TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Toruń kojarzy się turystom z Kopernikiem, piernikami i... Radiem Maryja

W ubiegłym roku do Torunia przyjechało 1 mln 600 tys. turystów. Zagraniczni goście najczęściej kojarzą miasto z listą UNESCO i przynależnością do Hanzy, natomiast Polacy z żużlem i Radiem Maryja.


Toruń w 2008 roku odwiedziło 1 mln 220 tys. turystów krajowych oraz 380 tys. gości z zagranicy. Ilość obcokrajowców nieznacznie spadła w porównaniu z rokiem 2007, kiedy przyjechało ich o 100 tys. więcej.

Wśród turystów zagranicznych najwięcej jest Niemców (33% wszystkich obcokrajowców), Brytyjczyków (14,2%) oraz Francuzów (8%). Urzędnicy z toruńskiego Ośrodka Informacji Turystycznej ocenili, że najgorzej jest z turystyką przyjazdową z Niemiec. Niemieccy turyści zawsze byli bowiem na czele statystyk. Niestety, aktualnie ich liczba cały czas spada. W 2005 roku z Niemiec przyjechało 180 tys. gości, a w ubiegłym roku lekko ponad 120 tys.

Toruń odwiedza za to coraz więcej Brytyjczyków, Belgów oraz Holendrów. Urzędnicy uważają, że wpływ na to mają emigranci, którzy powracają do miasta z zagranicznymi znajomymi oraz partnerami.

Wśród Polaków, którzy odwiedzili miasto aż 80% turystów pochodziło z Kujawsko-Pomorskiego i innych województw sąsiadujących. Najczęściej do Torunia przyjeżdżali mieszkańcy województwa mazowieckiego.

Badania pokazują, że każdego roku Toruń odwiedzają coraz młodsi turyści. Średnia wieku turystów odwiedzających miasto w 2008 roku wyniosła 34 lata, kiedy rok wcześniej była wyższa.

Największym problemem Torunia jest czas, jaki turyści poświęcają na zwiedzanie. Aż 62,2% nie zostaje w mieście nawet na jedną noc. Jednak liczba turystów, którzy są w Toruniu tylko przejazdem maleje. Z hoteli, schronisk oraz hosteli częściej korzystają turyści z zagranicy. Ponad połowa z nich zostaje przynajmniej na jedną noc. Natomiast tylko co trzeci polski turysta decyduje się na nocleg w hotelu. Jednym z powodów tej sytuacji są pieniądze. Zagraniczni goście są bogatsi i zostawiają w mieście o 202 zł więcej niż Polacy. W sumie turyści wydają w Toruniu ponad 353 mln zł, przeciętnie 221 zł, czyli o 19 zł więcej niż w roku 2007.

Toruń posiada własną markę. Dla większości przyjezdnych symbolem miasta są Kopernik i pierniki. Tylko co dziesiąty turysta odwiedzający miasto wymienia zabytki. Zagraniczni goście często powołują się na UNESCO oraz przynależność Torunia do Hanzy. Natomiast Polacy kojarzą Toruń z żużlem i Radiem Maryja.

Aż 97,7% gości z Polski oraz 95,3% z zagranicy zapewnia, że poleci odwiedzenie Torunia swoim znajomym.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Toruń Mikołaj Kopernik piernik żużel Radio Maryja Hanza UNESCO Bogusława Sypniewska nocleg hotel zwiedzanie zabytki planetarium Dom Kopernika Cosmopolis Centrum Sztuki Współczesnej Katarzyna Draba promocja Polska Organizacja Turystyczna


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję