Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Przewoźnicy i porty lotnicze muszą się przygotować do obsługi pasażerów niepełnosprawnych
Departament Ochrony i Ułatwień w Lotnictwie Cywilnym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zorganizował konferencję poświęconą prawidłowemu wdrożeniu przepisów rozporządzenia nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 roku w sprawie osób niepełnosprawnych, a także osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które podróżują drogą lotniczą.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele zarządzających portami lotniczymi, przewoźników, a także Polskiego Forum Osób Niepełnosprawnych.
Podczas konferencji przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego podkreślali, że tylko szeroka i otwarta współpraca pomiędzy zarządzającymi portami lotniczymi, przewoźnikami i organizacjami zrzeszającymi osoby niepełnosprawne, może zagwarantować prawidłowe wdrożenie unijnego rozporządzenia. Jednocześnie podkreślono, że termin pełnego wejścia w życie rozporządzenia, czyli 26 lipca wymaga od zarządzających portami i przewoźników podjęcia pilnych działań przygotowawczych już teraz.
Rozporządzenie 1107/2006 ustanawia zasady ochrony oraz udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym, a także osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, które podróżują drogą lotniczą. W tym celu nakłada określone obowiązki na zarządzających portami lotniczymi i przewoźników.
Od 26 lipca bieżącego roku, zarządzający portami lotniczymi zobowiązani będą do wyznaczenia punktów przylotu oraz wylotu w granicach portu lotniczego lub w punkcie, który znajduje się pod bezpośrednią kontrolą organu zarządzającego, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków terminalu, gdzie osoby o ograniczonej sprawności ruchowej będą mogły bez problemu powiadomić o swoim przybyciu do portu lotniczego oraz zwrócić się o pomoc.
Z wyjątkiem portów lotniczych, gdzie roczna wielkość ruchu handlowego wynosi mniej niż 150 tys. pasażerów, organ zarządzający będzie musiał również ustalić normy jakości w zakresie pomocy określonej w załączniku I do rozporządzenia, a także określić wymagania w zakresie środków dla ich spełnienia.
Zgodnie z art. 3 i 4 rozporządzenia, przewoźnik lotniczy, jego przedstawiciel lub organizator wycieczki nie mogą ze względu na niepełnosprawność lub ograniczoną sprawność ruchową pasażera odmówić:
- przyjęcia rezerwacji na lot, który rozpoczyna się lub kończy w porcie lotniczym położonym na terytorium Unii Europejskiej,
- zabrania na pokład osoby niepełnosprawnej lub osoby o ograniczonej sprawności ruchowej w takim porcie lotniczym, jeżeli osoba posiada ważny bilet i rezerwację.
Przewoźnik lotniczy lub jego przedstawiciel zobowiązani są także do publicznego udostępnienia zasad bezpieczeństwa, które stosuje do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także wszelkich ograniczeń dotyczących ich przewozu i przewozu sprzętu do poruszania się, ze względu na rozmiary samolotu. Dodatkowo organizator wycieczek powinien udostępnić stosowane przez siebie zasady bezpieczeństwa oraz ograniczenia dotyczące lotów, które objęte są zorganizowanymi podróżami, wakacjami i wycieczkami, które organizuje, sprzedaje lub oferuje do sprzedaży.
Art. 3 i 4 rozporządzenia 1107/2006 obowiązują już od 26 lipca 2007 roku, natomiast pozostałe artykuły wejdą w życie 26 lipca bieżącego roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Marco Polo w rękach Netmedia S.A.
Centralwings już sprzedaje ofertę na lato 2008
Katowice: Dni Województwa Zachodniopomorskiego już za tydzień
Amadeus: w 2010 roku wzrost sprzedaży bezpośredniej do 33%
Poznański ośrodek wypoczynkowy w rękach Gumnego!
W Bieszczadach panują bardzo dobre warunki do uprawiania turystyki
Tanie wakacje według Newsweeka
Bułgaria Złote Piaski WYLOT 27/07/2011 PILNE 1699 od osoby
Za 25 lat na niebie pojawi się samolot osiągający prędkość 6000 km/h
Nowy terminal pasażerski w Balicach
Dania z woka - pomysł na dobry interes?
Czy granica Turcja - Cypr zostanie zniesiona?
Rainbow Tours: główny księgowy sprzedał akcje
Będą ograniczenia sprzedaży alkoholu podczas wizyty papieża!
Zakopane: likwidacja campingu pod skocznią?
Największy wycieczkowiec w historii Gdyni
Jedziesz do Wenecji? Pamiętaj o przestrzeganiu zasad!
Świąteczne atrakcje Wielkiej Brytanii
Polski kawior robi furorę za granicą
Samoloty Wizz Air lecące z Poznania do Sztokholmu wylądują na lotnisku w Vasteras
Beskidy: ruszył sezon narciarski