Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zobacz także
UE podpisuje umowę z Kanadą w sprawie danych pasażerów
Wyrok w sprawie kolejnej skargi Ryanair
Nowy przewoźnik na czarnej liście UE
Sąd UE rozpatrywał skargę Wizz Air
ETC zachęca do odpowiedzialnego podróżowania
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
Pasażerowie pod coraz większą ochroną
Sprawozdanie oceniające rezultaty oraz rozporządzenie dotyczące praw pasażerów zaprezentowała na początku kwietnia Komisja Europejska. Owe rozporządzenie wprowadzono dwa lata temu. Na podstawie badań zleconych przez Komisję wysnuto wniosek, iż rozporządzenie przyniosło pewne efekty, należy natomiast podjąć dalsze działania by linie lotnicze bardziej podporządkowywały się przepisom, a Państwa Członkowskie by zwróciły większą uwagę czy są one przestrzegane.
Wiceprzewodniczący ds. Komisji Transportu Jaques Barrot stwierdza, iż pasażerowie linii lotniczych są chronieni prawem, nadmienia natomiast, iż Komisja Europejska musi mieć pewność co do wywiązywanie się z nałożonych prawem obowiązków przez linie lotnicze oraz Państwa Członkowskie. W związku z tym dano jeszcze pół roku na dostosowanie się do przepisów dot. praw pasażerów lotniczych przez linie lotnicze oraz Państwa Członkowskie. Wg rozporządzenia pasażerowie mają prawo wiedzieć o opóźnionych czy odwołanych lotach, natomiast zdarza się tak, że linie nie informują o tym swoich pasażerów.
Komisja prowadzi w związku z tym dalsze prace nad poprawieniem egzekwowanie przepisów, interpretacją niejasnych aspektów rozporządzenia, rozróżnieniem opóźnień od odwołań lotu oraz zwiększenia roli Krajowych Organów Wykonawczych (w Polsce Urząd Lotnictwa Cywilnego). Przez następne pół roku Komisja skupiać się będzie na efektywniejszej współpracy z Krajowymi Organami Wykonawczymi oraz liniamii lotniczymi. W przypadku nie uzyskania wyznaczonego celu Komisja może podjąć decyzję o wszczęciu postępowania przeciwko krajom członkowskim oraz rozważy ewentualne poprawki w rozporządzeniu.
Ważną informacją dla pasażerów może być to, iż obowiązują nowe zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład czy opóźnienia lotu lub koniecznego ulokowania w niższej klasie.
Według rozporządzenia linie lotnicze zobowiązane są do m.in. udzielania pomocy w związku z zakwaterowaniem, zapewnienie posiłków oraz transportu, a w szczególności linie lotnicze winny informować pasażerów o przysługującym im prawom.
W niedługim czasie na wszystkich lotniskach znajdą sie plakaty przygotowane przez Komisję, na których umieszczone zostaną informację o konieczności informowania pasażera o jego prawach.
Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło 253 wnioski związane z podróżami lotniczymi. 17% spraw dotyczyło opóźnienia lotu, 17% stanowiły odwołania lotu, natomiast zaledwie 2% niewpuszczenia na pokład samolotu. Są również przypadki z opóźnionym, zagubionym bądź zniszczonym bagażem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sprawozdanie oceniające ochrone praw pasażerów
[2008-02-13 22:39 89.79.154.*]
w dniu 4-12-2007 r przesunięto mój lot z Gdańska do Liverpool na następny dzień ,jak również poinformowano mnie że mam prawo do odszkodowania w wysokości 250 euro za niewykonane zlecenie .Mimo że wystąpiłem z pismem
o wpłatę w/w odszkodowania nie otrzymałem nawet odpowiedzi . Proszę o radę co można w tej kwestii zrobic i do kogo się zwrócic . Przewoźnikiem był
Wizzair odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Pyrzowice: w piątek również odwołane i opóźnione loty
Porozumienie między liniami lotniczymi USA i krajów UE podpisane
Rębiechowo: 1600 euro za podniesienie szlabanów dla Erica Claptona
Czy rzymscy hotelarze zostaną ukarani za podwyżki?
"Witacze" witają turystów w Pomorskim
Małopolska: turyści będą mogli zwiedzać winnice i degustować wino
Ogólnopolski Konkurs Kulinarny "Kuchnia Polska Wczoraj i Dziś"
Szybkie koleje niebezpieczne dla zdrowia?
