TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wyjątkowe Indie, atrakcyjny historycznie Egipt, egzotyczne Peru -czyli marki państw w turystyce

Badania Country Brand Index 2006 twierdzą, że Australia ma najlepszą markę w świecie. Niestety Polski nie wzięto pod uwagę w tymże zestawieniu. Badanie przeprowadzała międzynarodowa firma konsultingowa, która specjalizuje się w rozwoju marek - FutureBrand, jak również agencja public relations Weber Shandwick. Ranking polega na zestawieniu marek z różnych krajów, a później zbadaniu nowego zjawiska w podróżach i turystyce. Kto bierze udział w analizach? Udział wzięło 1500 turystów oraz ekspertów z dziedziny turystyki oraz hotelarstwa.


- Kraje nie powinny postrzegać siebie jak produkty. Marka kraju to coś więcej niż sama turystyka. Na jego wizerunek wpływają również: eksport, inwestycje, handel i przemysł - stwierdziła Rina Plapler, dyrektor wykonawczy w FutureBrand.

Przedstawmy zatem kraje uznane za najlepsze w poszczególnych kategoriach:
1) "wyjątkowe" - Indie
2) "atrakcyjny historycznie" - Egipt
3) "egzotyczne" - Peru
4) przyjazne rodzinie i biznesmenom i najlepsze w kategorii "na zakupy" - USA
5) "idealne do plażowania"- Bahamy
6) najpiękniejsze krajobrazy - Nowa Zelandia
7) najbogatsze życie nocne - Włochy
8) najbezpieczniejsza - Kanada
9) "warta swojej ceny" - Tajlandia
10) największy potencjał turystyczny - Chiny, Chorwacja i Zjednoczone Emiraty Arabskie, RPA, Argentyna, Chile, Wietnam, Kostaryka, Peru i Turcja. Dlaczego? Jak pokazują analizy i badania rynku kraje te wkrótce mają stać się głównymi celami podróży.

Czechy mogą poszczycić się 9 miejscem w kategorii "Kultura i sztuka" oraz Węgry, które zdobyły 10 pozycję w kategorii "Warte poniesionych wydatków".

Odpowiedzialność za metodę tworzenia rankingu marek państw ponosi firma FutureBrand. Końcowy wynik obejmuje badanie ilościowe na zróżnicowanej globalnie próbie, jak i analiza jakościowa z udziałem ekspertów i z wykorzystaniem danych o poszczególnych krajach. W badaniu CBI 2006 brało udział około 1500 respondentów z obu Ameryk, Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. W jaki sposób dobierano osoby? Zostali dobrani w ten sposób, by znalazły się wśród nich osoby, które często podróżują za granicę swojego kraju (częściej, niż raz do roku) w wieku 21-65 lat. Zachowana została odpowiednia równowaga między ilością kobiet, jak i mężczyzn. Istotne były podróże służbowe, jak i prywatne. W badaniu uczestniczyło ponad 35 międzynarodowych ekspertów zajmujących się przemysłem turystycznym (autorzy przewodników, redaktorzy, analitycy i hotelarze). Dla zapewnienia obiektywnej opinii, eksperci reprezentowali różne regiony świata




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
marka państwa kraju w turystyce prestiż Australia Country Brand Index Weber Shandwick ranking badanie Rina Plaper FutureBrand podróże turystyka Wyjątkowe Indie atrakcyjny historycznie Egipt egzotyczne Peru kultura i sztuka egiptu rynku marki najbogatsze tanie loty do analiza jakościowa krajobrazy


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję