TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zakochaj się w Warszawie - nowe materiały promujące stolicę

Już od października na wszystkich materiałach promujących stolicę - folderach, broszurach, drukach urzędowych, a także m.in. reklamówkach telewizyjnych - znajdzie się nowe logo Warszawy.


Logo i hasło promujące zostało wyłonione w drodze konkursu, w którym udział wzięło kilkanaście firm i osób prywatnych. Wygrała praca "Zakochaj się w Warszawie" firmy Brand Nature Access, której autorami są Wojciech Mierowski i Mariusz Przybył. Ich projekt logo to rozmazana sylwetka z żółtymi włosami, trzymająca potężną czerwoną tarczę. Zdaniem Anny Kamińskiej, wiceprezes biura promocji w urzędzie miasta logo to praca artystycznie stojąca na najwyższym poziomie. Być może nie kojarzy się od razu z Warszawą, i nie do końca spełnia oczekiwania, ale władze miasta zmuszone były wybrać logo spośród prac zgłoszonych do konkursu.

Samo logo będzie dość kosztowne. Zwycięzca zarobił 195 000 PLN. Za tą sumę musi m.in. przygotować projekt gotowy do umieszczenia na miejskich materiałach i przeszkolić urzędników odpowiedzialnych za umieszczanie go na nich. Ma na to czas do 5 października, bo od tego dnia logo będzie prezentowane publiczne. Obecnie brak oszacowań, ile w sumie władze miasta zapłacą za zmianę wizerunku Syrenki warszawskiej na wszystkich drukach miejskich.

Problemem będą też inne wersje językowe hasła: "Zakochaj się w Warszawie". Na przykład anglojęzycznym turystom Warszawa właściwie zawsze będzie się kojarzyć z wojną. Przeciętny Brytyjczyk, podróżując po Europie, na swej drodze zapewne napotka Warszawę, miasto, które w jego ojczystym języku nazywa się "widziałem wojnę". Niestety, anglojęzyczna nazwa Warszawy na zawsze pozostanie, więc negatywnym elementem promocji miasta.

Dużo łatwiej byłoby promować miasto, określane pięknym łacińskim mianem Varsovia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
promowanie Warszawy zakochaj się w Warszawie logo Warszawy hasło promujące Warszawę syrenki Wojciech Mierowski Mariusz Przybył Brand Nature Access sie Varsovia warszawa hasła


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję