TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Poznań: turystyczne korzyści z Euro 2012

Szacuje się, że turyści, którzy przyjadą na mistrzostwa zostawią w Poznaniu ponad 136 mln zł. Ponadto można liczyć na tzw. efekt barceloński, czyli wyraźny wzrost zainteresowania turystycznego w kolejnych latach, już po zakończeniu imprezy.


Raport zespołu ekonomistów o wpływie Euro 2012 na gospodarkę Polski pokazuje, że mistrzostwa przyniosą nam bardzo duże korzyści. Po pierwsze Polska startuje z niskiego poziomu PKB, więc efekty Euro będą bardziej widoczne. Po drugie znaczenie ma też przyspieszenie inwestycji infrastrukturalnych.

Dla Poznania i całego województwa Euro 2012 będzie szansą na promocję regionu. Według prognoz, tylko w czerwcu 2012 r. Poznań odwiedzi 132 tys. gości, z czego aż 71 tys. spędzi tam przynajmniej jedną noc - to aż 44% całkowitej liczby turystów w Poznaniu w 2008 r. Taki wielki przyrost liczby turystów podczas Euro ma nastąpić tylko w Poznaniu.

Zwiększony ruch turystyczny przyniesie również wymierne korzyści finansowe. Goście mają zostawić w Poznaniu około 136 mln zł. Z efektu barcelońskiego w latach 2013-2020 Wielkopolska zarobi 218 mln zł, z tego 135 mln zł trafi do kasy Poznania.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Poznań finansowe turystyczne korzyści Euro 2012 zarobki efekt barceloński efekty promocja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję