ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
Decyzja urzędu skarbowego wydawana w tym zakresie ma charakter uznaniowy i opiera się na analizie indywidualnej sytuacji przedsiębiorcy. Zgodnie z art. 139 § 1 i 2 Ordynacji podatkowej urząd skarbowy załatwia taką sprawę najpóźniej w ciągu miesiąca od dnia rozpoczęcia postępowania.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Dział prawo i podatki:
Ryanair tnie siatkę połączeń z
Priorytety Rady UE dla transportu i
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Cypr: Polacy będą musieli zrobić tylko jeden test PCR przed przyjazdem
Dokąd na ferie z biurem podróży?
W 2022 wzrosło wykorzystanie bazy noclegowej
Accor dyskutuje o przyszłości podróży służbowych
Rekord sprzedaży w Merlinie X pobity
Nowa restauracja z Łodzi chwali się sukcesem
Polska Rada Turystyki protestuje przeciw wprowadzonej kwarantannie
Nowe trasy kolejowe na Dolnym Śląsku
Jak może wyglądać podróżowanie po kryzysie?
Goszczenie sportowców wyzwaniem dla hotelowych restauracji
Do floty LOT-u dołączy nowy Dreamliner
Ruch pasażerski w polskich portach regionalnych powyżej europejskiej średniej
Emirates rekrutuje w polskich miastach
Turystyka z gorszą obsługą klienta?
Obcokrajowcy przyjadą do Polski studiować turystykę?
Grecja zacieśni kontrole na przejściu w Promachonas
Polacy rezerwują później, ale chcą jechać na wakacje
Kolejne ciosy spadają na turystykę
Ruszyła nowa ewidencja touroperatorów i podmiotów ułatwiających nabywanie PUT
UWAGA !!!! jak FAN CLUB traktuje swoich klientow