TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Nowe certyfikaty dla branży turystycznej

Rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, pensjonat czy restauracja są przygotowane do obsługi Rosjan - to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.


Projekt "Russian Friendly" stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie Pomorzem gości z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym turyści z tego regionu chętniej wybierają Polskę, a szczególnie województwo pomorskie. Z inicjatywy mają skorzystać między innymi obiekty turystyczne i gastronomiczne. O certyfikat mogą ubiegać się wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.

Program przewiduje promocję w Rosji konkretnych usług i produktów turystycznych Pomorza. Koordynuje go fundacja "Polska Friendly", przy wsparciu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest marszałek województwa pomorskiego.

"Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze" - zapewnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). "W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i "opakować" ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim" - dodaje.

Obecnie stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany, więc projekt zakłada wprowadzenie dokładnych kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat "Russian Friendly" należy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Mają one zagwarantować, że firma posługująca się oznaczeniem jest w przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Punkty bez których nie można starać się o certyfikat to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku.

Obecnie otwarty nabór uczestników potrwa do końca lutego. Na początku marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan. Informacje będą też promowane na portalu społecznościowym, który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka. Dodatkowo w mediach ruszy kampania reklamowa.

"Jestem przekonany, że projekt "Russian Friendly" zintensyfikuje współpracę i przyniesie wymierne korzyści. Po pierwsze wypromuje ofertę Pomorza i przyczyni się do poprawy sytuacji przedsiębiorców z naszego regionu. Drugi walor to korzyści wizerunkowe. Pomorze będzie jeszcze bardziej kojarzone w obwodzie kaliningradzkim jako miejsce słynące z gościnności, gdzie Rosjanie są mile widziani i ciepło przyjmowani" -mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Przyszłoroczne plany promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim są sprecyzowane. "Wszystkie nasze akcje będą prowadzone pod hasłem "Russian Friendly", aby przekaz kierowany do Rosjan był spójny, konsekwentny i umacniał w ich świadomości poczucie, że Pomorze to miejsce nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim otwarte na naszych sąsiadów" - twierdzi Krystyna Hartenberger-Pater.

Do udziału w programie certyfikacji mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, spełniające następujące warunki formalne: są zarejestrowane w Polsce od co najmniej 12 miesięcy i prowadzą działalność dla zysku, zgłaszane usługi lub produkty są przedmiotem własnej działalności podmiotu zgłaszającego, zgłaszane usługi lub produkty są obecne na rynku od co najmniej 3 miesięcy.

Pomysłodawcy akcji wskazali, że aby uzyskać certyfikat należy spełnić cztery kryteria spośród niżej wymienionych (* kryteria obowiązkowe):

1. Rosyjskojęzyczny personel* umożliwiający funkcjonalną komunikację i obsługę Klienta z Rosji

2. Rosyjskojęzyczna wersja strony internetowej* lub zakładka w jęz. rosyjskim

3. Materiały informacyjno-promocyjne* w jęz. rosyjskim, m.in. broszury, gazetki, karty dań, katalogi sprzedażowe itp.

4. Rabaty, promocje i oferty specjalne dla Rosjan

5. Element wystroju wnętrza, np. matrioszka, flaga rosyjska, rosyjskojęzyczny "welcome gift" w hotelu itp.

6. Drobny element w garderobie personelu, np. mała flaga polsko-rosyjska w klapie itp.

7. Muzyka rosyjska z myślą o gościach lub klientach z Rosji

8. Animacje i aktywacje dla Rosjan, kursy podstaw języka polskiego połączone np. z gotowaniem itp.

9. System TAX FREE umożliwiający odzyskanie podatku VAT (dotyczy branży handlowej)

10. Bezpłatny shuttle-bus dla Rosjan, stała (systematyka do uzgodnienia) linia autokarowa w relacji Kaliningrad- podmiot certyfikowany-Kaliningrad (kryterium głównie dla branży handlowej)

11. Własna propozycja "Russian Friendly" podmiotu ubiegającego się o certyfikat RF




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Russian Friendly certyfikat branża gastronomia hotel pensjonat Rosjanie kultura język obsługa jakość Polska Friendly




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję