Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pracownik biurowy - Wytwórnia Wypraw - Bałkany
- TUI M1 Poznań - specjalista ds turystyki
- Specjalista d/s sprzedaży Denar Travel (Gliwice,...
- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Specjalista ds turystyki - Warszawa
- Zatrudnię do Biura Podróży na Sardynii
- Ciekawa praca szuka człowieka!
- Specjalista ds. turystyki
- Pani do sprzątania
- Specjalista ds turystyki - Konin

Na co skarżyli się turyści w okresie wakacyjnym?
Na III kwartał przypada okres wakacyjny. Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymało 2235 zgłoszeń, a tym
samym odnotowało wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału.
Jak wskazuje ECK, sporo skarg wpłynęło na polskich przedsiębiorców od ich zagranicznych klientów. Największa część spraw w dalszym ciągu była powiązana z pandemią koronawirusa. 35% skarg dotyczyło transportu lotniczego. Były to głównie sprawy związane z brakiem możliwości
skorzystania z lotu. Wpłynęło za to zdecydowanie mniej skarg na zagubiony czy zniszczony bagaż
13% skarg dotyczyło usług noclegowych, najczęściej chodziło o problemy z zarezerwowanymi hotelami w kontekście
zmieniającej się dynamicznie sytuacji w poszczególnych krajach. 5% skarg, z kolei dotyczyło rezygnacji z atrakcji podczas wyjazdów, odwołanych
koncertów, festiwali, czy wydarzeń sportowych.
Jako przykład rozpatrywanych spraw, ECK podaje lot polskiej konsumentki i jej męża w drodze powrotnej z Australii (Sydney - Singapur - Helsinki - Warszawa). Na odcinku Singapur - Helsinki, lot obsługiwany przez fińskie linie lotnicze, został opóźniony o ponad 3 godziny. Pasażerowie przez to spóźnili się na kolejny lot z Helsinek do Warszawy, w konsekwencji musieli czekać następne 3 godziny. Po przylocie okazało się, że jeden z ich bagaży został zagubiony. Zgłosili to na lotnisku w Warszawie i otrzymali raport PIR. Bagaż został dostarczony po dwóch dniach - uszkodzony. Pasażerowie domagali się od linii lotniczej odszkodowania za opóźnienie wysokości 1200 euro (600 EUR na pasażera), a także rekompensaty za uszkodzenie bagażu. Linia lotnicza odmówiła wypłaty, tłumacząc, że jeżeli lot był kupiony przez pośrednika - to właśnie tam pasażerowie powinni kierować swoja skargę.
Konsumentka skierowała jednak sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Finlandia poprowadziło ją nie przeciwko pośrednikowi, a linii lotniczej. Centrom udało się wyegzekwować od linii lotniczej odszkodowanie za opóźniony lot wysokości 1200 euro. Co do bagażu to zgodnie z Konwencją Montrealską konsumenci powinni byli zgłosić linii lotniczej uszkodzenie w terminie 7 dni od otrzymania bagażu. Z nadesłanej dokumentacji wynikało, że konsumentka zrobiła to po terminie. Przedsiębiorca miał więc prawo odrzucić jej skargę.
Komentarze
Unijne kryteria bezpiecznego i czystego podróżowania, wspólny certyfikat szczepień oraz certyfikat higieny dla przedsiębiorstw muszą być częścią nowej strategii UE dla turystyki - uznali posłowie Parlamentu Europejskiego. Rezolucja w sprawie...
Włoskie władzy ogłosiły zniesienie kwarantanny dla przyjeżdżających. Aby wjechać na teren Włoch będzie wystarczył negatywny wynik testu na obecność koronawirusa. Honorowane będą zarówno testy PCR, jak i szybkie testy antygenowe. Test musi być...
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Sopot chce zaszczepić pracowników branży
Grecja nie zniesie ograniczeń w przemieszczaniu się na
Niedzielski: szczegółowy plan odmrażania w przyszłym
Wakacje.pl: Boom zapytań o majówkowe
Rainbow podpisał umowę ze
Dział prawo i podatki:
Pasażer chciał odszkodowanie za przylot na inne lotnisko w tym samym
Niedzielski: szczegółowy plan odmrażania w przyszłym
Radom chce powołać lokalną organizację
Włochy znoszą kwarantannę i łagodzą ograniczenia w poruszaniu się po
Restauratorka zwraca się o pomoc do Rzecznika Praw
Dział hotele, pensjonaty:
Sopot chce zaszczepić pracowników branży
Nowe punkty testów w kierunku COVID-19 przy lotniskach w Katowicach, Poznaniu i
Wyniki hoteli drastycznie
Niedzielski: szczegółowy plan odmrażania w przyszłym
Starsze aktualności:
Wejdą w życie nowe zasady nazewnictwa alkoholi w
Od środy nowy zakaz lotów - mniej krajów na
Ośrodki narciarskie mogą działać. Są
Gut-Mostowy: jest nadzieja na otwarcie hoteli z końcem
Coraz bliżej przywrócenia Boeingów 737 MAX do
Szef IATA ustąpi ze
Portale noclegowe apelują do rządu ws. obostrzeń dotykających branżę
Włochy starają się ratować sezon, Polska zdemoluje turystykę
Szansa na otwarcie stoków narciarskich. Bez otwarcia obiektów noclegowych to jednak
Wyjazdy do Bułgarii nieco
Rządy muszą uwzględniać również pozazdrowotne aspekty walki z
Ferie zimowe (właściwie)
Odwołanie ferii powoduje poważne
IGHP: prawie 40 proc. osób zatrudnionych w hotelarstwie straciło
Traveldata: wyjazd w ciepłe kraje bezpieczniejszy niż wyjście do
Ruszył nabór do kwalifikacji znanego konkursu barmańskiego
FlixBus przetestuje wodorowe autobusy dalekobieżne
Czy turystom należy się odszkodowanie za zmianę terminu wycieczek lokalnych?
Targi TT Warsaw potwierdziły swoją pozycję?
ITD rozpoczyna wzmożone kontrole autokarów
Startuje przebudowa terminalu B w Katowice Airport
Konferencja poświęcona wyzwaniom stojącym przed gastronomią
Start promocji kolejnego weekendu za pół ceny
Pandemia zmieniła trendy w turystyce w Gdańsku
Nowy Sekretarz Generalny UNWTO
Pasażerka domagała się zadośćuczynienia za odwołany lot
Rynek hotelowy w 2020 r. - z hossy w zapaść
LHG zmienia tożsamość jednej z marek i zapowiada rozwój w Polsce
Exim dzwoni do klientów z ofertami
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Zbliżają się targi Wypoczynek i Toruński Festiwal Smaku
Przywrócenie turystyki daje nadzieję milionom ludzi
Znamy zwycięzców Profit Hotel Awards 2017
Roczna dynamika sprzedaży wycieczek chwilowo pod kreską
Orbis otwiera pierwszą patronacką salę AccorHotels
MyTravel rozpoczyna sprzedaż biletów FlixBusa
