TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Słabsze dni dla biur podróży

24 tydzień 2012 roku był słabszy w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Liczba rezerwacji spadła o 7,7%, a liczba klientów o 8,2% - wynika z raportu sporządzonego przez PZOT na podstawie rezerwacji dokonanych przez 3527 agentów w systemie MerlinX.


Początek czerwca w biurach podróży jest znacząco słabszy od końcówki maja. Można to zauważyć porównując cztery ostatnie tygodnie z czterema analogicznymi tygodniami 2011 roku.




Mimo słabszych ostatnich czternastu dni, trend miesiąca wykazuje wzrost liczby klientów o 5,8%.

Natomiast skumulowana sprzedaż roku - Zima 2011/12 + Lato 2012, w porównaniu do poprzedniego roku turystycznego 01.11.2010 - 31.10.2011 przedstawia się w następujący sposób:




Z kolei statystyka wyjazdów (klienci) według tygodni w 2012 roku, w porównaniu do liczby klientów wyjeżdżających w 2011 roku prezentuje się tak:




Pełny raport można pobrać ze strony: www.pzot.pl




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PZOT raport MerlinX biura podróży sprzedaż sezon 2012 podsumowanie sprzedaży analiza klienci turyści rezerwacje rok turystyczny maj czerwiec agenci touroperatorzy agent touroperator liczba rezerwacji liczba klientów


Komentarze:

    • PZOT podsumowuje sprzedaż 

      [2012-06-20 10:34 91.194.107.*]

      witam, przecież ten miesiąc to jest jakaś masakra, nie pamiętam kiedy było tak źle... Czy to przez mecze klienci nie wyjeżdżają ? no nic się nie dzieje, zero mejli, telefonów, klientów w biurze. dodam że pracuję w znanej agencji, długo istniejącej na rynku, mieścimy się w ścisłym centrum miasta. Nie pamiętam tak słabego czasu w turystyce.   odpowiedz »

      • PZOT podsumowuje sprzedaż 

        [2012-06-20 12:16 78.8.72.*]

        U mnie to samo. Najsłabszy sezon od 18 lat działalności. Mamy prawie koniec czerwca a w ciągu dnia zdarza się, że nawet 1 klient nie wchodzi do biura. Dodam, że u konkurencji jest podobnie.   odpowiedz »

    • PZOT podsumowuje sprzedaż 

      [2012-06-20 11:46 91.194.107.*]

      to prawda, klienci kupują tylko bardzo tanie oferty (jeśli w ogóle kupują). Podsumowując jest bardzo ciężko, klienci nawet do biura nie przychodzą. Ten sezon będzie trudny.   odpowiedz »

    • PZOT podsumowuje sprzedaż 

      [2012-06-20 14:22 77.89.77.*]

      A my niby narzekamy ale zaciskamy pasa i cały czas myślimy jak wykorzystać ten słaby okres dla branży. Działamy 3 lata co roku wzrosty i teraz też wierzymy, że tak będzie. Teraz jest moment aby wykorzystać i pokazać kto jest solidny i komu warto zaufać.. Zmieniamy lokalizacje inwestukujemy w biuro w jego wyposażenie, żeby klient wiedział że jesteśmy solidni i reszta która myśli, że działa 15lat i dlatego będzie miała klientów zasypia a my to musimy wykorzystać. Nowe bardzo duże biuro z pięknym wystrojem i oferujące klientowi coś więcej niż tylko wejść, kupić i wyjść:) Wiara na lepsze jutro koledzy musi być w nas;) SZANOWNI KOLEDZY połowa kryzysu i narzekań to wasza wina nie uczcie klienta, że otrzyma od was rabat. Musimy dać klientowi najlepszą ofertę nie najtańszą !!! Klient musi wrócić zadowolony a jeśli dasz rabat itd. to wykańczasz siebie i innych a jutro i tak klient poszuka kolejnego co da większy rabat od Ciebie nie tędy droga. POWODZENIA   odpowiedz »

      • PZOT podsumowuje sprzedaż 

        [2012-06-20 17:10 46.231.152.*]

        mam ładne, duże biuro, popularne wśród ludzi którzy przyjeżdżają do centrum, duża baza klientów, nie sprzedaję tanich ofert tylko dobre oferty. zawsze było dobrze, co roku się kręciło. mam portal internetowy,korzystam z wszelkich nowości technologicznych, mam różne rodzaje reklamy. moje biuro istnieje już długo na rynku, ale nie siedzimy w fotelach i nie czekamy aż nam spadnie z nieba klient, tylko działamy. ALE KLIENTÓW w tym miesiącu NIE MA. co ty piszesz o wykorzystaniu chwili, skoro nie ma z czego korzystać, bo zainteresowanie jest prawie zerowe :( Sporo ryzykujesz, ale życzę powodzenia. Wg mnie to nie jest dobry moment na inwestycję, bo być może w tym roku organizatorzy i agenci będą musieli walczyć o przetrwanie na rynku   odpowiedz »

        • PZOT podsumowuje sprzedaż 

          [2012-06-20 22:51 85.221.165.*]

          Masz racje, ale cóż z tego? Znikąd pomocy! Bo zawsze trzeba było radzić sobie samemu. Najgorsze, że ci, którzy mają wpływ i wiedzę o rynku (i rzeczywistej sprzedaży, czy zagrożeniach) pompują na różnych forach nieprawdziwe informacje - "jest OK. nie ma powodów do niepokoju" chociaż rzeczywistość przeczy im od co najmniej kilku miesięcy... Komu to ma służyć ? Na pewno nie nam ! Dopóki uczciwie nie zidentyfikuje się zagrożeń dla wszystkich uczestników rynku i nie zacznie ich ograniczać - popadamy wszyscy jak przysłowiowe muchy. Mi trudno uwierzyć komukolwiek.... A TO najmniej.   odpowiedz »

          • PZOT podsumowuje sprzedaż 

            [2012-06-21 07:22 81.219.15.*]

            Potwierdzam , biuro w znanym centrum od 12 lat, nie pamiętam takiego czerwca słabego, maj lekko drgnęło przedtem kiepski kwiecień i marzec- poniżej kosztów, luty na koszty zarobił ledwie, styczeń wyszedł ledwo na plus, ogólnie bardzo bardzo słaby sezon i nie zapowiada się żeby wakacje były udane w handlu .   odpowiedz »

      • PZOT podsumowuje sprzedaż 

        [2012-06-27 17:50 83.27.59.*]

        Od razu widać, że jesteś w branży dopiero 3 lata. Jak dojdziesz w pięknie udekorowanym biurze do obrotów u jednego TO np. 1 mln złotych rocznie a On podniesie Ci limit przyszłoroczny do 1,2 mln i go nie wypracujesz to albo TO obniży Ci prowizję albo otworzy swoje biuro obok.
        Ale do tego trzeba dorosnąć. W wieku 3 lat jeszcze wierzy się w bajki.   odpowiedz »

    • PZOT podsumowuje sprzedaż 

      [2012-06-20 17:54 78.9.156.*]

      Ostatnio często słyszę, że niewielu jest klientów. I patrząc na zestawienia z MelinX, choć ponoć niemiarodajne, to w skali globalnej pewnie tak jest.
      Natomiast trzeba zadać sobie pytanie:
      "Co zrobiłem, aby ci klienci byli oprócz wywieszenia ofert w witrynie i czekania aż przyjdą?"
      1. Zwiększ aktywność na facebooku
      2. Dzwoń i pisz do klientów z zeszłego roku może kupią
      3. Proś fanów z FB, aby Cię udostępniali i zapraszali znajomych
      4. Zrób ciekawe ulotki i roznieś wokół biura
      5. Wprowadź do oferty kolonie i obozy
      6. Poszukaj możliwości szybkiej sprzedaży ratalnej
      7. Zadbaj o wygląd witryny biura, tak aby ściągnąć więcej klientów
      8. Planuj swoją sprzedaż i dobieraj odpowiednie narzędzia
      9. Przeanalizuj swoją skuteczność sprzedażową
      10. Nikt nie przychodzi? Wykorzystaj ten czas. Ucz się!
      11. Szukaj nowych pomysłów, bądź kreatywny.
      Krzysiek Adamski trenerturystyki pl   odpowiedz »

      • PZOT podsumowuje sprzedaż 

        [2012-06-20 18:14 83.12.95.*]

        o to już nie musze jechać na szkolenie :)) Mario   odpowiedz »

      • PZOT podsumowuje sprzedaż 

        [2012-06-21 12:55 31.178.126.*]

        To wszystko na nic. Od kilku lat jest taki trend na rynku, że klienci kupują pakiety u tour-operatorów, tak samo jak bilety lotnicze bezpośrednio u przewoźników i coraz chętniej przez Internet. Bardzo dobrze to widać w raportach Eurostatu poświęconych turystyce. Na to nakłada się drugi niekorzystny trend. Coraz więcej osób samych organizuje sobie wakacje. Oczywiście można próbować zawracać Wisłę kijem, ale sukcesów nie należy oczekiwać.   odpowiedz »

    • PZOT podsumowuje sprzedaż 

      [2012-06-26 13:44 83.20.6.*]

      3 wycieczki od początku czerwca, biuro w centrum dużego miasta.Tragedia!!!Anna   odpowiedz »

      • PZOT podsumowuje sprzedaż 

        [2012-06-26 16:22 178.43.6.*]

        Biuro od grudnia na rynku, nie w centrum a na osiedlu.
        Czerwiec 17 umów...wiem rewelacji nie ma, ale na plusie jesteśmy już od początku miesiąca.   odpowiedz »

    • Słabsze dni dla biur podróży 

      [2012-06-27 17:41 83.27.59.*]

