Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Rezerwacje telefoniczne - czyli jak nie jechać na wakacje
Większość Polaków rezerwuje noclegi wakacyjne przez telefon. Rozmowa telefoniczna daje tylko złudne poczucie kontroli, a w rzeczywistości może skutkować problemami zarówno dla klienta jak i właściciela obiektu noclegowego.
Niemal 80%* badanych podczas ostatnich wakacji rezerwowało nocleg telefonicznie, bezpośrednio u właściciela obiektu. Termin oraz koszt pobytu często ustalany jest telefonicznie - bez żadnego pisemnego potwierdzenia. Po przyjeździe z rodziną może okazać się, że nasz pobyt został źle zanotowany. Zaskoczyć nas może również niespodziewanie wysoka kaucja, płatna pościel, miejsce parkingowe - a to tylko część dodatkowych opłat, które mogą nam zostać doliczone bez wcześniejszego poinformowania nas o tym.
"Wybrałam się z mężem i dziećmi nad morze, gdzie zarezerwowaliśmy nocleg w kwaterze znalezionej w sieci. Po przyjeździe okazało się, że właściciel pomylił daty naszego przyjazdu i dom był już wynajęty. Musieliśmy spędzić cały dzień na szukaniu alternatywy, nawet w miejscowościach położnych kilkanaście kilometrów od miasta. Po całym dniu podróży było to bardzo męczące, zwłaszcza dla dzieci" - mówi Monika Nawrocka, która w zeszłym roku wyjechała na wczasy do Kołobrzegu.
Na rezerwacjach telefonicznych cierpią również właściciele obiektów. Wiele jest sytuacji, w których wczasowicze w ostatniej chwili rezygnują z wynajmu, pozostawiając właścicieli z pustą kwaterą w kluczowym okresie. "Sezon wakacyjny to dla nas jedyny moment żeby zarobić. Turyści jednak często zmieniają zdanie w ostatniej chwili przez co np. w zeszłym roku straciłem 2 tygodnie wynajmu" - mówi Krzysztof Dąbrowski, właściciel pensjonatu w Mielnie.
Alternatywą, która chroni obie strony są systemy rezerwacyjne umożliwiające dodawanie swoich obiektów oraz prostą rezerwację odpowiedniego domu czy apartamentu wakacyjnego. W razie rezygnacji kupującego, gospodarz otrzymuje częściowy zwrot kosztów sięgający nawet 80% wartości rezerwacji, w zależności od daty zgłoszenia anulacji. "Polacy dalej wolą dzwonić do właścicieli z przekonaniem, że bezpośredni kontakt jest wystarczającym zabezpieczeniem. Ciężko powiedzieć z czego wynika to przyzwyczajenie. Fakty są jednak niezaprzeczalne, to właśnie systemy rezerwacyjne dają najwyższy poziom bezpieczeństwa" - mówi Kamil Krzyżanowski, Dyrektor Operacyjny edom.pl.
Kupującego chroni regulamin, do którego można się odwołać w sytuacji, gdy obiekt nie spełnia warunków umowy - otrzymujemy wówczas zwrot kosztów adekwatny do różnicy w standardzie między opisem zarezerwowanego obiektu, a jego stanem faktycznym. W sytuacji, gdy kupujący decyduje się jednak na pozostanie w wynajmowanej kwaterze, to w zależności od ustępstw od umowy może powołać się na Tabelę Frankfurcką, która określa wysokość rekompensaty pieniężnej. W razie braku np. ciepłej wody możemy liczyć na zwrot 10% kosztów lub nawet 20% w wypadku awarii prądu czy zanieczyszczenia basenu. Tabela nie posiada co prawda mocy prawnej, jednak stanowi podstawę do rozwiązywania konfliktów między biurem a klientami.
Portale rezerwacyjne to relatywnie nowa forma organizowania wczasów, jednak zachowane standardy i możliwości dalszego polecania danego obiektu w systemie ocen zbiera wielu zwolenników. "Jestem bardzo zadowolona z takiej formy współpracy." - mówi Marta Jeka, właścicielka obiektów w Międzyzdrojach. "Nie martwię się obsługą klienta, finansami czy organizacją grafiku - to wszystko robi za mnie system rezerwacyjny. Moje obiekty są odwiedzane o każdej porze roku, a przychody rosną. Turyści poza sezonem dają mi gwarancję bezpiecznej spłaty kredytu hipotecznego" - dodaje.
*Badania własne edom.pl przeprowadzone na próbie 436 osób.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Polacy rezerwują noclegi wakacyjne przez telefon.
[2012-08-16 14:30 46.134.44.*]
Bez sensu!A gdzie zabezpieczenie dla rezerwujacego!Jest duzo przypadkow losowych,wiem,cos o tym!i nie dosc,ze tragedia,to jeszcze strata?Wypchajcie sie!!!Nikt nie bedzie ryzykowal wczesniej placac wam bezzwrotne 80 procent.Zgnijcie sobie w bankructwie!Sa miejsca gdzie nie trzeba. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Jak się sprzedają oferty turystyczne
Sphinx: rusza nowa kampania telewizyjna
Z restauracji znikną tradycyjne rachunki?
Nowe władze Polskiej Izby Turystyki
Rozmowy o nowym funduszu w turystyce
Wkrótce rusza kolejna edycja Plebiscytu Best Hotel Award
Mniejsze kary dla mniejszych firm
Sanepid zamknął plaże w Trójmieście
Kierownictwo Starwood zamieszka w Dubaju
Szósta edycja Poznań za pół ceny
Singapore Airlines obniżą opłaty paliwowe
Sieć lokali zapowiada intensywny rozwój
Prośba o udział w ankiecie o e-turystyce
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
SYLWESTER 2007/2008 stylu lat "PRL" stroje i muzyka z lat 60
Wybrano najlepsze lotniska na świecie
Polskie hotele chcą zaistnieć w dubajskiej sieci
Problematyczna atrakcja turystyczna zostanie otwarta
Lufthansa umacnia swoją obecność w Polsce
Tadż Arabia - Nowe Miasto Miłości
Azjaci pomogą polskiej turystyce?
Wycieczka do Włoch - zwiedzanie + wypoczynek - Smaki Włoskie