Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
HOTREC zadowolony z zaproponowanych przez Komisję Europejską przepisów
Nowo zaproponowane przez Komisję Europejską przepisy dotyczące platform cyfrowych mogą wspierać cyfryzację europejskich MŚP z branży hotelarsko-gastronomicznej - uważa stowarzyszenie HOTREC.
HOTREC uważa, że ustawy o usługach i rynkach cyfrowych, przedstawione 15 grudnia przez Komisję Europejską, są okazją do wyrównania szans, rozwiązania problemu nielegalnych ofert usług i zapewnienia MŚP z branży hotelarskiej większej kontroli nad ich obecnością w sieci.
Większość podmiotów z branży hotelarsko-gastronomicznej określiłaby obecnie swoje stosunki z platformami internetowymi jako jednostronne i zależne. Zapowiedź Komisji Europejskiej daje hotelarzom nadzieję, że stosunki te mogą stać się prawdziwie dwustronne. Wierzymy, że Parlament Europejski i państwa członkowskie UE mogą, zgodnie z ustawami o usługach i rynkach cyfrowych, wspierać tworzenie sprzyjającego otoczenia dla małych przedsiębiorstw, które chcą mieć kontrolę nad swoimi strategiami dystrybucji cyfrowej powiedziała dyrektor generalna HOTREC Marie Audren.
Na mocy aktu prawnego o usługach cyfrowych wiążące ogólnounijne przepisy będą miały zastosowanie do wszystkich usług cyfrowych, które łączą konsumentów z towarami, usługami lub treściami, w tym do nowych procedur szybszego usuwania nielegalnych treści, a także do kompleksowej ochrony praw podstawowych użytkowników w internecie. Zdaniem Komisji Europejskiej, nowe ramy przywrócą równowagę między prawami i obowiązkami użytkowników, platform pośredniczących i władz publicznych w oparciu o europejskie wartości obejmujące poszanowanie praw człowieka, wolności, demokracji, równości i praworządności.
Projektowany akt prawny o usługach cyfrowych ma wprowadzić szereg nowych, zharmonizowanych unijnych obowiązków w zakresie usług cyfrowych, starannie dostosowanych do wielkości i skutków tych usług, takich jak:
- przepisy dotyczące usuwania nielegalnych towarów, usług lub treści w internecie;
- zabezpieczenia dla użytkowników, których treści zostały błędnie usunięte przez platformy;
- nowe obowiązki bardzo dużych platform w zakresie podejmowania działań opartych na analizie ryzyka w celu zapobiegania nadużyciom ich systemów;
- szeroko zakrojone środki w zakresie przejrzystości, w tym w odniesieniu do reklamy internetowej i algorytmów wykorzystywanych do rekomendowania użytkownikom treści;
- nowe uprawnienia do kontrolowania funkcjonowania platform, w tym poprzez ułatwianie analitykom dostępu do kluczowych danych platformy;
- nowe przepisy dotyczące identyfikowaniu użytkowników biznesowych na internetowych platformach handlowych, aby pomóc w wykrywaniu sprzedawców nielegalnych towarów lub usług;
- innowacyjny proces współpracy między organami publicznymi w celu zagwarantowania skutecznego egzekwowania przepisów na całym jednolitym rynku.
Konkretnie, akt prawny o rynkach cyfrowych:
- ma zastosowanie wyłącznie do głównych dostawców podstawowych usług platformy najbardziej podatnych na nieuczciwe praktyki, takich jak wyszukiwarki internetowe, sieci społecznościowe lub usługi pośrednictwa internetowego, którzy spełniają obiektywne kryteria legislacyjne, aby być wyznaczeni jako "strażnicy dostępu";
- określi progi ilościowe jako podstawę do identyfikacji domniemanych "strażników dostępu". Komisja będzie również uprawniona do wyznaczenia przedsiębiorstw jako "strażników dostępu" w następstwie badania rynku;
- zakazuje szeregu praktyk, które są wyraźnie nieuczciwe, takich jak uniemożliwianie użytkownikom odinstalowywania jakichkolwiek uprzednio zainstalowanych: oprogramowania lub aplikacji;
- zobowiązuje "strażników dostępu" do proaktywnego wprowadzania pewnych działań, takich jak ukierunkowane środki umożliwiające oprogramowaniu stron trzecich właściwego funkcjonowania i współdziałania z ich własnymi usługami;
- nakłada sankcje za nieprzestrzeganie przepisów, które mogą obejmować grzywny w wysokości do 10 % światowego obrotu "strażnika dostępu", aby zapewnić skuteczność nowych przepisów. W przypadku wielokrotnych naruszycieli sankcje te mogą również wiązać się z obowiązkiem wprowadzenia środków strukturalnych, potencjalnie obejmujących zbycie niektórych przedsiębiorstw, w przypadku gdy nie jest dostępny żaden inny równie skuteczny środek alternatywny zapewniający przestrzeganie przepisów;
- umożliwia Komisji prowadzenie ukierunkowanych badań rynku w celu oceny, czy należy dodać do tych przepisów nowe praktyki i usługi dotyczące "strażników dostępu", aby nowe przepisy dotyczące "strażników dostępu" były dostosowane do szybkiego tempa rozwoju rynków cyfrowych.
Jak wskazuje HOTREC, obiekty hotelarskie, a w szczególności hotele, są w dużej mierze uzależnione od platform umożliwiających dokonywanie rezerwacji i rezerwacji. W ciągu ostatnich dwóch dekad nastąpił ogromny rozwój internetowych biur podróży (OTA), które w 2019 r. dokonały około 30% wszystkich rezerwacji pokoi hotelowych przez Internet za pośrednictwem pośrednika OTA. Od 2013 roku udział ten wzrósł o 10 punktów procentowych. Dewastujący wpływ kryzysu Covid-19 na sektor hotelarski jeszcze bardziej zwiększył zależność sektora od tych platform.
HOTREC podkreśla, że OTA są dla hoteli nieuniknionymi partnerami biznesowymi i wykorzystują każdy sposób, aby utrzymać silną relację zależności. Obecnie hotelarz nie jest przygotowany do kwestionowania klauzul dotyczących parytetu cenowego, jednostronnych zmian warunków i ograniczonego dostępu do danych dotyczących gości i danych marketingowych generowanych przez transakcje. HOTREC alarmuje, iż każda próba uwolnienia się przez hotelarza od zasad obowiązujących w internetowych biurach podróży wiąże się z sankcjami w praktyce, np. obniżeniem oceny, ściemnianiem lub nawet usuwaniem ofert usług. Hotelarze nie mają jednak żadnych środków, aby podjąć działania odwetowe w związku z niesprawiedliwym traktowaniem ze strony OTA, poza postępowaniem sądowym, które często przypomina starcie Dawida z Goliatem i w którym OTA mają dużo lepsze zaplecze prawne niż niewielkie hotele.
HOTREC podkreśla, iż Booking.com, odpowiada za ponad 65% rezerwacji hotelowych dokonanych za pośrednictwem OTA w Europie. Większość innych platform OTA powiela praktyki i zachowania dominującej platformy, co w praktyce daje hotelarzom bardzo mały wybór pomiędzy konkurencyjnymi platformami.
HOTREC z zadowoleniem przyjmuje również nowe zasady w ramach ustawy o usługach cyfrowych, zapewniające odpowiedzialność platform za treści i wprowadzenie nowych wymogów w zakresie udostępniania danych. Ma to na celu zapewnienie, że "to, co jest nielegalne poza Internetem, jest również nielegalne w Internecie", przy czym platformy ponoszą odpowiedzialność za rolę, jaką odgrywają. HOTREC uważa, że takie zasady są kluczowe dla rozwiązania problemu ofert krótkoterminowego wynajmu mieszkań, które nie spełniają lokalnych, regionalnych lub krajowych wymogów prawnych.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Turysta nie jest wrogiem mieszkańca
Ryanair: zmiany w polityce bagażowej
Nowa dyrektor generalna hotelu InterContinental Warszawa
4 trendy w podróżowaniu w 2023
Światowy Komitet Etyki Turystycznej ogłosił zalecenie w sprawie szczepionek
Turyści skosztują kwiatów jadalnych
W jakich hotelach ceny noclegów spadają?
Grecki premier chce, aby zaszczepieni turyści przyjeżdżali bez przeszkód
Hotele na wakacje będą mogły wypełnić 75 proc. pokoi
Rozpoczął się nabór do konkursu na Najlepsze Wioski Turystyczne