Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Pilot Włochy/Hiszpania/Szwajcaria
- Specjalista Ds. Turystyki - Warszawa
- Młodszy Specjalista Ds. Należności - Warszawa
- Specjalista Ds. Turystyki - Lublin
- Specjalista Ds. Turystyki - Gdańsk
- Specjalista Ds. Turystyki - Lubin
- Specjalista Ds. Turystyki - Poznań
- Supervisor Biura Sprzedaży - Lubin
- PRODUCT MANAGER

Zobacz także
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i oszczędności
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże Narodzenie?
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Polacy ruszyli rezerwować Święta i Sylwestra
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców turystycznych?
Jakie wymagania mają turyści szukający apartamentów?
Jeszcze parę lat temu wystarczało nam niewiele: skromny pokój, łóżko i stolik. Najważniejsze - żeby było blisko na plażę. Dzisiaj, jak wynika z analizy przeprowadzonej przez VacationClub, oczekiwania turystyczne Polaków są dużo wyższe.
Przyjrzeliśmy się potrzebom polskich turystów. Z naszych analiz wynika, że rośnie zapotrzebowanie na wyższy komfort urlopowej miejscówki. Być może rosnąca popularność zagranicznych wczasów all inclusive sprawiła, że turyści mają dużo większe oczekiwania także wobec krajowych ofert. Przede wszystkim jednak nowa baza noclegowa w Polsce sprawia, że rodzima oferta może konkurować, a nawet przewyższa pobyty w zagranicznych kurortach takich jak Włochy czy Hiszpania - mówi Krystyna Wróblewska z VacationClub, serwisu rezerwacyjnego oferującego apartamenty w nadmorskich kurortach.
Co w pakiecie?
Z analiz VacationClub wynika, że turyści cenią sobie przede wszystkim wyposażenie apartamentu - wygodne łóżka, hotelową pościel i białe ręczniki, szybki internet bezprzewodowy oraz możliwość wykupienia codziennego wyżywienia. Dawniej standardem było korzystanie z kuchni - letnicy robili zakupy w markecie, a później w domu gotowali codzienny obiad. Dziś coraz więcej Polaków woli cieszyć się gotowymi daniami. Ale i tu jesteśmy bardziej wymagający. Ociekająca tłuszczem ryba ze smażalni nie jest już uważana za nadmorski rarytas.
A przypadku kapryśnej pogody, która zdarza się nad polskim morzem także w lecie, kluczowa jest oferta dodatkowa. Czyli możliwość zapewnienia rozrywki sobie i dzieciom. Dlatego świetną ofertą okazują się obiekty, które zapewniają dostęp do basenu, spa, sauny, siłowni czy klubów dla dzieci. Okazuje się również, że wymagania rodaków coraz częściej dotyczą estetyki i designu apartamentu, w którym przyjdzie im spędzać urlop. Nieremontowane mieszkania na wynajem krótkoterminowy, czy też pokoje hotelowe w stylu późnego Gierka, nie spełnią już wymagań gości.
Kontakt z wynajmującym
Zmienia się także struktura kontaktów społecznych i dokonywania rezerwacji. Jeszcze kilkanaście lat temu robiliśmy to telefonicznie. Później - korzystając z dużych internetowych serwisów rezerwacyjnych. Dziś coraz większą popularność w tym względzie zdobywają portale społecznościowe. Goście coraz chętniej dokonują rezerwacji np. za pomocą Facebooka. Poprzez media społecznościowe sygnalizują też potrzebę rozwiązania bieżących problemów czy zadają operacyjne pytania, np. o godziny otwarcia. Również kontent na Instagramie jest punktem wyjścia do pytań o ofertę, na które należy szybko reagować, prowadząc dialog z gościem w czasie rzeczywistym - mówi Krystyna Wróblewska. Jak podaje VacationClub, dziś tylko ok. 37 proc. rezerwacji wakacyjnych miejscówek dokonywanych jest telefonicznie. Pozostałych 63 proc. dokonuje się przez internet, w tym przynajmniej w połowie za pomocą urządzeń mobilnych - tabletu czy smartfona. Jest to trend wzrostowy, zatem w naszej opinii, ostatnia wartość w najbliższych latach będzie rosnąć - przewiduje ekspertka.
Impuls do rozwoju branży turystycznej
Czy wzrastające wymagania turystów wobec ofert wakacyjnych w Polsce to dobry trend? Krystyna Wróblewska uważa, że tak. Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Te zmiany dotyczą nie tylko pobytów wakacyjnych, ale też wielu innych dziedzin życia. Coraz częściej, podobnie jak nasi zachodni sąsiedzi, przy wyborze produktu czy usługi kierujemy się raczej standardem i jakością aniżeli ceną. To bardzo dobre wiadomości także dla branży turystycznej, bo daje jej duży impuls do dalszego rozwoju - twierdzi ekspertka VacationClub.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Rozpoczęły się targi TT
Dział badania rynku i analizy:
Październik w hotelach słabszy niż rok
Eurobarometr: Podróżni chcą cyfrowych
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Starsze aktualności:
FlixBus kończy 10 lat i chwali się
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w
Ubezpieczenie na wyjazd na
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z
Jak wypadają długie weekendy w
Awaria systemów Lufthansy i powiązanych
Czy Polacy chętnie podróżują
Darmowe lub dofinansowane szkolenia dla
TPN informuje o zamkniętych szlakach
Biuro Podróży OSKAR realizuje nową strategię reklamową
Czy zawieszenie lotów może być nieprzewidzianą okolicznością, gdy umowę zawarto po jego ogłoszeniu?
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych Polaków
Air France wznawia porozumienie code-share z Qantas
PKO udostępni mobilne bankomaty nad morzem
Lawina wdarła się do austriackiego hotelu
Oświadczenie Sri Lanka Tourism po zamachach terrorystycznych
Czerwone, najwyższe ostrzeżenie na terenie całej Irlandii
Gruzja otworzy granice tylko dla obywateli 5 krajów
Projekt zmian organizacji ruchu w Rzymie budzi niepokój branży
Czechy i Słowacja zaostrzają restrykcje sanitarne
Wizz Air otworzył bazę w Kraków Airport
Metro radzi turystom, co robić, gdy samolot się spóźnia, a u
Hotelowe gwiazdki to nie wszystko
IATA: branża lotnicza traci pieniądze w zastraszającym tempie
Boeing z największą kwartalną stratą w historii
Wysokie kary dla nieautoryzowanych przewodników we włoskim parku narodowym
Banki zapowiadają pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych COVID-19
Popularna aktorka na obozach Almaturu
Strasznie Fajna Transylwania - ITAKA - OPINIE