Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Wyjątkowe Indie, atrakcyjny historycznie Egipt, egzotyczne Peru -czyli marki państw w turystyce
Badania Country Brand Index 2006 twierdzą, że Australia ma najlepszą markę w świecie. Niestety Polski nie wzięto pod uwagę w tymże zestawieniu. Badanie przeprowadzała międzynarodowa firma konsultingowa, która specjalizuje się w rozwoju marek - FutureBrand, jak również agencja public relations Weber Shandwick. Ranking polega na zestawieniu marek z różnych krajów, a później zbadaniu nowego zjawiska w podróżach i turystyce. Kto bierze udział w analizach? Udział wzięło 1500 turystów oraz ekspertów z dziedziny turystyki oraz hotelarstwa.
- Kraje nie powinny postrzegać siebie jak produkty. Marka kraju to coś więcej niż sama turystyka. Na jego wizerunek wpływają również: eksport, inwestycje, handel i przemysł - stwierdziła Rina Plapler, dyrektor wykonawczy w FutureBrand.
Przedstawmy zatem kraje uznane za najlepsze w poszczególnych kategoriach:
1) "wyjątkowe" - Indie
2) "atrakcyjny historycznie" - Egipt
3) "egzotyczne" - Peru
4) przyjazne rodzinie i biznesmenom i najlepsze w kategorii "na zakupy" - USA
5) "idealne do plażowania"- Bahamy
6) najpiękniejsze krajobrazy - Nowa Zelandia
7) najbogatsze życie nocne - Włochy
8) najbezpieczniejsza - Kanada
9) "warta swojej ceny" - Tajlandia
10) największy potencjał turystyczny - Chiny, Chorwacja i Zjednoczone Emiraty Arabskie, RPA, Argentyna, Chile, Wietnam, Kostaryka, Peru i Turcja. Dlaczego? Jak pokazują analizy i badania rynku kraje te wkrótce mają stać się głównymi celami podróży.
Czechy mogą poszczycić się 9 miejscem w kategorii "Kultura i sztuka" oraz Węgry, które zdobyły 10 pozycję w kategorii "Warte poniesionych wydatków".
Odpowiedzialność za metodę tworzenia rankingu marek państw ponosi firma FutureBrand. Końcowy wynik obejmuje badanie ilościowe na zróżnicowanej globalnie próbie, jak i analiza jakościowa z udziałem ekspertów i z wykorzystaniem danych o poszczególnych krajach. W badaniu CBI 2006 brało udział około 1500 respondentów z obu Ameryk, Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. W jaki sposób dobierano osoby? Zostali dobrani w ten sposób, by znalazły się wśród nich osoby, które często podróżują za granicę swojego kraju (częściej, niż raz do roku) w wieku 21-65 lat. Zachowana została odpowiednia równowaga między ilością kobiet, jak i mężczyzn. Istotne były podróże służbowe, jak i prywatne. W badaniu uczestniczyło ponad 35 międzynarodowych ekspertów zajmujących się przemysłem turystycznym (autorzy przewodników, redaktorzy, analitycy i hotelarze). Dla zapewnienia obiektywnej opinii, eksperci reprezentowali różne regiony świata
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Marka w turystyce
[2006-11-14 14:15 193.138.140.*]
a gdzie Brazylia? To jest dopiero potencjał odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Nowe połączenia tanich linii lotniczych Norwegian
Skażone mleko wykryto w chińskiej restauracji w Austrii
Nowy pomysł ITD: punkty karne za zbyt długą jazdę
Dopłaty paliwowe oburzają turystów, którzy kupili wakacje w ofercie first minute
Zapłacą za wszystkie odbiorniki
Travel Awards: Kraków na 2 miejscu popularności wśród Brytyjczyków
Ławica ma już swojego patrona!
SOT - nowa organizacja turystyczna
Bejrut: zamknięto lotnisko z powodu antyrządowych protestów
Ruszyła kampania reklamowa Polferries