Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
W kwietniu szczyt zapaści w wyszukiwaniu fraz turystycznych
W kwietniu nastąpił szczyt turystycznej zapaści - aż o 80,5 proc. spadło zainteresowanie zagranicznymi urlopami, a o 71,3 proc. rzadziej szukaliśmy informacji o odpoczynku w kraju, wynika z analizy agencji interaktywnej Deva Group.
Szybko jednak miejsce dalekich wojaży zajęły wyjazdy krajowe - już w maju zainteresowanie nimi wzrosło o prawie połowę w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 roku. W miesiącach letnich zainteresowanie urlopem w kraju wzrosło o ponad jedną trzecią w porównaniu do ubiegłego roku - przy jednoczesnym spadku popularności zagranicznych podróży o prawie połowę.
Początek 2020 roku zapowiadał się obiecująco zarówno dla turystycznych kierunków zagranicznych, jak i krajowych - w styczniu szukaliśmy informacji o nich o 25 proc. częściej niż w analogicznym miesiącu 2019 roku. Już lutym można było jednak zauważyć pierwsze oznaki niepokoju i niepewności, a marzec przyniósł drastyczne spadki. Popularność kierunków krajowych w trzecim miesiącu 2020 spadła aż o połowę w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Tymczasem zainteresowanie informacjami o zagranicznych wyjazdach spadło aż o 2/3 w stosunku do analogicznego okresu roku 2019.
Drastyczne spadki z marca pogłębiły się w kwietniu, gdy nastąpił szczyt turystycznej zapaści. Zagraniczne wojaże straciły na popularności aż o 80,5 proc., podczas gdy krajowe o 71,3 proc.
Sytuacja szybko uległa zmianie. Kierunki zagraniczne dalej traciły na popularności, jednak okazało się, że Polacy nie zamierzają rezygnować z planów urlopowych. Po prostu zmieniliśmy cele podróży. Już w maju o połowę częściej szukaliśmy informacji o wyjazdach krajowych. Podczas gdy kierunki zagraniczne, mimo ponownego otwarcia granic międzypaństwowych i połączeń z wieloma krajami, przez cały sezon odnotowywały mniejszą popularność w porównaniu z ubiegłymi latami (spadek o prawie połowę), zainteresowanie urlopami w kraju nie słabnie. - komentuje Mateusz Najman, Junior SEM Specialist w Deva Group.
- Zmiany w trendach na rynku turystycznym w Polsce wynikały nie tylko z niepewnej sytuacji, ale również z wprowadzenia bonu turystycznego 500+. Przewidywaliśmy, że projekt ten będzie miał wpływ na decyzje wakacyjne Polaków - chcąc dokładnie sprawdzić jego skalę, przeprowadziliśmy badania. Zgodnie z naszym raportem - 15% ankietowanych turystów stwierdziło, że gdyby nie bon w ogóle nie zdecydowałoby się na wakacje. W sierpniu co czwarta transakcja odbywała się z jego wykorzystaniem, natomiast teraz jest to co piąta rezerwacja - mówi prezes klubu travelowego Travelist.pl, Tomasz Piszczako. W obliczu pandemii polskie destynacje są postrzegane jako bardziej bezpieczne
i atrakcyjne. W Polsce najchętniej wybieraliśmy wakacje nad morzem (40%) w górach (30%) lub decydowaliśmy się na krótkie wypady do turystycznych miast (15%). Zauważalną zmianą na rynku jest też fakt, że rezerwujemy wakacje krótsze i z mniejszym wyprzedzeniem - średnia długość urlopu w sezonie wynosiła 3-3,5 dnia, natomiast planując wakacje rzadko rezerwujemy noclegi później niż w ciągu najbliższych dwóch miesięcy - dodaje.
W tym sezonie wakacyjnym kierunkom zagranicznym nie udało się ani razu wrócić do poziomu popularności z zeszłego roku, chociaż powoli do łask wraca Chorwacja (wzrost o 8,4 proc.
w porównaniu z lipcem 2019 r.). Najbardziej w tym samym miesiącu spadło zainteresowanie Turcją
(-74 proc.), Włochami (-70,2 proc.) i Hiszpanią (-71,5 proc.).
W kraju z kolei, rekordowe poziomy zainteresowania odnotowywały Bieszczady - po skoku zainteresowania o 211 proc. w maju, utrzymały one konsekwentnie popularność do końca lipca. Polaków interesowały również Mazury - z rekordowym wzrostem zainteresowania w maju - o 103 proc. rok do roku. Kraina Tysiąca Jezior była również niezwykle popularna w czasie wakacji - w lipcu utrzymywał się zauważalny, około pięćdziesięcioprocentowy wzrost wyszukiwań w stosunku do roku ubiegłego. Przez całe wakacje rzadziej niż w zeszłym roku myśleliśmy za to o wyjeździe do niektórych kurortów nadbałtyckich, np. do Krynicy Morskiej czy Łeby.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Dział hotele, pensjonaty:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Prezes gdańskiego lotniska przeciw podniesieniu opłat lotniskowych
Zarząd Lufthansy dostanie premie także za okres pandemii
POT uruchamia narzędzie dla branży spotkań
Paryż przeciwko autobusom w centrum miasta
Cypr dla MICE - spotkanie dla branży
Chiny obniżają ceny wiz przyjazdowych
Nowe narzędzie kontroli granicznej zagrożeniem dla prywatności?
Bilety na kocerty, sztuki teatralne, imprezy sportowe
Ruszył sezon żeglarski na Mazurach
Komisja Europejska wzywa do dalszego, tymczasowego ograniczania podróży do Indii
Rośnie wpływ turystyki na grecką gospodarkę
Wybuch wulkanu na Wyspach Kanaryjskich
Kto otrzymał Certyfikat POT w tym roku?
Zarzuty dla kierowcy po wypadku na Dolnym Śląsku
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego przewoźnika
Rośnie liczba udzielonych noclegów w Niemczech
Zmieniają się zasady przekraczania granic zewnętrznych UE
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla małych i dużych grup
Kulig w Janowie Lubelskim-oferta dla grup małych i większych
