TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Solaris wprowadził do produkcji nowe, tańsze autobusy lotniskowe

W grudniu 2007 roku na lotnisko w Rydze trafiły cztery nowe autobusy marki Solaris Urbino 12. Nowe pojazdy różnią się od dotychczas dostarczonych Solarisów, przeznaczonych do obsługi płyt lotnisk m.in. w Warszawie i Ostrawie, na które w 2007 roku przekazano łącznie 3 sztuki Urbino 15.


Produkowane dotychczas przez Solaris Bus&Coach autobusy z przeznaczeniem na lotniska posiadały nieznacznie zmienione wnętrze w stosunku do standardowych autobusów miejskich. Charakteryzowały się przede wszystkim zmniejszoną ilością siedzeń i dodatkowymi półkami na bagaż podręczny, a z zewnątrz wyróżniały je dodatkowo montowane na dachu lampy błyskowe koloru pomarańczowego. Specjalne fabryczne autobusy lotniskowe spotykane na prawie każdym większym lotnisku charakteryzują się jednak jeszcze czymś innym. Posiadają przede wszystkim dodatkowe drzwi pasażerskie umieszczone po lewej stronie pojazdu. Różnią się one także dużo większą szerokością, nie dopuszczaną w ruchu na drogach publicznych. Niestety mimo tych zalet mają one również jedną poważną wadę - są bardzo drogie i nie każdy port lotniczy może sobie pozwolić na ich zakup.

Wychodząc naprzeciw tym klientom Solaris Bus&Coach wprowadził do produkcji autobus lotniskowy nie ustępujący w niczym "szerszym"konkurentom. Bazuje on na tradycyjnym modelu Urbino 12 jednak w odróżnieniu do niego posiada dodatkowo zamontowane dwie pary drzwi dwuskrzydłowych z lewej strony, zlokalizowanych pomiędzy osią przednią a mostem napędowym. W związku z tym stanowisko dla wózków inwalidzkich przeniesione zostało na prawą stronę przed drugie drzwi. Zgodnie z sugestią klienta, po lewej stronie przy drzwiach zlokalizowano dodatkowe półki na bagaże. We wnętrzu znajduje się tylko 20 siedzeń pasażerskich firmy STER.
Po otwarciu jakichkolwiek drzwi pasażerskich cały autobus opuszcza się na podobnej zasadzie jak przyklęk prawej strony stosowany w autobusach komunikacji miejskiej. To rozwiązanie bardzo ułatwia wejście i opuszczenie pojazdu na płycie lotniska. By zapewnić odpowiednią ilość paliwa, umożliwiającą jak najdłuższą pracę bez dodatkowego tankowania, autobus posiada dwa zbiorniki zlokalizowane przed tylnym mostem o łącznej pojemności 250 l. Zbiornik AD-BLUE o standardowej pojemności 40 l został umieszczony po prawej stronie pojazdu za przednią osią.

Zgodnie z obowiązującymi normami autobusy wyposażone zostały w silniki DAF PE 183 o mocy 183 kw / 249 KM współpracujące z automatycznymi skrzyniami VOITH D854.5. Opcjonalnie istnieje także możliwość zamontowania klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, jednak w przypadku klienta z Rygi takie rozwiązanie nie jest konieczne.

Nowe Urbino 12 będzie z pewnością doskonałą ofertą przede wszystkim dla mniejszych lotnisk, które nie mogą sobie pozwolić na zakup drogich specjalistycznych autobusów lotniskowych. Być może już niedługo na zakup tego typu autobusów zdecydują się również polskie lotniska.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Solaris Urbino 12 w Rydze lotnisko port lotniczy autobus lotniskowy w Warszawie w Ostrawie Solaris Bus&Coach pasażerowie drzwi bagaż silnik klimatyzacja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję