TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne

- 285 skarg na jakość usług turystycznych wpłynęło w 2006 r. do mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Z tego 117 Urząd uznał za zasadne i biura turystyczne wypłaciły klientom odszkodowania - poinformowała reprezentująca urząd Hanna Sawicka.


- 33 skargi uznano za niezasadne, 52 częściowo zasadne, a 83 nie rozpatrywano, gdyż dotyczyły biur turystycznych działających poza województwem mazowieckim - mówi Sawicka. - Do końca sierpnia tego roku do Urzędu wpłynęło 140 skarg, podczas gdy w analogicznym okresie 2006 roku było ich 160 - dodała.

Hanna Sawicka podkreśliła, że turyści najczęściej zaskarżali warunki hotelowe np. prowadzono w nich remont, hałas zakłócał wypoczynek lub też hotel był niższej kategorii, a także skarżyli się na skracanie lub przedłużanie wyjazdu.

Turyści narzekali również m.in. na zmianę lotnisk, zły stan sanitarny obiektów turystycznych, brak klimatyzacji w pokojach, złe wyżywienie, niesprawne autokary, zmianę programów wycieczek i na pracę rezydentów.

- Pierwszym krokiem osoby niezadowolonej ze świadczeń biura turystycznego jest złożenie pisemnej reklamacji, która powinna być potwierdzona przez rezydenta. Powinien on ustosunkować się do zarzutów stawianych przez turystę. Jeżeli jednak rezydent uchyli się od podpisania reklamacji, to trzeba w ciągu 30 dni od powrotu z wycieczki powiadomić biuro turystyczne o swoich roszczeniach - przypomina turystom Sawicka.

Przedstawicielka urzędu marszałkowskiego podkreśliła, że biuro turystyczne ma obowiązek udzielenia odpowiedzi w ciągu 30 dni, a jeżeli tego nie zrobi, to z mocy ustawy roszczenie staje się zasadne - mówi przedstawicielka urzędu marszałkowskiego. - Często dochodzi do ugody między biurem i klientem, i takie sprawy nie trafiają do Urzędu - dodała.

Urzędy marszałkowskie, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, mają nadzorować działalność biur turystycznych i rozpatrywać skargi, które zostały uznane przez biura turystyczne. Taką skargę można wnieść nawet dwa lata po zakończeniu wycieczki.

Ze względu na naruszenie przepisów ustawy w zeszłym roku na Mazowszu odebrano 15 licencji dla biur turystycznych.

- Świadomość turystów jest z każdym rokiem wyższa. Wzrosła także świadomość organizatorów turystyki, którzy zdają sobie sprawę, że za wszystkie sprawy związane z organizacją wyjazdu odpowiadają i ponoszą konsekwencję. W związku z tym i oferty biur, i umowy o świadczenie usług turystycznych w stosunku do poprzednich lat są coraz lepiej formułowane. Dlatego skargi na biura turystyczne stanowią jedynie promile w stosunku do liczby uczestników wycieczek - podkreśliła Sawicka.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
usługi turystyczne skargi biura turystyczne turyści Hanna Sawicka reklamacje statystyka liczba mazowieckie Warszawa reklamacja turystycznej jakość usług turystycznych w biuro skarga na turystyka urząd marszałkowski


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję