TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rozpocznie się budowa drogi ekspresowej koło Okęcia

Przy lotnisku Okęcie, za dwa, trzy miesiące ma rozpocząć się budowa nowej drogi ekspresowej, która będzie stanowiła fragment południowej obwodnicy Warszawy. Przez dwa lata można się spodziewać ogromnych utrudnień na Puławskiej i Marynarskiej.


Generalna Dyrekcja Dróg ma dzisiaj ogłosić przetarg, w którym za dwa, czy trzy miesiące zostanie wybrany wykonawca ośmiokilometrowej drogi ekspresowej w kształcie litery "L". Będzie ona prowadzić od ul. Marynarskiej na Służewcu wzdłuż torów linii radomskiej aż za Okęcie. To pierwszy odcinek planowej już od lat trasy N-S. Powstanie również dwuipółkilometrowy odcinek południowej obwodnicy Warszawy od lotniska do Puławskiej. Ów trasa ma w przyszłości połączyć się za autostradą A2, która od zachodu oraz od wschodu dotrze do rogatek stolicy.

Ale po co tak naprawdę drogowcy wytyczają arterię z kilkoma ślepymi wlotami, która będzie raczej w słaby sposób wykorzystana? Ponieważ uznali, że muszą w końcu od czegoś zacząć budowę dróg ekspresowych na południu Warszawy, a to słabo zaludniona część miasta. Drogowcy mają nadzieję, że przetarg uda się rozstrzygnąć w miarę szybko i zimą wykonawca będzie mógł przystąpić do prac przygotowawczych. Wojewoda ma w październiku wydać pozwolenie na budowę tego odcinka.

Jak zapowiada Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, roboty potrwają w sumie ponad dwa lata. Z pewnością spowodują bardzo duże zamieszanie w okolicy. Na sam początek w rejonie ul. Marynarskiej, a po kilku latach od przebudowy jej skrzyżowania przy Galerii Mokotów znów będzie trzeba wstrzymać ruch tramwajów na Służewiec, ponieważ tamtejsza pętla tramwajowa musi zostać przesunięta. Planowany jest nad torami ogromny węzeł. GDDKiA zapowiada ponadto, że utrudnienia dla kierowców będą jak najmniejsze. Na początku powstaną nowe wiadukty, a potem zostanie przerzucony na nie ruch ze starych estakad, które będą zburzone i zbudowane od nowa, chociaż zaledwie dziesięć lat temu przeszły kapitalny remont. Kierowcy jednak zawsze będą mieli po dwa pasy w każdym kierunku.

Gorzej jednak może być na Puławskiej, gdzie ma powstać pierwsza część węzła z przyszłą południową obwodnicą Warszawy. Tutaj zamiast trzech pasów w każdą stronę pomiędzy Piasecznem a Warszawą w trakcie budowy będą tylko dwa. Wykonawca jest odpowiedzialny za szczegółową organizację ruchu oraz harmonogram prac.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiedział, że równocześnie z budową węzła przy ul. Marynarskiej będzie się odbywało poszerzanie tej ulicy do trzech pasów w każdym kierunku. Pomiędzy stacją PKP Służewiec a Galerią Mokotów znikną skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Nad ulicą powstanie wiadukt dla jadących ul. Postępu. Ów prace rozpoczną się najwcześniej w połowie roku 2009.

Ale nadal nie wiadomo, kiedy zacznie się budowa kluczowego odcinka południowej obwodnicy Warszawy, od lotniska do węzła Konotopa pod Piastowem, gdzie ma się łączyć z autostradą A2. Drogowcy wciąż wykupują grunty, no i czekają na decyzję środowiskową. Należy też znaleźć mieszkanie zastępcze dla lokatorów domów komunalnych we Włochach oraz w Ursusie. GDDKiA ma zamiar rozpocząć budowę tego odcinka w przyszłym roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie budowa nowej drogi ekspresowej przy Okęciu Puławska Marynarska N-S A2 drogowcy Galeria Mokotów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad GDDiK PKP Służewiec Zarząd Miejski Inwestycji Drogowych poszerzanie marynarskiej drog ekspresowych ekspresowa na mapa wezel lotnisko koło w warszawa okęcia kiedy droga warszawy obwodnica




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję