Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne
- 285 skarg na jakość usług turystycznych wpłynęło w 2006 r. do mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Z tego 117 Urząd uznał za zasadne i biura turystyczne wypłaciły klientom odszkodowania - poinformowała reprezentująca urząd Hanna Sawicka.
- 33 skargi uznano za niezasadne, 52 częściowo zasadne, a 83 nie rozpatrywano, gdyż dotyczyły biur turystycznych działających poza województwem mazowieckim - mówi Sawicka. - Do końca sierpnia tego roku do Urzędu wpłynęło 140 skarg, podczas gdy w analogicznym okresie 2006 roku było ich 160 - dodała.
Hanna Sawicka podkreśliła, że turyści najczęściej zaskarżali warunki hotelowe np. prowadzono w nich remont, hałas zakłócał wypoczynek lub też hotel był niższej kategorii, a także skarżyli się na skracanie lub przedłużanie wyjazdu.
Turyści narzekali również m.in. na zmianę lotnisk, zły stan sanitarny obiektów turystycznych, brak klimatyzacji w pokojach, złe wyżywienie, niesprawne autokary, zmianę programów wycieczek i na pracę rezydentów.
- Pierwszym krokiem osoby niezadowolonej ze świadczeń biura turystycznego jest złożenie pisemnej reklamacji, która powinna być potwierdzona przez rezydenta. Powinien on ustosunkować się do zarzutów stawianych przez turystę. Jeżeli jednak rezydent uchyli się od podpisania reklamacji, to trzeba w ciągu 30 dni od powrotu z wycieczki powiadomić biuro turystyczne o swoich roszczeniach - przypomina turystom Sawicka.
Przedstawicielka urzędu marszałkowskiego podkreśliła, że biuro turystyczne ma obowiązek udzielenia odpowiedzi w ciągu 30 dni, a jeżeli tego nie zrobi, to z mocy ustawy roszczenie staje się zasadne - mówi przedstawicielka urzędu marszałkowskiego. - Często dochodzi do ugody między biurem i klientem, i takie sprawy nie trafiają do Urzędu - dodała.
Urzędy marszałkowskie, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, mają nadzorować działalność biur turystycznych i rozpatrywać skargi, które zostały uznane przez biura turystyczne. Taką skargę można wnieść nawet dwa lata po zakończeniu wycieczki.
Ze względu na naruszenie przepisów ustawy w zeszłym roku na Mazowszu odebrano 15 licencji dla biur turystycznych.
- Świadomość turystów jest z każdym rokiem wyższa. Wzrosła także świadomość organizatorów turystyki, którzy zdają sobie sprawę, że za wszystkie sprawy związane z organizacją wyjazdu odpowiadają i ponoszą konsekwencję. W związku z tym i oferty biur, i umowy o świadczenie usług turystycznych w stosunku do poprzednich lat są coraz lepiej formułowane. Dlatego skargi na biura turystyczne stanowią jedynie promile w stosunku do liczby uczestników wycieczek - podkreśliła Sawicka.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
2006 rok: wpłynęło 285 skarg na jakość usług turystycznych
[2007-09-08 08:58 999.999.999.*]
TO JAKAS PARANOJA. To policja i sądy są od rozstrzygania sporów a nie urzędnicy. Proponuję, aby straż pożarna i oczywiści biskupi oceniali zasadność skarg turystów i dla przykładu palili żywcem na stosie i zsyłali do piekła nieuczciwych włascicieli biur, hotelowców, transportowców i kierowców, zwłaszcza tych 21 letnich.
Lechu odpowiedz »2006 rok: wpłynęło 285 skarg na jakość usług turystycznych
[2008-04-14 16:37 217.153.118.*]
a może tak poczytać sobie ustawę o usługach turystycznych, z której jasno wynikają kompetencje i obowiązki wojewody w zakresie kontroli biur turystycznych a także prawa konsumenta? Nie rozumiem argumentacji typu "wycieczka była tania więc nie powinno oczekiwać się..." no własnie, czego- wywiązania z umowy? Przestrzegania polskiego prawa? odpowiedz »
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne
[2007-09-18 17:43 83.29.149.*]
swiadomość klientów-buraków rośnie w tempie wykładniczym i skarżą siena wszystko nawet na własną teściową - touroperator powinien sprawić zeby stała się milsza :). Szkoda ze nikt nie ocenia jakosci tych skarg - czasem jak się czyta to nie wiadomo śmiać się czy płakać. Ale tak to ejst jak nam rośnie pokolenie PAnisk - zapąłcić pare groszy a wymagania jak za super ofertę odpowiedz »
Mazowieckie: coraz więcej skarg na usługi turystyczne
[2009-07-08 08:23 89.76.227.*]
No przy takich jak powyzszy buraczanych usługodawcach to ja im sie nie dziwie.... :)
Jezdze zawsze na własna reke i ryzyko odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Trzysetny franczyzowy salon
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Turystyka z gorszą obsługą
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Targi PATA 2006 odbędą się w Hong Kongu
Amerykańskie linie lotnicze zamknęły 2007 dodatnim wynikiem finansowym
Zakopianka - rusza budowa węzła w Mogilanach
Konkurs POT na najlepszy produkt turystyczny
Biura podróży też mają problemy
Wokół autostrady A4 nie można budować innych dróg!
Tanie hotele w Wielkiej Brytanii odstraszają warunkami?
Rio de Janeiro: gorący karnawał rozpoczęty
Zamknięto pięć kąpielisk w zachodniopomorskim
Japan Airlines ogłosił bankructwo
Słowacja: nowa letnia inwestycja na terenie kąpieliska Vrbov
Dla połowy Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach
Facebook niezbędny na wakacjach?