Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Fiasko olsztyńskiej karty turystycznej
Karta miała za zadanie przyciągnąć do Olsztyna turystów, jednak skorzystali z niej przede wszystkim mieszkańcy. Specjaliści d/s turystyki twierdzą, że to był dobry pomysł, ale został nie właściwie zrealizowany.
Rok temu dokonano uroczystej inauguracji karty, która miała okazać się wielkim sukcesem. Urzędnicy Urzędu Miasta chwalili się, że podobnej nie miało jeszcze żadne miasto! Karta za 30 zł, upoważniała przez 12 miesięcy, do wielu zniżek w miejskiej komunikacji, restauracjach, muzeach, przychodniach i hotelach. Początkowo cieszyła się ona dużym zainteresowaniem (w ciągu 3 miesięcy sprzedano 1358 z 4000 egzemplarzy). Aż 1000, urzędnicy rozdali za darmo. - Ale przeważnie kupowali ją mieszkańcy Olsztyna i okolicznych miejscowości, którzy pracują w mieście. Niektórzy brali ją nawet na prezenty dla rodziny - poinformowała Monika Mikulska z Informacji Turystycznej. Potem niestety było już nie najlepiej (do dziś rozeszło się zaledwie 2000). - Turyści kupowali ją rzadko, jeśli już, to obcokrajowcy - nabyli ją chyba wszyscy zagraniczni wolontariusze, którzy przewinęli się w tym roku przez Olsztyn - wyjaśniła Mikulska.
W Informacji Turystycznej zaczęto już pytać o kartę na następny rok, gdyż obecna straciła ważność w czerwcu tego roku. Jednak - Prezydent wycofał się z projektu, gdy okazało się, że kupują ją głównie mieszkańcy Olsztyna - oświadczyła Anna Mrówczyńska, szefowa ratuszowego wydziału promocji. - Osobiście jestem zdania, że warto byłoby nadal ją wydawać. To, że korzystają z niej olsztyniacy, znaczy że jest potrzebna. Powinni być traktowani na równi z turystami - zaznaczyła. Dlaczego zatem powstała rok temu karta turystyczna okazała się porażką? - Niepotrzebnie włączyliśmy do niej zniżki na komunikację miejską. To był błąd, w ten sposób stała się przepustką do tanich przejazdów - oznajmił Wojciech Nowacki, szef działu produkcji w firmie O'mega York z Gdańska, która przygotowała pierwszą olsztyńską kartę turystyczną na zlecenie miasta. Drugą przyczynę niepowodzenia zrzuca się na urzędników, którzy decydowali, na co i jak wysokie będą zniżki. - Podczas spotkań miałem nawet wątpliwości, czy dobrowolnie biorą w nim udział i czy im na tym zależy. Sugerowaliśmy inne rozwiązania, ale o wszystkim ostatecznie i tak decydował klient, czyli miasto - wyjaśnił Nowacki.
Osoby związane z turystyką (jednak spoza ratusza), zdają sobie sprawę z pomyłek popełnionych przy planowaniu karty i proponują następujące rozwiązania: - Przede wszystkim karta powinna obowiązywać nie przez rok, ale kilka dni, za to dawać większe zniżki. Nie oszukujmy się, Olsztyn to miasto tranzytowe, turyści zatrzymują się tu góra na kilka dni. Bezpłatny wstęp na zamek, duża zniżka w teatrze czy restauracji, sałatka gratis w barze, to by ich skusiło - przekonywała Monika Mikulska z IT. Czy te pomysły uda się zatem zrealizować za rok? Nowacki już o tym myśli, jednak nie liczy już na pomoc urzędników. - Chciałbym jesienią zacząć rozmowy z olsztyńskimi firmami, a nie urzędami - zapowiedział. Na pomoc miejskich urzędników już nie liczy. - Chcemy połączyć ten produkt z przewodnikiem. Zamierzamy ująć w nim miejsca jeszcze nieodkryte, wypromować firmy, których nie stać na tradycyjną reklamę. Ma to być oferta ciekawa dla turysty - ze zniżką mógłby kupić bilet do teatru czy muzeum, taniej przenocować w schronisku, ale też skorzystać z ekstremalnego sportu - tłumaczył.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział przewodnicy i piloci:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Klienci Meltemi przerywają wakacje na Krecie i wracają do domów
Polacy bez względu na kryzys nie zmienią wakacyjnych planów
Ryanair wysłał ASA kopię podręcznika "Matematyka dla opornych"
Nowa odsłona kieleckich targów turystycznych?
Grupa Polish Prestige Hotels wybrała system rezerwacji Profitroom
PKS w Kielcach - do nabycia 85% akcji spółki
Usterki samolotów LOT coraz częstsze?
Francja: Airbus 340 wpadł z betonową zaporę