Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
Toruń - Mikołaj Kopernik, gotyk i pierniki - czyli jak promować Toruń?
Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny agencji marketingowej Grupa Eskadra, która przygotowuje strategię promocji Torunia zaznacza, że miasto takiej klasy co Toruń musi przez cały czas mieć mnóstwo pomysłów co ze sobą począć.
Zmyślony podkreśla, że jeżeli ktoś zna Toruń i już kiedyś w nim był, wówczas ocenia miasto bardzo pozytywnie. Jednak problem polega właśnie na tym, że stosunkowo mało ludzi odwiedziło Toruń i coś o nim wie. Biorąc pod uwagę potencjał miasta oraz fakt, jak jest on teraz wykorzystywany, przed Toruniem jest długa, ale raczej świetlana droga. Warunkiem jest jednak dobra strategia promocyjna.
Grupa Eskadra jeszcze zastanawia się na co powinien postawić Toruń w promocji zewnętrznej, ale uważa, że "Gotyk na dotyk" jest bardzo słusznym kierunkiem promocji. Zmyślony przyznaje, że agencja od początku bardzo chwali Toruń za ten slogan. Przyznaje, że może to być nawet najlepsze hasło w Polsce. Zaznacza, że z pewnością trzeba postawić na gotyk, ale konieczne jest przedstawienie takiego pomysłu na miasto, który wyróżni je spośród innych gotyckich ośrodków w Europie. Zmyślony wyznał - Toruń zasługuje na sukces mierzony nie tylko liczbą turystów, inwestorów, imprez kulturalnych, ale też ich jakością. Zasługuje na znacznie więcej, niż ma w tej chwili.
Według Zmyślonego Toruń jest super miastem. Ma taką liczbę atrakcji tworzących, czyli tzw. life style, co sprawia, że każdy może się w tym mieście czuć dobrze. Wpływ na to mają głównie: uniwersytet, knajpy, estetyka i otoczenie Starego Miasta. Wyznał - W Toruniu szczególnie mnie wzruszył pomnik Filutka na Rynku Staromiejskim. To symbol fajnego, bezpretensjonalnego myślenia o własnym mieście, który spowodował, że czuję tu siłę, że Toruń może gonić Kraków i Wrocław. A dobre myślenie, to nie tylko myślenie o jakimś kosmicznym rozmachu. Czasami są to kameralne sprawy, które świadczą o genius loci. I właśnie genius loci Toruń niewątpliwie ma.
Jednak Zmyślony przyznał też, że Toruń nie wykorzystuje w swojej promocji miasta postaci Mikołaja Kopernika. Wynika to z faktu, że miasto nie ma pomysłu na wykorzystanie polskiego astronoma i przegrywa walkę z Fromborkiem i Olsztynem. A Kopernik był przecież torunianinem.
Drugą sprawą w pełni niewykorzystaną marketingowo są toruńskie pierniki. Ich sławę można bardziej rozpowszechnić na świecie.
Toruń stara się o miano Europejskiej Stolicy Kultury. Jednak czy Kopernik, "gotyk na dotyk" i pierniki wystarczą, aby zdobyć ten tytuł? Zmyślony zaznacza - To tylko fundament. Trzeba jeszcze czymś błysnąć, pokazać, że jest się liderem, że myśli się inaczej niż konkurencja. Toruń będzie rywalizował z innymi miastami, kto zorganizuje najatrakcyjniejszą imprezę, kto według mediów jest najfajniejszym ośrodkiem w Polsce. Niekoniecznie robiłbym z Torunia zagłębie koncernów produkujących telewizory. Oczywiście inwestycje powinny kwitnąć, natomiast ważne jest, żeby być miastem, które się lubi, sympatycznym. O którym ludzie mówią: "to jest najfajniejsze miejsce do życia". U nas jest lepiej niż w Warszawie, bo spokojniej, fajniej niż w Krakowie, bo mniej pretensjonalnie. Toruń nie ma tak wielkich pieniędzy na promocję jak metropolie: Poznań, Łódź czy Gdańsk.
Według Zmyślonego Toruń wygra rywalizację o miano Europejskiej Stolicy Kultury. Zaznacza też, że będzie to jednym z celów strategii.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Gotyk na dotyk, czyli promocja Torunia
[2011-01-09 04:13 89.229.1.*]
Panie Prezydencie Torunia! W Filadelfii, mieście partnerskim jest najlepsza na świecie Orkiestra Symfoniczna. Proponuję w ramach współpracy "załatwić" koncert z Orkiestrą dla naszej wspaniałej Anny Marii Staśkiewicz z I Koncertem H.Wieniawskiego. A potem zaprosić Orkiestrę w ramach turnee po Europie na koncert do nowej sali koncertowej. To będzie promocja na 100%. A można w fojer Filharmonii F. urządzić wystawę zdjęć naszego Torunia - lista Unesco zobowiązuje. Koszty znikome, przy Carerasie. odpowiedz »
Toruń - Mikołaj Kopernik, gotyk i pierniki - czyli jak promować Toruń?
[2011-01-21 07:36 79.185.49.*]
Toruń ma jeden punkt zaczepienia Mikołaja Kopernika oraz Pierniki. Uważam że to w zupełności wystarczy,aby cieszyć się dużą popularnością. Trzeba tylko wiedzieć jak wykorzystać te elementy do promocji miasta.
HotelOrlik Zaprasza do Krynicy Zdrój. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Łódź: podsumowanie targów Na Styku Kultur 2009
Ibiza Ice Cafe - debiut na rynku NewConnect
Braniccy chcą zwrotu wilanowskich muzealiów
Sukces Gdańsk Convention Bureau
Zmiany weryfikowania znajomości angielskiego u pilotów!
Rolnik otwierający gospodarstwo agroturystyczne może otrzymać wsparcie z UE
Pociągi osiągające 580 km/h będą jeździć po Japonii
Warszawa: trwa przetarg na pociągi do obsługi linii lotniskowej
Czy Kraków stanie się miastem pielgrzymów?
Grupa Triada wzbogaciła się o spółkę Terra Mare
Norwegia będzie krajem partnerskim targów Tour Salon 2008
Nowe prawo na kolei. PKP będzie musiało oddawać pieniądze za spóźnione i odwołane pociągi
Okęcie - dodatkowe stanowisko odprawy pasażerów Swiss