Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Największe miasta reklamują się w Polsce i za granicą
"Życie Warszawy" napisało o walce polskich miast o turystów i inwestycje. Do promocji używane są pomysły już znane: chwytliwe hasła, billboardy czy reklamy na autobusach ale także nowatorskie np. cukierki w kształcie prezerwatyw. Zdaniem ekspertów, taka reklama się opłaca.
Moda na Warszawę minęła. W rankingach atrakcyjności biznesowej i turystycznej obecnie dominują inne miasta, liderem promocyjnego wyścigu jest Wrocław, ale przykład z niego szybko wzięli inni.
Wrocław i Kraków nie maja sobie równych pod względem liczby turystów i nowych inwestycji. Według "Życia", dzięki planom prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza, w miasto zainwestowano już 300 mld euro, dzięki czemu powstało sto tys. nowych miejsc pracy. Z kolei do Krakowa przyjeżdża najwięcej turystów z zagranicy. Amerykańska agencja turystyczna Orbitz gród Kraka wybrała za najmodniejsze miasto 2007 roku. Rok temu odwiedziło go ponad 7 mln turystów. W tym roku może być ich więcej, bo w czerwcu miasto będzie obchodzić 750-lecie. Iza Helbin z biura promocji Krakowa informuje, że na urodziny miasta zaproszony będzie każdy. W Polskę ruszą charakterystyczne dla Krakowa postacie, między innymi lajkonik, który będzie reklamował jubileusz.
Reklamę miasta mają też w planach władze Warszawy. Stolica chce się promować przede wszystkim za granicą i korzystać z doświadczeń Krakowa czy Wrocławia. Zdaniem Katarzyny Ratajczyk, dyrektora biura promocji miasta, Warszawa powinna promować też architekturę socrealizmu.
W swoją reklamę zainwestował także Gdańsk. Pod koniec kwietnia rozpoczęły się działania promocyjne skierowane do mieszkańców Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jako swój atut miasto chce wykorzystać nowe bezpośrednie połączenia lotnicze m.in z Londynem i Dublinem. Zdaniem Anny Zbierskiej z referatu promocji, dzięki reklamie być może obcokrajowcy wybiorą Gdańsk jako miejsce na weekend. Miasto będzie się reklamować m.in. w 600 reklamach telewizyjnych, 445 billboardach i reklamach prasowych.
Nowe połączenia lotnicze chce wykorzystać także Kraków, który planuje wielką kampanię w Stanach Zjednoczonych. Za granicą promował się już Wrocław - w ubiegłym roku reklamy miasta pojawiły się na Ukrainie i w Anglii.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kraków, Wrocław, Warszawa promują się za granicą
[2007-05-14 09:49 62.121.133.*]
Kraków jest pod każdym względem niezrównany. odpowiedz »
Kraków, Wrocław, Warszawa promują się za granicą
[2007-05-14 23:49 81.219.244.*]
żeby tylko nie zapomniała Pani Helbin wysłać w Polskę tego głupkowatego smoka w zielonej podszewce! odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Dział przewodnicy i piloci:
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Na czym powinien opierać się rozwój
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Powstał nowy hotel w Kazimierzu
Zadowalające wyniki turystyki przyjazdowej do Niemiec
Wyspy Kanaryjskie najbardziej modne
Wakacje.pl: ruszył sezon turystyczny Lato 2009
Luksusowe apartamenty, spa, wykwintne menu - to oferuje hotel dla kotów
Salmonella w beskidzkich rzekach!
Tragiczny wypadek autokaru jadącego z urlopowiczami na Krym
Podatki dobijają rumuńską turystykę
50 zimowych rozkładów lotów zatwierdził ULC