      Przeczytajcie wtorkowy (Dziennik Gazeta Prawna, 26.06.2012) artykuł znanej już pseudoznawczyni rynku turystycznego.
      Artykuł (zapewne na zamówienie TO) sugeruje, że pracownicy salonów TO i agentów nie potrafią wyszukać najlepszej i najtańszej oferty w systemach rezerwacyjnych i przez to Klienci tracą na każdym wyjeździe wiele tysięcy złotych. Zakończeniem jest wniosek,że by zaoszczędzić sporo gotówki najlepiej kupować bezpośrednio na stronach www TO-ów.
      Pomijając fakt, że artykuł(-y) tej pani redaktor to jak zwykle brednie, to nie ulega wątpliwości, że powstał na wyraźne zamówienie (TO). A to nic innego jak tylko potwierdzenie, że na rynku musi być baaaardzo źle skoro TO publicznie wzywają do zakupów wyłącznie na swoich stronach www.
      Tegoroczny zastój to jednej strony problem dla agentów ale z drugiej może być także pouczeniem dla TO (jeśli nie pomogą ich chwyty i apele) by starą gwardię agentów po prostu szanować.
      Dobrze byłoby do tego dołożyć jeszcze swoją cegiełkę i sprzedawać w tym sezonie np. tylko lasty.
      Można też np. co tydzień wypuścić "ściśle tajną informację" o problemach finansowych jednego TO (kto wie czy nie rzeczywistych) a później kolejnych.
      Może w ten sposób rynek skurczy się o tych najbardziej przemądrzałych i nieuczciwych TO.
      I może to być też najlepszą odpowiedzią agentów na podobne, inspirowane przez TO artykuły w prasie.   odpowiedz »

      • Słabsze dni dla biur podróży 

        [2012-06-27 21:25 89.69.166.*]

        Niebywałe ! Dopiero teraz otwierają się oczęta ? Od lat te same metody "pobudzania rynku" przez usłużnych (nie nazwę dziennikarzy a) osób pisujących dla gazet. Raz tak, raz inaczej - zależnie od koniunktury i potrzeb. Nie przypomina to Orwellowskiego Folwarku i traktowanie i klientów i nas jak stado baranów, które można prostymi (aby nie powiedzieć prostackimi) metodami wkrecać w swoja gre. A na marginesie, od jakiegoś czasu widać, że rzadko który TO traktuje sieć sprzedaży jak partnerów, a nie balastu stałych i wysokich kosztów sprzedaży. Ale komu wierzyć jak wkolo sama ściema i podstępne (powtarzane do upadłego) sposoby jak mniej stracić lub więcej zarobić - na tych drugich....   odpowiedz »

      • Słabsze dni dla biur podróży 

        [2012-06-28 17:55 31.178.126.*]

        Gdyby klienci kupowali bezpośrednio u TO, to wycieczki mogłyby być tańsze o prowizję agentów. Tańsze wycieczki to więcej klientów, którzy mogą sobie na nie pozwolić. Korzyści dla wszystkich z wyjątkiem agentów. Biura agencyjne to element hamulcowy rozwoju rynku. Co w tym dziwnego, że znani TO chcą ich pominąć i edukują klientów?   odpowiedz »

        • Słabsze dni dla biur podróży 

          [2012-06-28 20:20 178.217.192.*]

          Po co korzystać z usług biur podróży?:) Zamiast chwalić cudze - należy poznać własne. Ja w tym roku będę odbywała piesze wycieczki po województwie łódzkim. Zwiedzę parę zabytków, odkryję kilka ciekawych miejsc;) Pochwalę się tym w konkursie organizowanym przez ROTWŁ - http://rotwl.pl/konkurs/   odpowiedz »

        • Słabsze dni dla biur podróży 

          [2012-06-30 13:06 77.237.21.*]

          proponuje pojsc dalej i po chleb jezdzic do piekarni, albo lepiej - po make do rolnika i piec samemu; na pewno bedzie te 10 gr taniej na bochenku..   odpowiedz »

          • Słabsze dni dla biur podróży 

            [2012-07-02 10:07 31.178.126.*]

            Jeżdżę po chleb do piekarni, a po swojszczyznę do rolnika. Oni zarabiają trochę więcej, ja płacę mniej i mam wszystko świeżutkie. Same korzyści.   odpowiedz »

            • Słabsze dni dla biur podróży 

              [2012-07-02 17:05 83.27.117.*]

              Bardzo szkoda, że nie kupiłeś oferty w Triadzie na 1 dzień przed jej upadkiem. NA PEWNO sprzedaliby Ci superlast za 50% ceny z wylotem za 3 dni.
              Szkoda - tyle zaoszczędziłbyś a tak widać, że po prostu jesteś nieudacznikiem, który oszczędza 10gr na bułce (miesięcznie to aż ok.6,50 zł) BRAAAWO.   odpowiedz »

              • Słabsze dni dla biur podróży 

                [2012-07-03 08:04 41.153.59.*]

                Jakby kupil impreze w Triadzie nawet za 10% to bylby szczesciarzem bo wszystkich klientow triady przejal SKY CLUB i zagwarantowal im wykonanie umowy. Takze na wakacje i tak by pojechal a do tego prawie za darmo.   odpowiedz »

                • Słabsze dni dla biur podróży 

                  [2012-07-03 10:03 83.7.253.*]

                  Pojechać to by pojechał :) gorzej na miejscu ...   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję