Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Hiszpańska inwestycja w Łodzi, czyli jak nie wybudowano hotelu
Dwie zabytkowe kamienice przy al. Kościuszki w Łodzi zostały sprzedane hiszpańskim inwestorom, którzy zaplanowali ich modernizację i otwarcie czterogwiazdkowych hoteli. Inwestycja niestety zakończyła się wyłącznie na planach, ponieważ oba obiekty zostały wystawione na sprzedaż
Według inwestorów rejon przy alei Kościuszki miał zostać nazwany "najbardziej hotelową" częścią miasta, gdyż jak przedstawiała wizualizacja w odległości zaledwie kilkuset metrów miały zostać wybudowane dwa duże czterogwiazdkowe hotele.
Pierwszą kamienicę przy alei Kościuszki 21 zakupiła polsko - hiszpańska firma Urbanica, która do współpracy zaprosiła firmę architektoniczną Stefana Kuryłowicza. Natomiast drugi z inwestorów - Reler - za miejsce inwestycji wybrał al. Kościuszki 35, czyli dawną fabrykę i dom Wilhelma Loerkensa. W tym przypadku o wyglądzie czterogwiazdkowego hotelu rozstrzygnęło konkursowe jury, które wybrało projekt architekta Pawła Chilimoniuka.
Plany obu panów przewidywały barokowe bogactwo ozdób, dużą liczbę pokoi hotelowych, bary, restauracje, kluby nocne, centrum fitness a nawet korty do squasha, jednak jedyne działania jakie wykonano to przykrycie zabytkowych kamienic zieloną siatką, a następnie wystawienie ich na sprzedaż. Reler chce za swoją 30 mln zł, natomiast Urbanica nie ujawnia ceny. Jednak nie da się ukryć, iż cena za jaką wystawiono nieruchomość na sprzedaż jest zdecydowanie wygórowana. Za m kw. wychodzi prawie 6 tys. zł.
Dlaczego tak się stało próbuje wyjaśnić Mirosław Zięba, pośrednik z biura MezCompu: - Przyczyny mogą być różne. Albo kupili z zamiarem, że będą sprzedawać, albo pojawiły się problemy, albo na rynku hotelowym w Łodzi zrobiło się zbyt ciasno. Faktem jest, że trzy, cztery lata temu zainteresowanie ze strony hiszpańskich inwestorów było bardzo duże, bo działali na fali boomu w swoim kraju.
Czyli jak do tej pory aleja Kościuszki nie stała się najbardziej hotelowym zakątkiem Łodzi, ale na pewno najdroższym.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Czy turyści wiedzą jak się zachować?
Ryanair będzie latał z Łodzi do Oslo
Jak powinien wyglądać dobry wyjazd incentive?
Poltrip.pl wprowadza pakiety pobytowe
Outitude.com - aktywny wypoczynek w Portugalii
Co jest wyjątkowego w hotelu Qubus Prestige Katowice?
Zarządzanie restauracją: Zasada 3 R
Spółki FRU.PL i Vola.ro nagrodzone
Eurolot uruchomił odprawę on-line
Groszek i szparagi godne uwagi
Obozy językowe zyskują na popularności?
Turyści ruszą na Księżyc już w 2015 r.?
Bezpłatne szkolenie dla branży turystycznej
Polski Holding Lotniczy- szansa czy mrzonka?
Dobra wiadomość dla często podróżujących
Pancerne plecaki i torby na wyprawy??