TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

PES Travel: To może się zdarzyć każdemu organizatorowi

Tym razem na łamach Gazety Wyborczej zostało opisane nie tylko stanowisko poszkodowanej turystki, ale również relacja drugiej strony konfliktu - organizatora imprezy.


Przypomnijmy - sprawa dotyczy wycieczki do Egiptu, podczas której organizator zamienił obiecany turystom hotel pięciogwiazdkowy Laguna Vista na inny obiekt - hotel Hostmark (zdaniem organizatora hotel o podobnym standardzie, zdaniem turystów nie). O całej sprawie pisaliśmy w aktualności Znów marzenia o cudownych wakacjach minęły się z rzeczywistością.

Organizator imprezy, toruńskie biuro PES Travel tłumaczy na łamach Gazety Wyborczej, iż biuro zmuszone było umieścić klientów w innym niż obiecany hotelu z powodu overbookingu. Adam Faltynowski z biura powiedział, iż w tym konkretnym przypadku hotel Laguna Vista w ostatniej chwili wymówił pokoje z powodu jakiegoś szczytu ekonomicznego.

Gazeta podkreśla jednak, iż klientów nie powinny obchodzić przepychanki biura turystycznego z hotelem - mają prawo otrzymać usługę, za jaką zapłacili, a problem współpracy z hotelem organizator może rozwiązywać we własnym zakresie w egipskim sądzie.

Adam Faltynowski z PES Travel odpowiadając na ten zarzut Gazety tłumaczy, iż organizatorzy rzadko posuwają się do dochodzenia praw w sądzie z zagranicznymi hotelami (np. w Egipcie), gdyż koszty takiego postępowania byłyby bardzo wysokie, a cała sprawa po prostu nieopłacalna. Dlatego w sprawie państwa Szpakowskich biuro przyznało rację turystom, proponując im zwrot 10% kosztów wycieczki (czyli 300 zł od osoby).

Jednocześnie pracownik PES Travel powiedział, iż zdaniem biura hotel Hostmark jest lepszy niż Laguna. Był również droższy w okresie, gdy przebywali w nim poszkodowani turyści. Organizator uważa, że postąpił zgodnie z prawem - gdy obiecany państwo Szpakowskim hotel okazał się zajęty, przeniósł turystów do obiektu o takiej samej liczbie gwiazdek.

Niestety w opisywanej sprawie klienci nie zgadzają się z oceną biura i zaproponowana kwota 300 zł ich nie satysfakcjonuje. Na pytanie Gazety Wyborczej, kto ustalił kwotę odszkodowania, pracownik PES Travel powiedział:

- Reklamacje rozpatruje szef, on też ustala kwoty rekompensaty. W tym przypadku uznał reklamację i zdecydował, że zapłaci 10 proc. ceny wycieczki, to dobra kwota. Żadne przepisy nie regulują w Polsce wysokości odszkodowań dla niezadowolonych klientów biur podróży. W Polsce nie obowiązuje tzw. tabela frankfurcka, która dokładnie określa, za co klient może żądać zwrotu pieniędzy i jakie sumy wchodzą w grę.

Gazeta zapytała organizatora również o to, dlaczego biuro nie zdecydowało się załatwić sprawy polubownie na miejscu, kiedy to turyści powiedzieli rezydentce, że w ramach rekompensaty satysfakcjonuje ich darmowa wycieczka fakultatywna. - Fakultatywna wycieczka w ramach rekompensaty nam też bardziej by się opłacała. Na pewno podjąłbym taką decyzję. Niestety, nie miałem wtedy takiej informacji. Nie dotarła do żadnej kompetentnej osoby w naszym biurze. - odpowiedział pracownik PES Travel.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PES Travel Travel egipt reklamacja podróży Adam Faltynowski Laguna Vista biura tabela frankfurcka biuro z


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję