Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
PES Travel: To może się zdarzyć każdemu organizatorowi
Tym razem na łamach Gazety Wyborczej zostało opisane nie tylko stanowisko poszkodowanej turystki, ale również relacja drugiej strony konfliktu - organizatora imprezy.
Przypomnijmy - sprawa dotyczy wycieczki do Egiptu, podczas której organizator zamienił obiecany turystom hotel pięciogwiazdkowy Laguna Vista na inny obiekt - hotel Hostmark (zdaniem organizatora hotel o podobnym standardzie, zdaniem turystów nie). O całej sprawie pisaliśmy w aktualności Znów marzenia o cudownych wakacjach minęły się z rzeczywistością.
Organizator imprezy, toruńskie biuro PES Travel tłumaczy na łamach Gazety Wyborczej, iż biuro zmuszone było umieścić klientów w innym niż obiecany hotelu z powodu overbookingu. Adam Faltynowski z biura powiedział, iż w tym konkretnym przypadku hotel Laguna Vista w ostatniej chwili wymówił pokoje z powodu jakiegoś szczytu ekonomicznego.
Gazeta podkreśla jednak, iż klientów nie powinny obchodzić przepychanki biura turystycznego z hotelem - mają prawo otrzymać usługę, za jaką zapłacili, a problem współpracy z hotelem organizator może rozwiązywać we własnym zakresie w egipskim sądzie.
Adam Faltynowski z PES Travel odpowiadając na ten zarzut Gazety tłumaczy, iż organizatorzy rzadko posuwają się do dochodzenia praw w sądzie z zagranicznymi hotelami (np. w Egipcie), gdyż koszty takiego postępowania byłyby bardzo wysokie, a cała sprawa po prostu nieopłacalna. Dlatego w sprawie państwa Szpakowskich biuro przyznało rację turystom, proponując im zwrot 10% kosztów wycieczki (czyli 300 zł od osoby).
Jednocześnie pracownik PES Travel powiedział, iż zdaniem biura hotel Hostmark jest lepszy niż Laguna. Był również droższy w okresie, gdy przebywali w nim poszkodowani turyści. Organizator uważa, że postąpił zgodnie z prawem - gdy obiecany państwo Szpakowskim hotel okazał się zajęty, przeniósł turystów do obiektu o takiej samej liczbie gwiazdek.
Niestety w opisywanej sprawie klienci nie zgadzają się z oceną biura i zaproponowana kwota 300 zł ich nie satysfakcjonuje. Na pytanie Gazety Wyborczej, kto ustalił kwotę odszkodowania, pracownik PES Travel powiedział:
- Reklamacje rozpatruje szef, on też ustala kwoty rekompensaty. W tym przypadku uznał reklamację i zdecydował, że zapłaci 10 proc. ceny wycieczki, to dobra kwota. Żadne przepisy nie regulują w Polsce wysokości odszkodowań dla niezadowolonych klientów biur podróży. W Polsce nie obowiązuje tzw. tabela frankfurcka, która dokładnie określa, za co klient może żądać zwrotu pieniędzy i jakie sumy wchodzą w grę.
Gazeta zapytała organizatora również o to, dlaczego biuro nie zdecydowało się załatwić sprawy polubownie na miejscu, kiedy to turyści powiedzieli rezydentce, że w ramach rekompensaty satysfakcjonuje ich darmowa wycieczka fakultatywna. - Fakultatywna wycieczka w ramach rekompensaty nam też bardziej by się opłacała. Na pewno podjąłbym taką decyzję. Niestety, nie miałem wtedy takiej informacji. Nie dotarła do żadnej kompetentnej osoby w naszym biurze. - odpowiedział pracownik PES Travel.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
sama pracuję w biurze podróży ....
[2005-08-08 14:46 999.999.999.*]
i rozumiem sytuację PES Travel. Jednakże takie właśnie praktyki, kwaterowania klientów "na siłę" ( doskonale wiedzieli, że klienci nie chcą mieszkać w innym hotelu poza wybranym ), powodują, że klenci tracą zaufanie do biur podróży. Powinno sie eliminować takie biura.
Powiedzmy sobie szczerze, jest to ewidentne oszustwo !
odpowiedz »sama pracuję w biurze podróży ....
[2006-09-30 22:06 83.16.80.*]
Wytoczyłem sprawę sądową BP z Radomia. Zmienili mi hotel a powiadomili dopiero po przylocie na miejsce Liczba gwiazdek była taka sama a jednak sąd uznał moje roszczenia i BP "polubownie" zwróciło 30% ceny imprezy. Trwało to co prawda 1,5 roku ale uważam że warto było. Może następnym razem będą bardziej profesjonalni. Powołałem się m.in. na tzw. Tabelę frankfurcką. odpowiedz »
Zabrakło podpisu
[2006-10-01 11:09 83.16.80.*]
Chodzi o post powyżej o wygranej sprawie. To nie ta Pani która pracuje w biurze podróży wytoczyła sprawę tylko ja. Tom
Przepraszam za niejasność sformułowania.
Tom odpowiedz »
P.E.S. kłamie.Laguna Vista jest zawsze min.30% droższa
[2005-08-08 23:34 999.999.999.*]
od Hostmarku i o tyle procent jest lepsza.P.E.S mówi prawde twierdząc że overbooking może się zdarzyć każdemu,zwłaszcza tak małemu biuru na rynku egipskim jak P.E.S odpowiedz »
własciciel biura podróży
[2005-08-09 16:20 999.999.999.*]
Zbiera mi się na wymioty jak czytam te wywody.
"Polubownie na miejscu" - żałosne. To właśnie było załatwione polubownie. Dostali przecież hotel na miejscu a nie po powrocie.
Niech Gazeta Wyborcza martwi się o swoich marnych dziennikarzy. Niedługo będa pisać że w sklepie spożywczym bułka miała zbyt nieestetyczny wygląd. Ciagle uczą klientów jak "załatwić biuro", "jak znaleźć i szukać Last Minute". Niech sami zrobią dla biur Last Minute na ogłoszenia - cwaniaczki. I jeszcze Michnik, który też powinien iść do więzienia za zatajanie przestępstwa. Najlepiej zasłaniać się tajemnicą i śledztwem dziennikarskim. Ciekawe jak by to wyglądało jeżeli całą sprawę Rywina nagłośniłby zwykły dziennikarz ze zwykłej gazety np. lokalnel - biednej. odpowiedz »Szanowny panie Właścicielu
[2005-10-19 22:27 999.999.999.*]
Primo - Prawo czytać Dz. U. z 2004 r nr 223 poz 2268, Rozdz.3 Par. od 14 do 16. bo brak znajomości prawa nie zwalnia od odpowiedzialności
Secundo - Jak w umowie klient płaci za Hotel A to ma być A a nie np. B, i nie ważne jest że B ma gwiazdek więcej lub mniej. Gwiazdki nie są tu żadnym ostatecznym wyróznikiem. Jeden lubi hotel a drugi namiot, i weź pan ich zamień. Upraszczając - jak zamawiam schabowego to mają mi podać schabowy albo POWIEDZIEĆ ze schabowych akurat nie ma, a nie przynosić np. jakieś frutti di mare nawet w cenie schabowego. JA CHCE JEŚĆ TO CO ZMAWIAŁEM BO JA ZA TO PŁACĘ i gucio mnie obchodzi czy ktoś na tym zarabia czy nie. Jak się zobowiązał to niech dostarczy to co zmawiałem albo niech nie bierze się do biznesu.
Tertio - " a wy bijecie murzynów" - to taka odpowiedź z dowcipu o Radiu Erewań (starsi pamiętają) kiedy jakiś amerykanin zadał temu radio pytanie o dobrobyt w ZSRR (starsi pamiętają). Na 10 linijek odpowiedzi 3 odnoszą sie ad rem a 7 jakby z radia Erewań
"polubownie" Zycząc udanych
Tom odpowiedz »
wakacje z pes travel
[2005-08-10 22:51 999.999.999.*]
Zamiana hoteli bez zgody zainteresowanych to chyba codzienna praktyka tego biura.
Jeśli w marcu płacę za wakacje w lipcu, o zmianach informują mnie na chwilę przed wyjazdem, brak mojej zgody powoduje, że zostaję oszkukana, na lotnisku dostaję voucher do hotelu X (na razie nie piszę nazwy bo reklamacja złożona w biurze czeka na "decyzję szefa"), a na miejscu okazuje się, że wywożą mnie do innego hotelu w zupełnie innym kierunku, ok 20 km od planowanego miejsca wypoczynku to chyba coś jest nie tak. Zero przeprosin, zero chęci załatwienia sprawy polubownie. Kątem ucha wyłapuję tekst, że za te pieniądze ( w marcu promowano "mój" wyjazd więc wycieczki były tańsze) to nic więcej mi nie dadzą. Czy ktoś z tego biura pomyślał, że może trzeba było zaproponować dopłatę w stosownym czasie przewidzianym umową? Po co? Lepiej OSZUKAĆ klienta . Na miejcu słońce, drinki rozmiękczą żal i głowę delikwenta i po krzyku? Jeśli chodzi o kompetentne osoby w biurze to w naszym przypadku i wielu innych też nikogo nie było. Wstyd mi, że dałam się nabrać TELEWIZYJNEJ TRĄBIE. Zdjęcia " z wakacji" wysłałam razem z reklamacją, bo może kierownictwo biura nie wie co oferuje klientom. Ciekawe jaką rekompensatę za nerwy, zmarnowany urlop zaproponuje szef? Chętnie opowiem. odpowiedz »ANETA KMIECIAK
[2010-09-22 18:28 62.1.233.*]
znacie ta osobe? to istna gwiazda bylego pes travel, obecnie pracuje w funclub poznan, tragedia !!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
W Abu Dhabi powstanie nowoczesne centrum kulturalne
Polacy nie chcą już pić dobrego piwa?
Zakończony kolejny etap realizacji Via Baltica
Rainbow Tours - nowe biuro obsługi w Kaliszu
Już niedługo słynne przewodniki Michelin po polsku!
Carpooling - nowa moda na przejazdy świąteczne?
Muzea Watykańskie można zwiedzać w piątkowe wieczory
Śląsk - powstała pierwsza w Polsce oberża muzealna
Tajlandia: tragiczna śmierć turystów w jaskini
Warszawa - 5 mln zł, Kraków - 3,1 mln
Będzie nowy zarząd portu lotniczego Kraków-Balice
Ponad 700 mln zł mogły stracić Polskie Linie Lotnicze LOT
Nowe przepisy kontroli na lotniskach!
UEFA: Euro 2012 odbędzie się w Polsce i na Ukrainie
Tunezja prowadzi restrykcyjną politykę w dziedzinie hotelarstwa
wyjazd do Kenii- hotel Bahari Beach Club