Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilota Wiedeń i Morawski Kras 12/14...
- ZAKOPANE Specjalista ds. Turystyki
- Jaskinia Raj
- Poszukujemy pilota - Gdańsk 07.06
- Pilot wycieczki poszukiwany
- Kierownik Żywienia - Mrzeżyno - Praca:...
- rezydent 2023
- Specjalista (-ka) ds. Sprzedaży ŁOMŻA
- DOŚWIADCZONY doradca do biura w Chorzowie.
- PRACA W TURCJI- pilot/przewodnik

Zobacz także
Transgraniczne skargi konsumentów
Mikosz: Do końca roku przewoźnicy powinni uporać się z problemami
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie kierunki
Na co skarżyli się turyści w okresie wakacyjnym?
Na III kwartał przypada okres wakacyjny. Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymało 2235 zgłoszeń, a tym
samym odnotowało wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału.
Jak wskazuje ECK, sporo skarg wpłynęło na polskich przedsiębiorców od ich zagranicznych klientów. Największa część spraw w dalszym ciągu była powiązana z pandemią koronawirusa. 35% skarg dotyczyło transportu lotniczego. Były to głównie sprawy związane z brakiem możliwości
skorzystania z lotu. Wpłynęło za to zdecydowanie mniej skarg na zagubiony czy zniszczony bagaż
13% skarg dotyczyło usług noclegowych, najczęściej chodziło o problemy z zarezerwowanymi hotelami w kontekście
zmieniającej się dynamicznie sytuacji w poszczególnych krajach. 5% skarg, z kolei dotyczyło rezygnacji z atrakcji podczas wyjazdów, odwołanych
koncertów, festiwali, czy wydarzeń sportowych.
Jako przykład rozpatrywanych spraw, ECK podaje lot polskiej konsumentki i jej męża w drodze powrotnej z Australii (Sydney - Singapur - Helsinki - Warszawa). Na odcinku Singapur - Helsinki, lot obsługiwany przez fińskie linie lotnicze, został opóźniony o ponad 3 godziny. Pasażerowie przez to spóźnili się na kolejny lot z Helsinek do Warszawy, w konsekwencji musieli czekać następne 3 godziny. Po przylocie okazało się, że jeden z ich bagaży został zagubiony. Zgłosili to na lotnisku w Warszawie i otrzymali raport PIR. Bagaż został dostarczony po dwóch dniach - uszkodzony. Pasażerowie domagali się od linii lotniczej odszkodowania za opóźnienie wysokości 1200 euro (600 EUR na pasażera), a także rekompensaty za uszkodzenie bagażu. Linia lotnicza odmówiła wypłaty, tłumacząc, że jeżeli lot był kupiony przez pośrednika - to właśnie tam pasażerowie powinni kierować swoja skargę.
Konsumentka skierowała jednak sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Finlandia poprowadziło ją nie przeciwko pośrednikowi, a linii lotniczej. Centrom udało się wyegzekwować od linii lotniczej odszkodowanie za opóźniony lot wysokości 1200 euro. Co do bagażu to zgodnie z Konwencją Montrealską konsumenci powinni byli zgłosić linii lotniczej uszkodzenie w terminie 7 dni od otrzymania bagażu. Z nadesłanej dokumentacji wynikało, że konsumentka zrobiła to po terminie. Przedsiębiorca miał więc prawo odrzucić jej skargę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
3/4 Polaków ma plany na
Dział hotele, pensjonaty:
Nagroda dla szefa kuchni warszawskiego hotel
3/4 Polaków ma plany na
Starsze aktualności:
Polskie miasta wśród lokalizacji z największym przyrostem
Wyjazdy do Grecji tańsze niż przed
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw
IATA: ożywienie podróży lotniczych
TSUE: Swoboda świadczenia usług nie koliduje z obowiązkiem
Dojazd do Dubrownika będzie
Cypr przywraca obowiązek noszenia maseczek w zamkniętych
Katowice Airport rozbudowuje bazę techniczną
Europejska turystyka odradza się, choć brakuje jej rąk do
Tarcza prawna przynosi nowe rozwiązania dla
Północna Izba Gospodarcza: niech wszyscy wiedzą, że w Polsce jest
Ruszył nabór do kwalifikacji znanego konkursu barmańskiego
Zbliżają się targi Wypoczynek i Toruński Festiwal Smaku
Przywrócenie turystyki daje nadzieję milionom ludzi
Znamy zwycięzców Profit Hotel Awards 2017
Polacy wjadą na Cypr bez testów
ITD rozpoczyna wzmożone kontrole autokarów
Orbis otwiera pierwszą patronacką salę AccorHotels
Liczba wypadków na kolei systematycznie maleje
FlixBus przetestuje wodorowe autobusy dalekobieżne
Czy turystom należy się odszkodowanie za zmianę terminu wycieczek lokalnych?
Targi TT Warsaw potwierdziły swoją pozycję?
Nowy Sekretarz Generalny UNWTO
Pasażerka domagała się zadośćuczynienia za odwołany lot
Najpopularniejsze wśród Polaków kierunki nieco tańsze niż przed tygodniem
Exim dzwoni do klientów z ofertami
Konferencja poświęcona wyzwaniom stojącym przed gastronomią
Start promocji kolejnego weekendu za pół ceny
Pandemia zmieniła trendy w turystyce w Gdańsku
POT: większość Polaków będzie wypoczywać w kraju
Roczna dynamika sprzedaży wycieczek chwilowo pod kreską
Nowy szlak kulinarny w Poznaniu