Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w Chorzowie!
- Specjalista ds. obsługi biura z jęz. angielskim
- BP Itaka - Specjalista ds. Turystyki - Salon...
- Rezydent na Cyprze
- Praca dla miłośnika podróży Pszów
- Praca Pilot wycieczek
- Specjalista Ds. Turystyki Travelplanet Wrocław
- Praca w Krakowie u Organizatora - szukamy PRODUCT...
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- BP ITAKA - Doradca Klienta Sklepu Internetowego


Zobacz także
Hackathon ma pomóc w znalezieniu rozwiązań dla branży turystycznej
Turcja uruchamia platformę szkoleniową dla branży turystycznej
PIT apeluje o zniesienie testów dla zaszczepionych, przylatujących spoza Schengen
Słowacja: nowe zasady dla hoteli, gastronomii, czy ośrodków narciarskich
Nowe certyfikaty dla branży turystycznej
Rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, pensjonat czy restauracja są przygotowane do obsługi Rosjan - to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.
Projekt "Russian Friendly" stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie Pomorzem gości z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym turyści z tego regionu chętniej wybierają Polskę, a szczególnie województwo pomorskie. Z inicjatywy mają skorzystać między innymi obiekty turystyczne i gastronomiczne. O certyfikat mogą ubiegać się wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.
Program przewiduje promocję w Rosji konkretnych usług i produktów turystycznych Pomorza. Koordynuje go fundacja "Polska Friendly", przy wsparciu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest marszałek województwa pomorskiego.
"Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze" - zapewnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). "W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i "opakować" ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim" - dodaje.
Obecnie stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany, więc projekt zakłada wprowadzenie dokładnych kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat "Russian Friendly" należy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Mają one zagwarantować, że firma posługująca się oznaczeniem jest w przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Punkty bez których nie można starać się o certyfikat to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku.
Obecnie otwarty nabór uczestników potrwa do końca lutego. Na początku marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan. Informacje będą też promowane na portalu społecznościowym, który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka. Dodatkowo w mediach ruszy kampania reklamowa.
"Jestem przekonany, że projekt "Russian Friendly" zintensyfikuje współpracę i przyniesie wymierne korzyści. Po pierwsze wypromuje ofertę Pomorza i przyczyni się do poprawy sytuacji przedsiębiorców z naszego regionu. Drugi walor to korzyści wizerunkowe. Pomorze będzie jeszcze bardziej kojarzone w obwodzie kaliningradzkim jako miejsce słynące z gościnności, gdzie Rosjanie są mile widziani i ciepło przyjmowani" -mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Przyszłoroczne plany promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim są sprecyzowane. "Wszystkie nasze akcje będą prowadzone pod hasłem "Russian Friendly", aby przekaz kierowany do Rosjan był spójny, konsekwentny i umacniał w ich świadomości poczucie, że Pomorze to miejsce nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim otwarte na naszych sąsiadów" - twierdzi Krystyna Hartenberger-Pater.
Do udziału w programie certyfikacji mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, spełniające następujące warunki formalne: są zarejestrowane w Polsce od co najmniej 12 miesięcy i prowadzą działalność dla zysku, zgłaszane usługi lub produkty są przedmiotem własnej działalności podmiotu zgłaszającego, zgłaszane usługi lub produkty są obecne na rynku od co najmniej 3 miesięcy.
Pomysłodawcy akcji wskazali, że aby uzyskać certyfikat należy spełnić cztery kryteria spośród niżej wymienionych (* kryteria obowiązkowe):
1. Rosyjskojęzyczny personel* umożliwiający funkcjonalną komunikację i obsługę Klienta z Rosji
2. Rosyjskojęzyczna wersja strony internetowej* lub zakładka w jęz. rosyjskim
3. Materiały informacyjno-promocyjne* w jęz. rosyjskim, m.in. broszury, gazetki, karty dań, katalogi sprzedażowe itp.
4. Rabaty, promocje i oferty specjalne dla Rosjan
5. Element wystroju wnętrza, np. matrioszka, flaga rosyjska, rosyjskojęzyczny "welcome gift" w hotelu itp.
6. Drobny element w garderobie personelu, np. mała flaga polsko-rosyjska w klapie itp.
7. Muzyka rosyjska z myślą o gościach lub klientach z Rosji
8. Animacje i aktywacje dla Rosjan, kursy podstaw języka polskiego połączone np. z gotowaniem itp.
9. System TAX FREE umożliwiający odzyskanie podatku VAT (dotyczy branży handlowej)
10. Bezpłatny shuttle-bus dla Rosjan, stała (systematyka do uzgodnienia) linia autokarowa w relacji Kaliningrad- podmiot certyfikowany-Kaliningrad (kryterium głównie dla branży handlowej)
11. Własna propozycja "Russian Friendly" podmiotu ubiegającego się o certyfikat RF
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6
Dział centra informacji i promocji:
Sopot walczy o turystów także
Polska Organizacja Turystyczna na razie bez agencji
Turystyka kulinarna - szansa i
Starsze aktualności:
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Lotnisko w Modlinie będzie mogło obsługiwać po 12 lotów
Ryanair: polski rząd nas
W Śniadaniach Wielkanocnych wzięło udział około 20 tysięcy
Viki Travel - rośnie liczba poszkodowanych
Novotel Kraków Bronowice charytatywnie
Zima w natarciu, lato w odwrocie
Hotele oddają łóżka osobom ubogim
Wojewódzkie plany transportowe rozwiążą problemy kolejarzy?
Nowa spółka na rynku paliw lotniczych?
Turyści zdradzają sekrety w serwisach społecznościowych
wypożyczalnia elektrycznych skuterów dla niepełnosprawnych
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
ITAKA Grodzisk Mazowiecki - Specjalista ds. turystyki
CZY KTOS WYJEZDZAŁ Z Biura Podrozy BON VOYAGE VIP z Poznania
W dniu wyprzedaży metro nie pojedzie
Hurghada - polski kurort w Egipcie
Warsztaty Travel 2.0 na Tour Salonie
First Minute konkurencją dla Last Minute?
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
