Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY
- biura podróży
- Specjalista ds. turystyki - B.P ITAKA C.H Janki
- Specjalista ds. turystyki - B.P ITAKA C.H M1 Marki
- pobyty marketingowe
- Pilot przewodnik - Sycylia 15-19.04.2023
- Praca w biurze podróży - Śląsk
- Szukam partnera
- Pracownik ds. Gospodarczych
- Zielone szkoły , wycieczki , grupy 2023

Zobacz także
Branża turystyczna zaniepokojona zróżnicowaniem przepisów covidowych
Komisja Europejska uruchomiła konsultacje społeczne dotyczące funkcjonowania dyrektywy turystycznej
Touroperatorzy wypłacą środki za niewykorzystane vouchery podróżne
Branża turystyczna chce zmiany przepisów dot. certyfikatów covidowych
IATA: W 2024 roku przekroczymy poziom ruchu lotniczego sprzed pandemii
ECTAA apeluje o dostosowanie ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej
Skuteczne egzekwowanie praw podróżnych wymaga lepszego i spójnego prawodawstwa - twierdzi Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA).
Pandemia COVID-19 była dla branży turystycznej zdecydowanie najgorszym z dotychczasowych kryzysów. Zdaniem ECTAA, kryzys ten również uwypuklił również niedociągnięcia istniejących przepisów unijnych regulujących sprzedaż usług turystycznych i transportowych. W 2021 r. Komisja Europejska ogłosiła, że dokona przeglądu obowiązującej dyrektywy turystycznej i rozważy ewentualną zmianę jej tekstu. Mając to na uwadze, ECTAA opublikowała swoje stanowisko w sprawie zbliżającego się przeglądu dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych.
ECTAA podkreśla, iż podczas pandemii organizatorzy/sprzedawcy detaliczni nie mogli zwracać pieniędzy swoim klientom ze względu na niemożność odzyskania pieniędzy od usługodawców, a w szczególności od linii lotniczych. Sytuacja ta była szkodliwa dla całego łańcucha wartości, a szczególnie dla podróżnych korzystających z usług biur podróży. Organizacja przekonuje o pilnej potrzebie wzmocnienia praw podróżnych w obszarach, które nie zostały jeszcze uwzględnione w dyrektywie turystycznej.
Stanowisko ECTAA ma na celu zajęcie się dwoma głównymi wnioskami wyciągniętymi z pandemii. Po pierwsze, dostosowanie standardów ochrony innych przepisów dotyczących pasażerów (w szczególności rozporządzenia w sprawie praw pasażerów linii lotniczych) do tych zawartych w dyrektywie turystycznej, co miałoby rozwiązać problem sprzecznych przepisów. Po drugie, znaczenie, jakie ma prawodawstwo dotyczące
stosunków między przedsiębiorstwami, aby umożliwić dalsze funkcjonowanie ekosystemu podróży w przypadku zakłóceń.
ECTAA zwraca się zatem do Komisji o dokonanie przeglądu dyrektywy w sprawie zorganizowanych podróży. Zdaniem przedstawicieli organizacji, KE powinna ustanowić ochronę przed niewypłacalnością linii lotniczych oraz nałożyć na usługodawców pobierających przedpłaty obowiązek szybkiego zwrotu pieniędzy wpłaconych przez organizatora imprezy turystycznej, aby mógł on z kolei zwrócić je swoim klientom.
Kryzys pokazał, że ochrona podróżnych może być lepsza tylko wtedy, gdy cały ekosystem będzie działał w sposób zharmonizowany. Dlatego właśnie ochrona pasażerów linii lotniczych oraz relacje między firmami muszą odpowiadać standardom podróży pakietowych - powiedział prezes ECTAA, Paweł Niewiadomski.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Jak wakacje.pl podsumowały sezon
Polacy będą podróżować, ale
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Sabre udostępni swój system
BedBooking wchodzi na kolejny poziom integracji z
Profitroom rozpoczyna współpracę z grupą Górskie
Nowoczesne technologie mają promować tajlandzką
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Lotnisko w Modlinie będzie mogło obsługiwać po 12 lotów
Ryanair: polski rząd nas
W Śniadaniach Wielkanocnych wzięło udział około 20 tysięcy
WOT organizuje szkolenie z obsługi turystów z
Rozporządzenie w sprawie ograniczeń lotów na warszawskie lotniska
Kontrolerzy: rozmowy są trudne, ale nie tracimy nadziei na
ULC: Nie będzie masowego odwoływania
Tajlandia przestanie wymagać testów od zaszczepionych
Odszkodowanie za opóźniony lot musi być wypłacane wyłącznie w euro?
Komisja Europejska zaleca znoszenie całkowitych zakazów podróży do Wielkiej Brytanii
Nocowanie.pl: wzrasta liczba zapytań o noclegi
Więcej turystów przyjeżdża do Tunezji
Dolnośląska Organizacja Turystyczna obniża składkę dla przedsiebiorców
Marriott powołuje nowego CEO i nową prezes
Akademia Gościnności - szkolenie 26-27.04
Enter Air porozumiał się z Boeingiem w sprawie rekompensaty za uziemienie B 737 Max
Nowy konkurs na targach EuroGastro
Merlin X wprowadza poprawki w sposobie prezentacji oferty
Nowa atrakcja turystyczna w Turcji
Grecja podsumowuje wakacyjne testy PCR na granicach
Jesteśmy jednym z ostatnich, nieodkrytych kierunków w Europie
Tragedia w turystycznej dzielnicy Marsylii
ATAK HAKERSKI NA TUR-INFO czy tuszowanie tematu?
Krakowska Izba Turystyki apeluje do Premiera o ochronę biur podróży
Certyfikaty covidowe zostaną rok dłużej
POT zatrudnia nowego dyrektora
Small Planet oferuje wirtualną rzeczywistość na pokładach
Jakie atrakcje będą na festiwalu whisky w Sopocie?
Coraz lepsze wyniki tunezyjskiej turystyki
Nigdy więcej z biurem funclub z poznania
germanistka, hotelarka szuka pracy
Daltro Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Restauracja Pod Wyciągiem
