Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Solaris wprowadził do produkcji nowe, tańsze autobusy lotniskowe
W grudniu 2007 roku na lotnisko w Rydze trafiły cztery nowe autobusy marki Solaris Urbino 12. Nowe pojazdy różnią się od dotychczas dostarczonych Solarisów, przeznaczonych do obsługi płyt lotnisk m.in. w Warszawie i Ostrawie, na które w 2007 roku przekazano łącznie 3 sztuki Urbino 15.
Produkowane dotychczas przez Solaris Bus&Coach autobusy z przeznaczeniem na lotniska posiadały nieznacznie zmienione wnętrze w stosunku do standardowych autobusów miejskich. Charakteryzowały się przede wszystkim zmniejszoną ilością siedzeń i dodatkowymi półkami na bagaż podręczny, a z zewnątrz wyróżniały je dodatkowo montowane na dachu lampy błyskowe koloru pomarańczowego. Specjalne fabryczne autobusy lotniskowe spotykane na prawie każdym większym lotnisku charakteryzują się jednak jeszcze czymś innym. Posiadają przede wszystkim dodatkowe drzwi pasażerskie umieszczone po lewej stronie pojazdu. Różnią się one także dużo większą szerokością, nie dopuszczaną w ruchu na drogach publicznych. Niestety mimo tych zalet mają one również jedną poważną wadę - są bardzo drogie i nie każdy port lotniczy może sobie pozwolić na ich zakup.
Wychodząc naprzeciw tym klientom Solaris Bus&Coach wprowadził do produkcji autobus lotniskowy nie ustępujący w niczym "szerszym"konkurentom. Bazuje on na tradycyjnym modelu Urbino 12 jednak w odróżnieniu do niego posiada dodatkowo zamontowane dwie pary drzwi dwuskrzydłowych z lewej strony, zlokalizowanych pomiędzy osią przednią a mostem napędowym. W związku z tym stanowisko dla wózków inwalidzkich przeniesione zostało na prawą stronę przed drugie drzwi. Zgodnie z sugestią klienta, po lewej stronie przy drzwiach zlokalizowano dodatkowe półki na bagaże. We wnętrzu znajduje się tylko 20 siedzeń pasażerskich firmy STER.
Po otwarciu jakichkolwiek drzwi pasażerskich cały autobus opuszcza się na podobnej zasadzie jak przyklęk prawej strony stosowany w autobusach komunikacji miejskiej. To rozwiązanie bardzo ułatwia wejście i opuszczenie pojazdu na płycie lotniska. By zapewnić odpowiednią ilość paliwa, umożliwiającą jak najdłuższą pracę bez dodatkowego tankowania, autobus posiada dwa zbiorniki zlokalizowane przed tylnym mostem o łącznej pojemności 250 l. Zbiornik AD-BLUE o standardowej pojemności 40 l został umieszczony po prawej stronie pojazdu za przednią osią.
Zgodnie z obowiązującymi normami autobusy wyposażone zostały w silniki DAF PE 183 o mocy 183 kw / 249 KM współpracujące z automatycznymi skrzyniami VOITH D854.5. Opcjonalnie istnieje także możliwość zamontowania klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, jednak w przypadku klienta z Rygi takie rozwiązanie nie jest konieczne.
Nowe Urbino 12 będzie z pewnością doskonałą ofertą przede wszystkim dla mniejszych lotnisk, które nie mogą sobie pozwolić na zakup drogich specjalistycznych autobusów lotniskowych. Być może już niedługo na zakup tego typu autobusów zdecydują się również polskie lotniska.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
USA: 51% usług podróżniczych w 2007 roku zostało kupione online
Linie lotnicze zapodziały urnę z prochami
Nowa restauracja przy kieleckim rynku
Warszawa: podpalił obiekt noclegowy, bo wymagali zapłaty
Bilety easyJet na sezon wiosenny 2010 już w sprzedaży
Jeszcze nie zdecydowano czy powstanie Jurajski Park Narodowy
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Salon Firmowy ITAKA Bielsko-Biała/ specjalista ds. Sprzedaży
Kraków: podziemne muzeum pod Rynkiem będzie kolejną atrakcją turystyczną
Zanieczyszczone kąpieliska na Warmii i Mazurach
Air Italy Polska oraz PLL LOT lobbują za zmianami w prawie lotniczym
HoteleNet.com - kolejny gracz na rynku sprzedaży miejsc hotelowych on-line
British Airways: decyzją sądu strajk odwołany
Krym przyciąga zagranicznych turystów
Pekin: ruszyła restauracja dla fanów World of WarCraft
Transhotel wprowadza zmiany w TOR System Advanced
Tradycje wielkanocne w małych ojczyznach
Trzy nowe zabytki na liście Pomników Historii
Zwiedzanie Babilonu jest możliwe
Władze lotniska Okęcie skróciły jego nazwę
Centrum Krakowa oraz Kopalnia Soli w Wieliczce świętują 30-lecie wpisania na listę UNESCO