Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Lotnisko w Balicach: są fundusze, nie ma gdzie budować
Port lotniczy w Balicach otrzymał od rządu dotację na rozbudowę lotniska, która mogłaby rozpocząć się już w tym roku. Problem jednak w tym, że rząd obiecał również wojskową działkę pod inwestycje, której jednak nie może przekazać. Jeśli nie zrobi tego w najbliższym czasie, zagrożone będą ogromne unijne dotacje.
Na przekazanie cywilom wojskowych terenów, region czeka od kilku lat - pisze krakowska Gazeta Wyborcza. Od wejścia Polski do Unii Europejskiej ruch na lotnisku rozwija się bardzo szybko, ale inwestycje za nim nie nadążają. W efekcie tego podróżni nadal tłoczą się w ciasnym terminalu. Do stworzenia spójnej perspektywy rozwoju portu potrzeba terenów, które wciąż należą do Agencji Mienia Wojskowego.
Pozyskanie terenów rozpoczął Witold Śmiałek, były wicemarszałek małopolski. Konsekwentnie zabiegają o nie także obecny marszałek Marek Nawara i Kamil Kamiński, prezes MPL Balice. We wrześniu ubiegłego roku szybkie przekazanie terenu dla cywilnego lotniska obiecał w Krakowie premier Kaczyński, który mówił, że istnieje formuła, która pozwoli przekazać ziemię cywilom bez jakichkolwiek opłat, dodając, że polskie lotniska będą się mogły rozwijać w połowie za unijne pieniądze.
Ponieważ na obietnicach się skończyło, małopolscy parlamentarzyści i samorządowcy zwrócili się niedawno z ostrym apelem do premiera o ich dotrzymanie. Prezes MPL twierdzi, że gotowa jest koncepcja rozbudowy lotniska na terenach należących dziś do wojska. Jest to m.in. drugi większy terminal a także płyta postojowa dla samolotów. Rozbudowa powinna zacząć się już w tym roku, a planowany koszt to około 20 mln zł, z czego 7,5 mln to pieniądze gwarantowane z centralnego budżetu. Na rozbudowę Balic przeznaczone są też ogromne unijne fundusze (100 mln euro) - szkoda tylko, że na razie nie ma gdzie ich wykorzystać.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Będą nowe dworce w Świnoujściu i Szczecinku
Rabaty do wycięcia - dodatkowe bonusy w Neckermannie
Wraz z feriami rusza akcja "Bezpieczny autokar"
Norwegian uruchamia szóstą trasę z Krakowa
BOMATUR-nieodpowiedzialny przewoźnik
Dwugwiazdkowy hotel w łódzkiej fabryce Kindermanna
Turystyczna Promocja Ziemi Staszowskiej
Londyn: pijany pilot United Airlines chciał lecieć do Chicago
Nowe zasady obliczania dopłaty paliwowej w SWISS!
Kolizja samolotów na lotnisku w Manchesterze
Atrakcyjny program Kongresu Fitur w Madrycie
Trudna sytuacja teraz w Grecji
Rosja: pasażerkę po radioterapii pomylono z bombą
Targi hotelarstwa Invest-Hotel otwarte
Kraków: Hotel Park Inn jak z klocków lego
Jeszcze tydzień na składanie ofert do prywatyzacji uzdrowisk
BOMATUR-nieodpowiedzialny przewoźnik