Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Nowe certyfikaty dla branży turystycznej
Rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, pensjonat czy restauracja są przygotowane do obsługi Rosjan - to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.
Projekt "Russian Friendly" stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie Pomorzem gości z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym turyści z tego regionu chętniej wybierają Polskę, a szczególnie województwo pomorskie. Z inicjatywy mają skorzystać między innymi obiekty turystyczne i gastronomiczne. O certyfikat mogą ubiegać się wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.
Program przewiduje promocję w Rosji konkretnych usług i produktów turystycznych Pomorza. Koordynuje go fundacja "Polska Friendly", przy wsparciu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest marszałek województwa pomorskiego.
"Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze" - zapewnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). "W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i "opakować" ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim" - dodaje.
Obecnie stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany, więc projekt zakłada wprowadzenie dokładnych kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat "Russian Friendly" należy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Mają one zagwarantować, że firma posługująca się oznaczeniem jest w przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Punkty bez których nie można starać się o certyfikat to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku.
Obecnie otwarty nabór uczestników potrwa do końca lutego. Na początku marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan. Informacje będą też promowane na portalu społecznościowym, który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka. Dodatkowo w mediach ruszy kampania reklamowa.
"Jestem przekonany, że projekt "Russian Friendly" zintensyfikuje współpracę i przyniesie wymierne korzyści. Po pierwsze wypromuje ofertę Pomorza i przyczyni się do poprawy sytuacji przedsiębiorców z naszego regionu. Drugi walor to korzyści wizerunkowe. Pomorze będzie jeszcze bardziej kojarzone w obwodzie kaliningradzkim jako miejsce słynące z gościnności, gdzie Rosjanie są mile widziani i ciepło przyjmowani" -mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Przyszłoroczne plany promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim są sprecyzowane. "Wszystkie nasze akcje będą prowadzone pod hasłem "Russian Friendly", aby przekaz kierowany do Rosjan był spójny, konsekwentny i umacniał w ich świadomości poczucie, że Pomorze to miejsce nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim otwarte na naszych sąsiadów" - twierdzi Krystyna Hartenberger-Pater.
Do udziału w programie certyfikacji mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, spełniające następujące warunki formalne: są zarejestrowane w Polsce od co najmniej 12 miesięcy i prowadzą działalność dla zysku, zgłaszane usługi lub produkty są przedmiotem własnej działalności podmiotu zgłaszającego, zgłaszane usługi lub produkty są obecne na rynku od co najmniej 3 miesięcy.
Pomysłodawcy akcji wskazali, że aby uzyskać certyfikat należy spełnić cztery kryteria spośród niżej wymienionych (* kryteria obowiązkowe):
1. Rosyjskojęzyczny personel* umożliwiający funkcjonalną komunikację i obsługę Klienta z Rosji
2. Rosyjskojęzyczna wersja strony internetowej* lub zakładka w jęz. rosyjskim
3. Materiały informacyjno-promocyjne* w jęz. rosyjskim, m.in. broszury, gazetki, karty dań, katalogi sprzedażowe itp.
4. Rabaty, promocje i oferty specjalne dla Rosjan
5. Element wystroju wnętrza, np. matrioszka, flaga rosyjska, rosyjskojęzyczny "welcome gift" w hotelu itp.
6. Drobny element w garderobie personelu, np. mała flaga polsko-rosyjska w klapie itp.
7. Muzyka rosyjska z myślą o gościach lub klientach z Rosji
8. Animacje i aktywacje dla Rosjan, kursy podstaw języka polskiego połączone np. z gotowaniem itp.
9. System TAX FREE umożliwiający odzyskanie podatku VAT (dotyczy branży handlowej)
10. Bezpłatny shuttle-bus dla Rosjan, stała (systematyka do uzgodnienia) linia autokarowa w relacji Kaliningrad- podmiot certyfikowany-Kaliningrad (kryterium głównie dla branży handlowej)
11. Własna propozycja "Russian Friendly" podmiotu ubiegającego się o certyfikat RF
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Viki Travel - rośnie liczba poszkodowanych
Novotel Kraków Bronowice charytatywnie
Zima w natarciu, lato w odwrocie
Hotele oddają łóżka osobom ubogim
Wojewódzkie plany transportowe rozwiążą problemy kolejarzy?
Nowa spółka na rynku paliw lotniczych?
Turyści zdradzają sekrety w serwisach społecznościowych
wypożyczalnia elektrycznych skuterów dla niepełnosprawnych
W dniu wyprzedaży metro nie pojedzie
Hurghada - polski kurort w Egipcie
Warsztaty Travel 2.0 na Tour Salonie
First Minute konkurencją dla Last Minute?
Petr Diviš zarządza Sound Garden Hotel
Ubezpieczyciele na Tour Salonie
Które destynacje sprzedawały się najlepiej w minionym tygodniu?
Nowy Poradnik taniego podróżowania
Najpierw pili alkohol, potem było tylko gorzej
Ankieta - Pojezierze Kaszubskie
CZY KTOS WYJEZDZAŁ Z Biura Podrozy BON VOYAGE VIP z Poznania
