Coraz mniej przewoźników na polskich lotniskach

Do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) wpłynęły rozkłady od 51 obcych przewoźników planujących wykonywać regularne przewozy do/z Polski w sezonie rozkładowym Zima 2011/2012.


Zgodnie z art. 201a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. (Dz. U. 100, poz. 696, z późn. zm.) Prezes Urzędu zatwierdza rozkłady lotów tylko przewoźników pochodzących z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Konfederacji Szwajcarskiej. Natomiast rozkłady przewoźników z EOG oraz Konfederacji Szwajcarskiej, przedstawiane są Prezesowi ULC jedynie do wiadomości.

Zgodnie ze złożonymi rozkładami, faktycznie pasażerskie przewozy regularne wykonywać będzie 30 obcych przewoźników: AER Lingus, Aeroflot, Aerosvit, Air Baltic, Air Berlin, Air France, Alitalia Cai, Astreus, Austrian Airlines, Belavia, British Airways, Brussels Airlines, CSA Czech Airlines, easyJet, El-Al Israel Airlines, Finnair, Flybe, Germanwings, Jet2.Com, KLM, Lufthansa, Malev, Norwegian Air, Ryanair, SAS, Swiss, TAP Portugal, Turkish Airlines, Wizz Air Hungary, Wizz Air Ukraine.

Z wykonywania regularnych, bezpośrednich przewozów na trasach do/z Polski w sezonie Zima 2011/2012 zrezygnowało czterech przewoźników: hiszpański Vueling, marokański Royal Air Maroc, ukraiński Ukraine International Airlines oraz słoweńska Adria Airways, przy czym przewoźnik Royal Air Maroc zadeklarował chęć wykonywania przewozów na trasach pomiędzy Polską a Marokiem w formule przewozów czarterowych, natomiast przewozy przewoźnika Ukraine International Airlines charakteryzują się sezonowością i wykonywane są zazwyczaj jedynie w sezonie letnim.

Na rynku pojawił się nowy przewoźnik z Finlandii - Flybe, który obsługiwał będzie połączenia pomiędzy Polską, a Finlandią w ścisłej współpracy z Finnairem.

Pozostałych 16 przewoźników będzie oferować loty jako tzw. przewoźnicy marketingowi, w ramach umów o dzieleniu oznaczeń linii (code-share), zawartych z przewoźnikami faktycznymi.

Spośród przewoźników obcych najszerszą ofertę przewozów regularnych w sezonie zimowym ma Ryanair - 72 trasy. Na drugim miejscu jest Wizz Air Hungary (71 tras), a na trzecim Norwegian Air (8 tras), czwarte miejsce zajmuje zaś easyJet (6 tras). W ramach przewozów wykonywanych na podstawie umowy o dzieleniu oznaczeń linii z PLL LOT, najszerszą ofertę ma Lufthansa (19 tras), jednak większość z nich faktycznie obsługuje polski przewoźnik.

Całkowita liczba obcych przewoźników faktycznych obsługujących przewozy pasażerskie na trasach do/z Polski, w porównaniu z ubiegłym sezonem rozkładowym uległa zmniejszeniu (33 obcych przewoźników w sezonie Lato 2011). Zmniejszyła się również oferta przewoźników Wizz Air Hungary oraz Ryannair, którzy w ubiegłym sezonie obsługiwali regularne połączenia na 79 (Wizz Air) oraz 76 (Ryannair) trasach.

Najbardziej popularnym portem lotniczym wśród obcych przewoźników jest nadal Warszawa - pasażerskie przewozy do i ze stolicy oferuje 23 obcych przewoźników. Drugim portem lotniczym pod względem liczby operujących przewoźników jest Kraków. Z tego miasta przewozy regularne oferuje 12 obcych przewoźników. Obcy przewoźnicy operują regularnie do/z Polski również z portów lotniczych w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Wrocławiu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję